Netes zaklatás elleni programot indít az UNICEF Magyarország

forrás: Prím Online, 2018. május 1. 09:56

Az UNICEF Magyarország elindítja #nemvagyegyedül kampányát, amelynek fő célja, hogy a netes bántalmazás fiatal áldozatai felismerjék: van kihez fordulniuk a bajban. Másodsorban pedig szól az általában szintén fiatal elkövetőkhöz is, hogy nézzenek szembe sokszor meggondolatlan tetteik következményeivel.

Az angolul cyberbullyingnek nevezett jelenség nagyon aktuális probléma. A magyar 10-18 évesek 88%-a rendelkezik profillal valamelyik közösségi oldalon (Heliotis, 2015), 50%-uk már találkozott olyan tartalmakkal, amelyeket nem értett, 20%-uk úgy érzi, hogy áldozata volt valamilyen zaklatásnak, 10%-uk pedig bevallotta, maga is bántalmazott már másokat a neten. 

 

Az elektronikus megszégyenítés eszköztára kimeríthetetlen. A legtöbb áldozat arról számolt be, hogy üzenetekkel zaklatták, a nevében kommenteltek, posztoltak tartalmakat, vagy olyan képeket, videókat tettek közzé, amelyek számára kellemetlenek, kínosak. A támadás bármikor megismétlődhet, az áldozat úgy érzi, soha nincs biztonságban. Sok gyerek még a közvetlen környezetével sem meri megosztani félelmeit, mert szégyelli, ami vele történik és úgy gondolja, hogy a segítségkéréssel csak a saját helyzetét nehezíti. 

 

Az UNICEF Magyarország #nemvagyegyedül kampányának lényege, hogy a gyerekek tudják, sokan mások is átéltek már hasonlót, van kiút és bármikor kaphatnak segítséget a netes zaklatás ellen. Az akcióhoz olyan hírességek és a YouTube világában óriási követőtábort megmozgató influencerek csatlakoztak Vecsei H. Miklós szinészhez, mint Puskás Peti, Dukai Regina, Rubint Rella, Fenyvesi Zoli, Magyarósi Csaba, Lina és Panni, FollowAnna, Abosi Barni, Kettner Henry, Basky Balázs (Roar), Galcsik Győző és Siklósi Örs (AWS). A program elkészülésében közreműködött a Generali Biztosító, a kampányötletért és a teljes kivitelezésért a POME marketing ügynökség felelt a squ.Ad fiatal kreatívjaival karöltve. 

 

 

Az UNICEF Magyarország honlapján létrejött egy aloldal, amelyen keresztül az áldozatok becenév és email cím megadásával megírhatják tapasztalataikat és jelezhetik, hogy melyik hírességtől szeretnének választ kapni. A kiválasztott ismert ember személyesen, videón üzen a levélírónak, megosztva, hogy ő milyen hasonló nehézségeket élt át, és hogyan sikerült továbblépnie a cyberbullying jelenségen. A kampány szervezői garantálják, hogy minden beérkező üzenet anonim marad és semmilyen felismerhető részlet nem kerül a nyilvánosság elé. A celebritások felkészítésében, valamint a krízishelyzetek kezelésében a Kék-Vonal ingyenes lelkisegély vonala nyújt szakmai segítséget.

 

- Az UNICEF világszerte sokféle problémával foglalkozik, ami érinti és foglalkoztatja a gyerekeket. Ezek közül a talán legújabb keletű az internetes zaklatás és kirekesztés jelensége. Óriási a látencia, az áldozatok sokszor a hozzájuk legközelebb állóktól sem mernek segítséget kérni. Egyedül cipelik a terhet, ami iskolaidő után se lesz könnyebb, hiszen a kibertérben mindig elérhetőek. Fontos, hogy megnyíljanak, beszéljenek a szüleikkel, az őket körülvevő felnőttekkel, szakemberekkel. És az is fontos, hogy az elkövetők szembenézzenek azzal, hogy miben vesznek részt, hiszen gyakran ők maguk is gyerekek csupán, akik az interneten keresztül kevésbé érzik a tetteik súlyát. Erről szól a #nemvagyegyedül kampány - mondta Mészáros Antónia, az UNICEF Magyarország ügyvezető igazgatója.  

