Az ABB hozzájárul Norvégia legnagyobb elektromos busz projektjének megvalósításához

forrás: Prím Online, 2018. március 19. 10:05

Az ABB villámtöltőket szállít a két buszgyártó bevonásával megvalósuló elektromos busz programhoz, melynek köszönhetően Trondheim városa 2019-re megszüntetheti a fosszilis üzemanyag felhasználást a tömegközlekedésében.

Trondheim városa, amely egykoron a norvégiai vikingek fővárosa volt, napjainkban inkább arról híres, hogy az ország technológiai központja, és az e-járművekre alapozott tömegközlekedés elkötelezettje.  A helyi vezetők döntésének megfelelően 35 teljesen elektromos hajtású buszból álló járműparkot hoznak létre. A négy útvonalon közlekedő 25 db Volvo és 10 db Heuliez típusú busz Norvégia legnagyobb elektromos buszflottáját alkotja majd.       

 

Mivel mindkét járműmodell energiaellátását az ABB nyolc HVC (Heavy Vehicle Charger) típusú villámtöltője biztosítja majd, így a norvég program világszerte az első olyan projektek közé sorolható, ahol különböző gyártók teljesen elektromos hajtású buszai azonos töltési infrastruktúrát használnak.  A buszokat a Trøndelag Megyei Tanács megbízásából a Tide Buss üzemelteti majd Trondheim városában.    

 

„Az ABB-vel történő együttműködésnek köszönhetően olyan kiváló minőségű és megbízható megoldást tudunk megvalósítani, amellyel a különböző hálózatok üzemeltetői ugyanazon infrastruktúra használatával egyidejűleg működhetnek - nyilatkozta Per Olav Hopsø, a Trøndelag Megyei Tanács Közlekedési Bizottságának vezetője.  „A jó méretgazdaságosság és tőkearányos megtérülés mellett a projekt jelentős előrelépést hoz azon a téren is, hogy első rangú infrastruktúrát építsünk ki a térségben.   Az ABB-hez hasonló innovatív vállalatok segítségének köszönhetően Trondheim városának tömegközlekedése hamarosan egyáltalán nem használ fosszilis üzemanyagokat.”

 

 

A telepítendő, egyenként 450 kW DC kimenő teljesítményű ABB HVC 450P típusú töltők három, maximum hat perc alatt képesek feltölteni a járművek akkumulátorát.   Az OppCharge szabványra épülő töltők töltőoszlop segítségével csatlakoznak a buszra szerelt vezetősínekre. A töltőket a négy, egyenként 12 és 15 kilométer hosszú buszjárat végpontjain építik ki, de létesítenek néhány távoli töltési pontot is.  A buszok akkumulátorának újratöltése a járatok végállomásán, várakozási időben történik majd.  Az ABB tavaly szeptemberben, az Egyesült Királyságban már bemutatta ezt a technológiát. Akkor az ABB működés közben szemléltette az OppCharge interfészre épülő töltőjét, amely a trondheimi buszokkal azonos típusú Volvo gyártmányú, teljesen elektromos busz energiaellátását biztosította.  

 

 „Ez a program is kiválóan példázza az ABB elkötelezettségét, hogy olyan szabványokon alapuló technológiai megoldásokat fejlesszen ki, amelyeknek köszönhetően a termékeinkkel nagy volumenű, több beszállító bevonásával megvalósuló projekteket lehet támogatni” – mondta Tarak Mehta, az ABB Energetikai Termékek divíziójának vezetője.  „Büszkék vagyunk arra, hogy a Tide Buss-szal együtt azon dolgozhatunk, hogy Trondheim városa a jövőben erősebb EV-infrastruktúrával rendelkezzen.  A visszajelzések alapján úgy látjuk, hogy óriási a kereslet a piacvezető EV-töltési megoldásaink iránt.”   

 

A hálózatra kapcsolódó megoldásokat felsorakoztató ABB Ability portfólióhoz tartozó töltők segítségével az üzemeltetők távolról felügyelhetik és konfigurálhatják a töltőpontokat, illetve a berendezések proaktív karbantartásával maximális üzemidőt biztosíthatnak. 

