Adaptív felügyelettel a személyazonosságok útvesztőjében

forrás: Prím Online, 2018. április 6. 13:56

Egyre több különféle eszközt használunk mindennapi életünk és munkánk során. Ezek ugyan megkönnyítik a feladatainkat, de másoknak fejtörést okozhatnak. Például a vállalatok informatikai szakemberei számára, akiknek kezelniük kell az egyre növekvő mennyiségű készüléket és a hozzájuk tartozó személyazonosságokat. A NetIQ szakértői szerint az adaptív személyazonosság-kezelés jelenti a kiutat a káoszból.

Az online személyazonosságok jelentős változáson mentek keresztül az elmúlt években. Most már nem csupán a külső vagy belső felhasználók, alkalmazottak vagy partnerek rendelkeznek online „identitással” a vállalatoknál. Az ügyfeleket is online személyazonosságok alapján kezelik, sőt, a különféle eszközökhöz, mobil készülékekhez, szerverekhez és IoT-berendezésekhez is hozzárendelnek ilyen azonosítókat. Bizonyos esetekben pedig maguk a szolgáltatások és alkalmazások is rendelkeznek online személyazonossággal, amelyeket mind kezelniük kell a vállalatoknak.

 

A felügyeletet igénylő eszközök mennyisége rohamosan nő. Becslések szerint 2017-ben 2,7 milliárd új IoT-eszközt csatlakoztattak az internethez, és 2020-ra már várhatóan 20,4 milliárd lesz a működő IoT-készülékek száma. Az sem könnyíti meg a szervezetek dolgát, hogy szinte elvesznek a rengeteg kibervédelmi szoftver között: egy felmérés szerint ugyanis egyes vállalatoknál akár 70 különféle biztonsági megoldás is működik. Ilyen környezetben pedig rendkívül nehéz az adatok, különösen a személyazonosságokra vonatkozó információk központosítása.

 

A kulcs az alkalmazkodás

A szervezeteknek ezért változtatniuk kell a személyazonosság-kezelési megközelítésükön. A NetIQ szakértői szerint a jövő útja az adaptív személyazonosság-felügyelet, amely lehetővé teszi, hogy rendszeresen és folyamatosan ellenőrizzék a személyazonosságokat és a hozzájuk rendelt hozzáféréseket. 

 

Az adaptív személyazonosság-felügyeleti stratégiában az első lépés a meglévő személyazonosságok feltérképezése és nyilvántartása, illetve a kapcsolódó házirendek kialakítása. Második lépésként a hozzáféréseket kell folyamatosan monitorozni és kezelni, amiben hathatós segítséget jelent az automatizáció és analitikai eszközök. Végül pedig a szükséges információk alapján, illetve az illetékes kollégák bevonásával célszerű ezeket rendszeresen felülvizsgálni és szükség esetén módosítani.

 

Ezen feladatok kivitelezését a NetIQ az IDM (Identity Management – személyazonosság-kezelési) és IG (Identity Governance – személyazonosság-felügyeleti) megoldások összekapcsolásával teszi egyszerűvé: az IDM kezeli az egyes identitásokat, az IG pedig segíti a személyazonosságok és a hozzájuk rendelt hozzáférések áttekintését, felülvizsgálatát és frissen tartását, valamint szükség esetén az üzleti vezetők bevonását az ellenőrzési folyamatokba.

 

 

Naprakész eszközökkel a naprakész felügyeletért

Annak érdeklében, hogy a vállalatok mindig a legmodernebb eszközöket használhassák az adaptív kezeléshez és felügyelethez, a NetIQ folyamatosan fejleszti kapcsolódó megoldásait. A friss NetIQ Identity Manager még nagyobb biztonságot kínál a SUITE-B és FIPS titkosítási algoritmusok továbbfejlesztett támogatása révén. Emellett előmozdítja a jóváhagyási folyamatok finomhangolását, például lehetővé teszi az egyes feladatok időszakos vagy tartós delegálását más felelősök részére, illetve arra is lehetőséget biztosít, hogy automatikusan lejáró határidőket állítsanak be az egyes erőforrásokhoz való hozzáférések esetében. Az új változat egy helpdesk funkciót is magában foglal, amellyel a szakemberek egyszerűbben orvosolhatják az esetlegesen felmerülő problémákat. Ezenfelül a legutóbbi kiadás jobb teljesítményt, valamint egyszerűbb telepítést és frissítést kínál, továbbá megújult felhasználói felülettel és testre szabható widgetekkel is segíti a használatot.

 

A nemrégiben megjelent Identity Governance 3.0 még egyszerűbbé és átláthatóbbá teszi a felülvizsgálati folyamatokat. Ezenkívül továbbfejlesztett analitikai eszközökkel segíti a döntéstámogatást és a kockázati szintek értékelését, illetve a vállalaton belül használt üzleti és technikai szerepek meghatározását és menedzselését. A termék hasznos a szabályok esetleges megszegésének feltérképezésében is, ezáltal egyszerűbbé teszi a compliance feltételek kezelését.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Fujitsu diktálja a tempót a virtualizált scale-out SAP HANA rendszereknél

A nagyméretű rendszereiket SAP HANA platformon futtató vállalatok hitelesített scale-out teljesítménnyel optimalizálhatják kritikus virtualizált infrastruktúrájukat az adatközpontban. A Fujitsu PRIMEQUEST nagyvállalati szerverek új SAP által hitelesített teszteredményei igazolják, hogy a kiszolgálók lépést tudnak tartani az SAP HANA-n futó rendszerek által használt adattömeg gyors ütemű növekedésével – hozzájárulva ezzel a digitális átalakulás sikeréhez.

2018. április 19. 13:41

Nagy sikerrel zajlik a WIWE prevenciós és egészség promóciós programsorozata

A Sanatmetal Kft. WIWE diagnosztikai divíziója számos programmal és kampánnyal hívja fel a figyelmet a szívbetegségek megelőzésének lehetőségére és fontosságára országszerte.

2018. április 19. 11:06

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Elsőként Magyarországon - korlátlan nemzetközi hívások EU-s számokra a Vodafone-nál

2018. április 11. 15:03

Több mint 15 százalékkal nőtt a Huawei bevétele 2017-ben

2018. április 5. 11:10

A webáruházak körében az online marketing az abszolút győztes

2018. március 7. 10:51

Közel az idő, amikor már nem lesz kormány

2018. február 20. 13:25
cloudappsportal.com