A vloggerek és a fogyasztók felelősségéről tartott kerekasztalt a Vodafone
Április 9. és 13. között rendezte meg az IVSZ országosan a Digitális Témahetet, amelynek utolsó napjára a Vodafone Magyarország Alapítvány egy diákok és szakértők részvételével zajló kerekasztal beszélgetést szervezett.
A beszélgetés résztvevői olyan izgalmas és aktuális témákról beszélgettek, mint a diákok médiafogyasztási szokásai, a digitális eszközök megjelenése a hétköznapokban és az iskolapadban, illetve, hogy ezen eszközök miként fejleszthetik a gyerekek digitális kompetenciáit.
Felelős digitális vállalatként a Vodafone Magyarország mindig is nagyon fontosnak tartotta, hogy tegyen a digitális szakadék felszámolásáért, a társadalmi különbségekből adódó hozzáférési nehézségek leküzdéséért. Többek között ezen törekvés hívta életre három évvel ezelőtt a Vodafone Magyarország Alapítvány által működtetetett Digitális Iskola Programot, amelynek keretében a Vodafone hátrányos helyzetű iskolákat támogat tabletekkel, ingyenes adatcsomaggal, valamint külön hangsúlyt helyeznek a tanárok és diákok digitális tudással való felruházására is.
A vállalat idén is örömmel csatlakozott a Digitális Témahéthez, melynek fő célja a digitális pedagógia módszertanának népszerűsítése és köznevelésben való elterjesztése volt. Országosan több programmal volt jelen a Vodafone Magyarország a Hét programjában: Pécsen robotokat készítettek a gyerekek háztartási papír- és műanyag hulladékokból, melyeket tabletek segítségével programoztak és így vezéreltek, mozgattak, Szegeden egy Vodafone Digitális Iskola Programban részt vevő intézmény tanulói ellátogathattak a szegedi ELI-Aps Lézeres Kutatóintézetbe, Budapesten pedig, a Vodafone székházban egy csapat hetedikes részt vehetett a Vodafone Digitális Iskola Program VloggerSulijában.
A Digitális Témahét utolsó napjára a Vodafone Magyarország Alapítvány egy kerekasztal beszélgetést szervezett a székházába. A beszélgetésen a Digitális Témahét keretén belül jelentkezett iskola felsős diákjai mellett a Vloggersuli szakmai irányítója, Tábori Ádám, Székely Martin (@martinvlogol), Dr. Almási Kitti klinikai szakpszichológus és Mártha Imre Edgár, a Vodafone Magyarország Alapítvány kuratóriumának elnöke osztották meg gondolataikat, tapasztalataikat. A beszélgetést Bombera Krisztina, a Digitális Iskola Program nagykövete moderálta.
A beszélgetésen a diákok digitális fejlődését leginkább befolyásoló témákat vitatták meg a résztvevők, így többek között szó volt a diákok médiafogyasztási szokásainak átalakulásáról, a digitális eszközök a hétköznapokban és iskolapadban való megjelenéséről, illetve arról, hogy ezen eszközök miként fejleszthetik a gyerekek digitális kompetenciáit.
Az elhangzottakból az derült ki, hogy a résztvevők egyöntetű véleménye alapján szükség van a kütyük, vagy okoseszközök használatára, de mint minden függőséget okozó dolognál, itt is nagyon fontos a mértéktartás. „Az online és offline tér közti legjelentősebb különbség, hogy az online térben sokkal nagyobb a figyelem és azonnali a visszacsatolás. Ez pedig, hogy az azonnali visszacsatoláshoz szokunk hozzá, türelmetlenné tehet. A tömeges visszajelzések pedig egy idő után addiktívvá tesznek – nagy veszélye ennek, hogy másnak mutatja magát az ember, annak érdekében, hogy népszerűbbé váljon, de ez a figyelem nem a valós énjének szól, hanem a virtuális énjének, így fals a visszacsatolás” – fogalmazta meg a veszélyeket Dr. Almási Kitti klinikai szakpszichológus. „Ezért aztán kiemelten fontos, hogy hitelesek legyünk az online térben is és magunkat adjuk, továbbá értéket teremtsünk” – tette hozzá.
Az eseményen ott volt Mártha Imre Edgár is, a Vodafone Magyarország Alapítvány kuratóriumának elnöke. „Van felelőssége a telekommunikációs cégeknek is a digitális világgal kapcsolatos edukációban. Többek közt a VloggerSuli is edukációs céllal jött létre a Digitális Iskola Program részeként. Önmagában az eszközök kezelésének ismerete nem jelent előnyt a munkaerőpiacon, fontos, hogy folyamatosan fejlesszék készségeiket a digitális bennszülöttként ismert legfiatalabb generáció tagjai is. A VloggerSulit is így alakítottuk ki, hogy a lehető legtöbb készséget fejlesszük segítségével” – mondta el a kerekasztal beszélgetésen a szakember. „A jövő szempontjából kritikusnak és fontosnak tartom a trash és a valós, tudományos tartalmak közti különbségtételt” – tette hozzá.