 

Az ABB a HVC 450P töltőket 2019 februárjában szállítja le. A tervek szerint a töltőket 2019 augusztusában helyezik üzembe.   

 

A Trondheimi megbízás tovább erősíti az ABB elkötelezettségét a fenntartható e-mobilitás fejlesztése iránt.  Az ABB villámtöltőit a svájci Davosban is bemutatta. A januári Világgazdasági Fórum résztvevői és a város lakói a gyakorlatban is megtapasztalhatták az e-infrastruktúra előnyeit.  A tiszta energiával hajtott elektromos járművek térnyerésének elősegítésére az ABB együttműködésre lépett a Formula-E-vel is, amely a világ első, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) által elektromos autók számára szervezett nemzetközi versenysorozata.  

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Rendszerváltozások: az átláthatatlan vállalati informatika az innovációt is megöli

A verseny által kikényszerített folyamatos költségcsökkentési spirál, a munkaerőhiány pótlására fejlesztett informatikai megoldások és robotizáció, valamint a technológia fejlődése mind a digitalizáció irányába hat. Ennek következtében komplex, sok területet lefedő, integrált rendszerek és célrendszerek jelennek meg a vállalati IT-környezetben. 

2022. szeptember 30. 15:15

Hazánkba is megérkezett a felújított okostelefonokat értékesítő startup

A világ négy vezető telefonmárkájának (Apple, Samsung, Xiaomi és Huawei) mintegy 300 különböző modellje érhető el nagyon kedvező áron a Rejoy.hu-n, a felújított telefonok újonnan indult piacterén. Ezek nem egyszerűen használt telefonok, a szigorú tesztelési- és alapos tisztítási folyamatot követően a cég 12 hónapos garanciát vállal mindegyikre. A Rejoy sikeres üzleti modellje már két országban bizonyította működőképességét, a cég pedig 8 millió eurós befektetést kapott az eMAG Ventures-től.

2022. szeptember 29. 20:23

Energiahatékonysági tőkeprogramot indít a Hiventures

Újabb program indul a magyar vállalkozások energiaköltségeinek csökkentésére. Az elhúzódó háborúval és szankciókkal terhelt piaci környezet felértékeli az energiával és különösen annak megújuló válfajaival összefüggő megoldásokat. Ezért a Hiventures kis-, közép- és nagyvállalatokat célzó energiahatékonysági tőkeprogramot indít októbertől. A hazai energetikai és energiahatékonysági projektekben jelenleg is aktív befektetőnek számító tőkealap-kezelő ösztönző szerepet kíván betölteni az elsősorban ipari, gyártó, termelő vállalkozások energetikai hatékonyságnövelésre, költségcsökkentésre és stabil energiaellátás biztosítására irányuló beruházásainak megvalósításában. A tőkeprogram mellett energetikai startup program is indul.

2022. szeptember 29. 18:44

Mentőautót segítve mutatkozott be az előfutár drón

A győri Széchenyi István Egyetem közreműködésével zajló előfutárdrón-fejlesztés lényege, hogy a készenléti egységet a levegőben kísérve figyelmeztesse a vezetőfülkéből kellő időben nem látható veszélyekre a sofőrt, biztonságossá téve a mentő-, a tűzoltó- vagy a rendőrautó kiérkezését a helyszínre. A fejlesztés a Biztonság Hete alkalmából mutatkozott be a zalaegerszegi ZalaZONE járműipari tesztpályán.

2022. szeptember 29. 17:07

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Jól szerepeltek a magyar diákok a juniorok informatikai diákolimpiáján

2022. szeptember 26. 18:20

Megvannak az idei Gyurós Tibor-díjazottak

2022. szeptember 21. 13:46

Hatalmas siker a tudományos Európa Bajnokságon

2022. szeptember 19. 18:00

’Az Év Honlapja’ pályázat 21. alkalommal keresi a legjobb honlapokat, applikációkat és digitális megoldásokat

2022. szeptember 7. 11:38