Netes zaklatás elleni programot indít az UNICEF Magyarország

forrás: Prím Online, 2018. május 1. 09:56

Az UNICEF Magyarország elindítja #nemvagyegyedül kampányát, amelynek fő célja, hogy a netes bántalmazás fiatal áldozatai felismerjék: van kihez fordulniuk a bajban. Másodsorban pedig szól az általában szintén fiatal elkövetőkhöz is, hogy nézzenek szembe sokszor meggondolatlan tetteik következményeivel.

Az angolul cyberbullyingnek nevezett jelenség nagyon aktuális probléma. A magyar 10-18 évesek 88%-a rendelkezik profillal valamelyik közösségi oldalon (Heliotis, 2015), 50%-uk már találkozott olyan tartalmakkal, amelyeket nem értett, 20%-uk úgy érzi, hogy áldozata volt valamilyen zaklatásnak, 10%-uk pedig bevallotta, maga is bántalmazott már másokat a neten. 

 

Az elektronikus megszégyenítés eszköztára kimeríthetetlen. A legtöbb áldozat arról számolt be, hogy üzenetekkel zaklatták, a nevében kommenteltek, posztoltak tartalmakat, vagy olyan képeket, videókat tettek közzé, amelyek számára kellemetlenek, kínosak. A támadás bármikor megismétlődhet, az áldozat úgy érzi, soha nincs biztonságban. Sok gyerek még a közvetlen környezetével sem meri megosztani félelmeit, mert szégyelli, ami vele történik és úgy gondolja, hogy a segítségkéréssel csak a saját helyzetét nehezíti. 

 

Az UNICEF Magyarország #nemvagyegyedül kampányának lényege, hogy a gyerekek tudják, sokan mások is átéltek már hasonlót, van kiút és bármikor kaphatnak segítséget a netes zaklatás ellen. Az akcióhoz olyan hírességek és a YouTube világában óriási követőtábort megmozgató influencerek csatlakoztak Vecsei H. Miklós szinészhez, mint Puskás Peti, Dukai Regina, Rubint Rella, Fenyvesi Zoli, Magyarósi Csaba, Lina és Panni, FollowAnna, Abosi Barni, Kettner Henry, Basky Balázs (Roar), Galcsik Győző és Siklósi Örs (AWS). A program elkészülésében közreműködött a Generali Biztosító, a kampányötletért és a teljes kivitelezésért a POME marketing ügynökség felelt a squ.Ad fiatal kreatívjaival karöltve. 

 

 

Az UNICEF Magyarország honlapján létrejött egy aloldal, amelyen keresztül az áldozatok becenév és email cím megadásával megírhatják tapasztalataikat és jelezhetik, hogy melyik hírességtől szeretnének választ kapni. A kiválasztott ismert ember személyesen, videón üzen a levélírónak, megosztva, hogy ő milyen hasonló nehézségeket élt át, és hogyan sikerült továbblépnie a cyberbullying jelenségen. A kampány szervezői garantálják, hogy minden beérkező üzenet anonim marad és semmilyen felismerhető részlet nem kerül a nyilvánosság elé. A celebritások felkészítésében, valamint a krízishelyzetek kezelésében a Kék-Vonal ingyenes lelkisegély vonala nyújt szakmai segítséget.

 

- Az UNICEF világszerte sokféle problémával foglalkozik, ami érinti és foglalkoztatja a gyerekeket. Ezek közül a talán legújabb keletű az internetes zaklatás és kirekesztés jelensége. Óriási a látencia, az áldozatok sokszor a hozzájuk legközelebb állóktól sem mernek segítséget kérni. Egyedül cipelik a terhet, ami iskolaidő után se lesz könnyebb, hiszen a kibertérben mindig elérhetőek. Fontos, hogy megnyíljanak, beszéljenek a szüleikkel, az őket körülvevő felnőttekkel, szakemberekkel. És az is fontos, hogy az elkövetők szembenézzenek azzal, hogy miben vesznek részt, hiszen gyakran ők maguk is gyerekek csupán, akik az interneten keresztül kevésbé érzik a tetteik súlyát. Erről szól a #nemvagyegyedül kampány - mondta Mészáros Antónia, az UNICEF Magyarország ügyvezető igazgatója.  

