Rangos nemzetközi díjak Magyarországnak

forrás: Prím Online, 2018. május 7. 13:49

A digitális kompetenciák világában Magyarország világraszóló eredményt ért el: két jelentős nemzetközi díjat is magyar pályázat vitt el a több mint 100 országot felsorakoztató mezőnyben.

Best Practice (Legjobb Gyakorlat)-díjat kapott az IKT pedagógusoknak és az IT biztonság modul – mindkettő a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság (NJSZT) által fejlesztett, komplex oktatási anyag, amely a társadalom számára nélkülözhetetlen digitális készségeket fejleszt.

 

A nonprofit tudományos egyesület által kifejlesztett IKT pedagógusoknak modul a nem informatika szakos pedagógusok számára ad olyan módszertani tudást, amely a digitális bennszülöttek között, a modern oktatásban kulcsfontosságú: ezáltal Interaktívan, Kreatívan Taníthatnak (IKT) az oktatók. Az NJSZT a társadalom iránti elkötelezettség jegyében ingyenes tananyagot biztosít, amely bárki számára hozzáférhető. Az IKT pedagógusoknak modult a világon elsőként hazánkban vezették be – de ma már nemzetközi mintaként szolgál.

 

Az IT biztonság modul – melyhez szintén akár a modul elvégzésétől függetlenül is hasznos, ingyenes tankönyvet jelentetett meg az NJSZT a Nemzeti Kibervédelmi Intézettel közösen – olyan problémákra irányítja rá a figyelmet, mint az internetes zaklatás és az adatlopások, ezzel pedig a felhasználói tudatosság növelését segíti radikális módon az évenként frissíteni kívánt tananyag. A téma fontosságát jelzi, hogy a modulhoz megjelent tankönyvet a Nemzeti Közszolgálati Egyetem is ajánlott munkaként hasznosítja.

 

 

A Best Practice-díjakat négy kategóriában adta ki a nemzetközi ICDL közösség – melyben az európai, azaz ECDL-országokon túl az összes földrész országai benne foglaltatnak, összesen több mint 100 nemzet képviselteti magát benne. Magyarország volt az egyetlen ország, amely két kategóriában is Best Practice-díjat nyert: az ITK pedagógusoknak az oktatás-, míg az IT biztonság a társadalmi felelősség kategóriájában. 

 

„Szerintünk nagyon fontos kérdésekre sikerült olyan megoldásokat kínálni, amelyek egy világversenyben is az abszolút élmezőnybe kerültek” – kommentálta a hírt Alföldi István, az NJSZT ügyvezető igazgatója. Elmondása szerint a hagyományosan E-vel rövidített (ECDL) jogosítvány már sok éve a világ minden táján elérhető (ICDL), tehát világszabvány lett, amely egyre sikeresebb tényező a digitális írástudás terjesztésében. 

 

Az idén 50 éves NJSZT több mint két évtizede a digitális írástudás vezető szervezete Magyarországon – a hazánkban általa bevezetett ECDL (Európai Számítógép-használói Jogosítvány) rendszerében eddig több mint félmillió magyar állampolgár vett részt. 

 

„Mindent megteszünk, hogy a Digitális Jólét Program – DJP -, azon belül a Digitális Oktatási Stratégia – DOS – célkitűzéseivel 110 %-ban összhangban lévő programunk versenyelőnyhöz segítse Magyarországot” – összegezte Alföldi István.

 

Az oktatásban és a társadalmi felelősség kérdésében immár nemzetközi díjat nyert NJSZT kész az ezzel kapcsolatos tapasztalatait minden olyan fórummal megosztani, amely a magyar lakosság digitális jól-létét szolgálja.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia

1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.

2024. március 27. 16:55

A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt

Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.

2024. március 27. 13:17

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05