 

- Online aktivitásunk növekedésével és a digitalizáció térhódításával egyre inkább nyitott könyv az életünk. Tíz másodpercenként éri hekkertámadás számítógépeinket, nő a bankkártyás visszaélések és az adatlopások száma, a zsarolóvírusos támadások pedig még korántsem értek a csúcsra. Mindezek mellett azt látjuk, hogy a gyermekek is igen nagy veszélyben vannak, minden harmadik magyar fiatalnak volt már része internetes zaklatásban. A probléma globális és egyre szélesebb rétegeket érint, ám már apró lépésekkel is erősíthetjük saját és gyermekeink online biztonságát. Ezért is szívügyünk a #nemvagyegyedül kampány – mondta Árr Mariann, a Generali Biztosító marketingvezetője.

 

- Célunk az volt, hogy egy olyan megoldást hozzunk az UNICEF kihívására, mely valóban eléri és megszólítja a generációnkat. Mindannyian egy olyan projektet szerettünk volna közösen megvalósítani, ami a figyelemefelhíváson túlmutatva valóban segítséget nyújt a bántalmazott gyerekeknek. - mondta Breuer Péter, a POME Youth-üzletág Vezetője.

Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Volt nincs, buli van

Idén a járvány miatt elmaradt a Telekom VOLT Fesztivál, a szervezők azonban nem hagyják magukra a fesztiválhangulatra vágyó fiatalokat. A soproni gigarendezvény helyett a VOLT és a Telekom olyan Minifesztiválok megvalósítását támogatja, ahol ugyan szűkebb körű a részvétel, ám az exkluzív fellépők mellett a hamisítatlan VOLT-feelinget és az élmények megosztását fejlett digitális megoldások is segítik.

2021. július 22. 12:48

A maximumot várja magától a Team Black Jack

Már csak néhányat kell aludniuk a vitorlássport szerelmeseinek, hogy július 22-én elstartoljon a sportág legendás hazai eseménye, az 53. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj. A versenynek nagy reményekkel vág neki a több évtizedes tapasztalattal rajthoz álló Team Black Jack, mely 2021-ben a Wallis Motor teljes támogatásával törhet a dobogó tetejére. A BMW és a MINI vezető hazai márkakereskedője ebben a csapatban mindent megtalált, amire az üzleti életben értékként tekint: eltökéltséget, kitartást, versenyszellemet és mindenekelőtt győzni akarást. A közös cél: elsőnek lenni.

2021. július 21. 15:59

Töltőkábelek – mi történik, ha megrágta a kutya?

Ma már szerencsére minden eszközhöz, amit tölteni szükséges, tudunk vásárolni extra töltőkábelt, ha esetleg véletlenül elvágnánk vagy megrágná a házi kedvencünk. Találunk a piacon egyedileg az eszközünkre szabott kábelt, de léteznek már univerzális megoldások is.

2021. június 14. 15:56

Megkérdőjezelődött a trójai faló mítosza

A trójai faló legendáját szinte mindenki ismeri: egy gigantikus, fából készült építménybe katonák bújnak, hogy az éj leple alatt kimásszanak a Trója falai mögé bevontatott „ajándékból”, majd társaikat beengedve percek alatt eldöntik a tíz évig húzódó csata menetét. De vajon valóban így történt? Tényleg egy lovat formált az építmény, a valóságban is így dőlt el a csata, vagy mindez csak mítosz? A Viasat History legújabb, A trójai faló rejtélye című dokumentumfilmje 2021. május 23-án vasárnap 21 órától szakértők segítségével igyekszik megfejteni a rejtélyt és felgöngyölíteni Homérosz költeményeinek valódi jelentését.

2021. május 22. 10:31

Jár neked a legjobb! - Nézzük, mi újdonság van a napelem piacán!

Rengeteg újdonságot láthatsz, hiszen a megújuló energia fejlődése nem egyszerűen csak biznisz, hanem egy lehetőség arra, hogy elkerüljük a klímaválságot és megőrizzük a fenntartható, élhető bolygónkat a jövő generációk számára.

2021. május 13. 11:09

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Tapasztalja meg a legendás játékot

2021. szeptember 20. 18:29

A világon egyedülálló drónra szerelhető szállítódobozt fejlesztettek

2021. szeptember 15. 14:15

Öt érmet is elhoztak a magyar diákok a juniorok informatikai diákolimpiájáról

2021. augusztus 31. 09:58

A Xiaomi várakozásokat felülmúlóan teljesített a második negyedévben

2021. augusztus 26. 14:46