Újabb szintlépésre készül a Magyar Marketing Szövetség

forrás: Prím Online, 2018. június 5. 15:10

A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) május végi közgyűlésén a szokásos beszámolók megtartása mellett, melyet a tagság egyöntetűen elfogadott, elsősorban a stratégiai és szakmai minősítésekkel kapcsolatos tervek ismertetésére került sor.

„Nagyon örülök, hogy a második elnöki ciklusom is a fejlődésről és a növekedésről szól, mindez a bővülő tagságunk teljes támogatásával” – jelentette ki Hinora Ferenc, a szövetség   elnöke. 

 

Ahogy fogalmazott, az MMSZ stratégiai célja, hogy a   marketingszakma első számú eligazodási pontjaként   működjön, és ennek szellemében vezeti be 2018. júniusában   a Marketing.hu komplex minősítő rendszert, mely újabb     szintlépés lesz a szakma és a szövetség életében is. 

 

Örvendetes módon, az elmúlt évtizedekben egyre bővült a marketing szakmai közössége, megerősödtek a képzőhelyek, a társadalom, a gazdaság egyre több terepén alkalmaznak marketingeseket, specialistákat, végeznek marketingmunkát. 

 

A szakma egyre jelentősebb szerepe nemcsak nagyobb felelősséggel jár, de növekvő veszélyeket, etikátlanságra csábító helyzeteket, felkészületlenségből, kóklerségből eredő hibás megoldásokat is magával hozhat, melyek egyébként elkerülhető piaci károkat, kudarcokat okozhatnak a vállalkozásoknak, szervezeteknek. Ezek a szakmaiatlanságok ronthatják a marketing egészének megítélését. 

 

A Magyar Marketing Szövetség szakmai minősítő rendszere részben ezen anomáliák megszüntetésére, minimalizálására is irányul. A Marketing.hu oldal olyan platform lesz, ahol ellenőrzött, minősített szakmai információbázis kialakítására lesz lehetőség, mely orientálja, segíti a marketingpiac szereplőinek döntéseit, tudatosítja a versenyelőnyöket, s csökkenti a döntési kockázatot a megbízók és megbízottak, a munkaadók és munkavállalók oldalán egyaránt.

 

A transzparensen működő minősítő rendszer 2018. június második felétől lesz elérhető a szakmai szereplők számára.

 

„Fontosnak tartom, hogy a Magyar Marketing Szövetség teret biztosítson és háttértámogatást nyújtson egy aktív, együtt gondolkodó, növekvő marketingközösségnek” – hangsúlyozta Hinora Ferenc. „Mindez még nagyobb felelősséget ró ránk” - tette hozzá.

 

Az MMSZ másik fontos stratégiai törekvése, az egyik legaktívabb szakmai szervezetként, hogy olyan projekteket valósítson meg, amelyek a szakma edukációját szolgálják. Mindezen célok elérését a szövetség projektalapú működési modellje biztosítja.  Az MMSZ 2017-ben is 12 nagyszabású szakmai projektet valósított meg.

 

A szövetség életében fontos szerepet töltenek be az szakmai díjak, elismerések. Ilyen az Életműdíj is, amely már negyedik alkalommal került átadásra. Az idei évben a díjjal nem mást, mint a szövetség alapító elnökét, dr. Kandikó Józsefet tüntették ki , aki összesen három 4 éves mandátumon keresztül irányította a szervezetet. Az MMSZ az Életműdíjjal egy kiteljesedett, a marketingszakma egésze érdekében végzett, eredményes szakmai életutat ismer el. Dr. Kandikó József elévülhetetlen érdemeket szerzett a szakma hazai elismertetéséért, presztízsének növeléséért, a marketingoktatás színvonaláért, neve elválaszthatatlan a marketingszakmától. Csak néhány fontos mérföldkövet kiemelve szakmai munkásságából: 1992-ben megalapította a Modern Üzleti Tudományok Főiskoláját Tatabányán, majd később annak budapesti, székelyudvarhelyi és szlovákiai tagozatát is. 2005-ben Magyar Köztársasági Érdemrend tisztikeresztjével tüntették ki a marketing színvonalas oktatásáért végzett kimagasló munkásságáért. 

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Miskolc már 10 éve a Vodafone második otthona

A Vodafone Magyarország ügyfélszolgálata 10 éve kezdte meg működését Borsod-Abaúj-Zemplén megye legnagyobb városában, azóta pedig rengeteg jelentős eseményhez járult hozzá a régióban. Az összesen több mint 1 milliárd forintos beruházás mára több mint 600 embernek ad munkát Miskolcon.

2019. június 24. 16:44

Piaci körkép: 5 hónap tanulás után garantált a programozói karrier

Az elmúlt három évben több mint hússzorosára bővült itthon a jellemzően 4-5 hónapos, intenzív és gyakorlatorientált képzés keretében szoftverfejlesztő szakmát adó tanfolyamok diákjainak száma. Ezek az úgynevezett bootcampek tavaly több mint 500 hallgatónak adtak képesítést, idén pedig már nagyjából 750, főként 21 és 45 év közötti életkorú diák kezdhet új karriert programozóként néhány hónap tanulás után. A bootcampek egy része ráadásul hallgatói elhelyezkedését is garantálja, méghozzá az egyetemet végzett, frissdiplomás szoftverfejlesztők bérével megegyező, minimum bruttó 350 ezer forintos kezdő fizetésért. Ez pedig a tapasztalatok szerint 3-4 év után átlépheti az 1 millió forintot is.

2019. június 24. 13:52

Az alternatív valóságok és a gamification határozhatja meg a jövő munkahelyeit

A virtuális valóság a fehér gallérosok munkáját segítheti a jövőben, miközben az Y és X generáció esetében a munkáltatóknak meg kell barátkozniuk a munkakörnyezet játékosításával, azaz a gamificationnal, hogy a munkavállalók minél inkább motiváltak legyenek, hozzásegítve ezzel a vállalatokat a jobb eredmény eléréséhez – mutat rá a jelenlegi trendre az Adecco Csoport, a világ egyik legnagyobb humán erőforrás szolgáltatásokat nyújtó cége.

2019. június 24. 10:18

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A Bosch repülni tanítja az autókat

2019. június 21. 14:03

Több mint 1000 milliárd forintot költenek el Magyarországon az e-kiskereskedelemben

2019. június 4. 11:26

GKI e-TOPLISTA: Magyarország legnagyobb forgalmú webáruházai

2019. május 28. 12:05

A Vodafone bemutatta, mire képes Budapest első állandó 5G bázisállomása

2019. május 23. 15:50
online sportfogadás