Székely Martin vlogger és Tábori Ádám, a VloggerSuli szakmai irányítója egyaránt egyetértettek abban, hogy a vloggereknek tartalomgyártóként óriási felelőssége van. Martin – aki egyébként valójában is pedagógusként dolgozik – szerint egyenesen a tanárokéval vetekszik a felelősségük. „Egyre kevesebb az érték a média által közvetített tartalmakban, de pont ez a minőségromlás adja meg a lehetőséget a vloggerek számára, hogy kitűnjenek a tömegből azzal, ha értéket teremtenek” – vallja Székely Martin. „Természetesen a vloggerek felelőssége mellett meg kell említeni a tartalomfogyasztók felelősségét is, hiszen a Youtube olyan, mint egy könyvtár. A választék óriási, de a fogyasztón áll, hogy mit vesz magához” – tette hozzá Tábori Ádám, a VloggerSuli szakmai vezetője.
Kapcsolódó cikkek
- Elsőként Magyarországon - korlátlan nemzetközi hívások EU-s számokra a Vodafone-nál
- Javában zajlik a III. Digitális Témahét
- KKV-kat segít a Vodafone
- Óriási az érdeklődés az idei Digitális Témahét iránt
- IoT megoldásokkal mutat zöld utat a Vodafone
- Digitális gumiabroncs-ellenőrzés
- Karrier tanácsadó programot indít a Vodafone
- Indul a Vodafone és a Logiscool Nagy Digitális Kalandja!
- Vodafone: jön a feltöltőkártyás adategyeztetés!
- Mérföldkőhöz érkezett a Vodafone Digitális Iskola Programja
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
SAP-vel pörgetik fel a körforgásos gazdaságot is
2023 júliusától teljesen átalakul a magyarországi hulladékgazdálkodási rendszer. A MOL illetékes leányvállalata az SAP rendszerét választotta a komplex szervezési, irányítási és elszámolási feladatok informatikai támogatására.
Négy tipp a kiberbiztos nyaralásért
Felmérések szerint a Földön élő minden emberre legalább 3 hamis személyazonosság jut a kiberbűnözői piacon, mégis mintha továbbra is félvállról vennénk a fenyegetést a hétköznapokban, különösen a lazább nyári időszakban. Hamarosan elözönlik az üzenőfalakat a szebbnél szebb helyen nyaraló, tökéletes és boldog családok fotói, hadd irigykedjenek az ismerősök, ez a vágy azonban gyakran vezet oda, hogy meggondolatlanul osztjuk meg személyes adatok tömkelegét, melyet nem csupán a barátaink és a családunk, de a digitális világ rosszfiúi is láthatnak.
Már itthon is előrendelhető az LG okosmonitorja
Munkára és szórakozásra is kiválóan alkalmas okosmonitort dob piacra az LG Magyarországon. A 32SQ780S modell ideális választás lehet mindazoknak, akik többfunkciós eszközt keresnek. A kijelző kényelmesen beállítható az asztalon, rendkívül jó kontrasztarányt kínál és számos okosfunkcióval bír, így a munkavégzés és tanulás mellett ideális filmnézésre vagy akár játékra is.
Új trendek és kihívások az online marketingben
2023-ban a közösségi média marketing szerepe, valamint az influenszer marketing és a felhasználók által generált tartalmak (UGC - User Generated Content) egyre inkább teret hódítanak, és szinte megkerülhetetlenné válnak a vállalkozások üzleti stratégiájában.
Új szerepköréhez jobban illő névre vált az IVSZ
Nevének megújításáról döntött az IVSZ június 7-én megtartott éves közgyűlésén a szervezet tagsága: a korábbi Informatikai, Távközlési és Elektronikai Vállalkozások Szövetsége (IVSZ) helyett IVSZ – Digitális Vállalkozások Szövetsége néven folytatja működését a szakmai szervezet. A névváltást az indokolja, hogy napjainkban a digitalizáció a gazdaság minden szegletét áthatja, nem csak az informatikai, távközlési és elektronikai vállalatoknál fontos tényező. A közgyűlésen a 13 fős elnökség 7 pozíciójáról is szavaztak: az IVSZ elnöke újabb három évre dr. Vinnai Balázs lett.