 

- Online aktivitásunk növekedésével és a digitalizáció térhódításával egyre inkább nyitott könyv az életünk. Tíz másodpercenként éri hekkertámadás számítógépeinket, nő a bankkártyás visszaélések és az adatlopások száma, a zsarolóvírusos támadások pedig még korántsem értek a csúcsra. Mindezek mellett azt látjuk, hogy a gyermekek is igen nagy veszélyben vannak, minden harmadik magyar fiatalnak volt már része internetes zaklatásban. A probléma globális és egyre szélesebb rétegeket érint, ám már apró lépésekkel is erősíthetjük saját és gyermekeink online biztonságát. Ezért is szívügyünk a #nemvagyegyedül kampány – mondta Árr Mariann, a Generali Biztosító marketingvezetője.

 

- Célunk az volt, hogy egy olyan megoldást hozzunk az UNICEF kihívására, mely valóban eléri és megszólítja a generációnkat. Mindannyian egy olyan projektet szerettünk volna közösen megvalósítani, ami a figyelemefelhíváson túlmutatva valóban segítséget nyújt a bántalmazott gyerekeknek. - mondta Breuer Péter, a POME Youth-üzletág Vezetője.

Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Világsakkfesztivál - negyedszer

Polgár Judit  sokszoros olimpiai bajnok, minden idők legjobb női sakkozója  álmodta meg a "Világsakkfesztivált", amelyet immár negyedik alkalommal rendezik meg Budapesten a Polgár Judit féle - „Chess Connects Us" vagyis „A sakk összeköt minket" - mottó jegyében. 

2018. szeptember 21. 10:25

Nemzetközi mobilfotós kiállítás nyílt az Akvárium Klubban

Első alkalommal nyílt kizárólag mobiltelefonnal készült fotókat bemutató kiállítás Budapesten. A Huawei Mobilfotó Kiállításon a vállalat 20 európai országban megrendezett okostelefonos fotóversenye, a Next Image legjobb alkotásai mellett neves magyar fotográfusok munkáit is megtekinthetik az érdeklődők. Az amatőr és profi fotósok képeit egyaránt felvonultató kiállítás anyagában helyet kapott Pávó Réka „Art & Leukemia” című Grand Prix-díjas alkotása, valamint a verseny 6 kategóriájának díjnyertes fényképei is. A kiállítás 2018. szeptember 18. és október 1. között ingyenesen megtekinthető az Akvárium Klubban.

2018. szeptember 18. 14:52

Állati...

Országszerte rengeteg, állatokat támogató intézmény és alapítvány tevékenykedik, azonban ritkán adottak a gördülékeny működéshez szükséges feltételek. Az eMAG két évvel ezelőtt honosította meg azt a jeles napot, melyen kifejezetten az állatoké a főszerep. A novemberi Black Cat Day adománygyűjtő kampánya mellett örökbefogadó napot is szervez, amelynek célja, hogy a megkülönböztetések miatt hátrányos helyzetben lévő fekete kisállatoknak is megadják az esélyt a boldogságra.  

2018. szeptember 18. 13:55

Amikor a 900 kilós ipari robot táncra perdül

Fredrik „Benke” Rydman, a híres svéd koreográfus, az új, rendhagyó előadásának Stockholmban tartott, múlt pénteki premierén, kifinomult páros táncot adott elő az ABB 900 kg-os IRB 6620-as ipari robotjával. A művészi előadás a technológia, az automatizálás és a mesterséges intelligencia változó társadalmi szerepére, illetve az ember és a robot közötti együttműködésre kívánja ráirányítani a figyelmet.

2018. szeptember 13. 19:29

Kortárs kiállítás a Lupán

Kortárs képzőművészek alkotásaiból nyílik kiállítás szeptember 17-én 18 órakor a Lupa-tó rendezvényparkban. A LuppaArt Residency művészeinek képeit szeptember 21-én, egy aukció keretében meg is lehet majd a helyszínen vásárolni. 

 

2018. szeptember 12. 15:10

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Videót vetít, kezet fog, ölel, táncol a robot

2018. szeptember 21. 14:07

Mely területeken jelenti a fejlődés motorját a nyílt forráskód

2018. szeptember 19. 14:18

A drón vagy a Tesla gyorsul jobban?

2018. szeptember 18. 14:04

Nemzetközi online vásárlási trendek

2018. szeptember 12. 11:54
cloudappsportal.com