Online is beindult a strandszezon

forrás: Prím Online, 2018. július 13. 08:41

A változékony időjárás ellenére a magyarok töretlen lelkesedéssel készültek az idei strandszezonra: csupán az elmúlt három hónap alatt több mint 37 millió forint értékben vásároltak különböző termékeket az idei nyárra a Vatera felhasználói. Több mint 2700 fürdőruha, illetve strandruházat, közel 1500 napszemüveg, csaknem 700 strandbútor és mintegy 400 medence talált gazdára idén április és június között az online piactéren.

A hőmérséklettel együtt nőtt a forgalom

A hőség beköszöntével bizonyos strandcikkek forgalma csupán egy hónap alatt ugrásszerűen megnőtt az online piactéren: a strandjátékok, vízi játékok esetében több mint kétszeresére, az úszógumik és medencék esetében közel másfélszeresére, míg a fürdőruha, illetve strandruházat kategóriában 35 százalékkal nőtt a tranzakciók száma idén júniusban az előző hónap eladásaihoz viszonyítva.

 

A legtöbb pénzt medencékre és strandbútorokra szánták a vásárlók: átlagosan valamivel több mint 20.000 forintot tranzakciónként. A napszemüvegek és a hűtőtáskák, autóban működtethető hűtőszekrények nagyjából 5000 forintért keltek el, míg a strandjátékok, vízi játékok átlagosan több mint 3500 forintért találtak gazdára ebben az időszakban.

 

A családi medence és a laybag matrac a menő

A hűsítő habokban életkortól függetlenül mindannyian szívesen elidőzünk, akár a saját kertünkben is – legalábbis erre utal, hogy az eladások közel kétharmadát a felnőtt, illetve családi medencék tették ki, szemben a gyermek pancsolókkal.

 

Míg a felfújható matracok között a legnépszerűbbnek a laybag (levegővel tölthető matrac, levegőágy) bizonyult. De az online piactér kínálatában megtalálható flamingó, unikornis, páva, pálcikás jégkrém, fánk, ananász, sültkrumpli, pizzaszelet, perec és még „poop” emoji formájú felfújható matrac is. 

 

A strandoláshoz kapcsolódó termékek forgalmának közel 58 százalékát az új termékek tették ki, az egyes termékkategóriákon belül azonban már komoly eltérések mutatkoztak. Szinte csak újonnan vásároltak például a strandoláshoz napszemüveget, matracot, polifoamot, (88%), nyugágyat, napernyőt, úszógumit, karúszót (87%) vagy épp hűtőtáskát (80%). Ezzel szemben elsősorban használtan szerezték be a gyermek (81%), női és férfi (74%) fürdőruhákat az online piactéren. 

 

 

A nők bikinire, a férfiak napszemüvegre költenek

Az online piactér eladási adataiból az is kiderült, hogy a hölgyek elsősorban fürdőruha vásárlással készülnek a strandszezonra: a fürdőruha eladások 64 százalékáért felelnek. Jó hír az urak számára, hogy többségük ezen belül is a keveset takaró bikiniket részesíti előnyben, az egyberészes modellek aránya átlagosan alig 36%. A méretek tekintetében pedig meglehetősen nagy a szórás: az online piactér fürdőruha kínálatában egyaránt elérhető XXS-es és 8XL-es modell is.

 

Az urak ezzel szemben sokkal kevésbé tartják fontosnak, hogy minden szezonban új „fecskét” szerezzenek be: a fürdőruha eladásokon belül mindössze 6 százalék a férfi strandruházat aránya. Ők inkább a napszemüveget tekintik elsődleges prioritásnak, a nemek szerinti bontásban náluk toronymagasan ez a termékkategória győzött. Emellett szívesen magukra vállalják a családi pancsoláshoz elengedhetetlen medence beszerzését is.

 

Strandolós rekordok

A „legstrandolósabb település” címet a tranzakciószám alapján nem meglepő módon Budapest nyerte el az online piactéren, ahonnan az elmúlt egy év során 3825 adásvétel történt. A vidéki városok között az első helyet Debrecen érdemelte ki 350 tranzakcióval, az ezüstérmet Szeged vitte el (289 tranzakció), és Nyíregyháza is dobogós helyen végzett (265 tranzakció). 

 

„Az elmúlt évek legeredményesebb strandtermékes napja 2015. július 6-án volt a Vaterán, amikor 391 adásvétel történt, összesen 1.247.096 Ft értékben. Ez azt jelenti, hogy 3 perc 40 másodpercenként kötöttek ekkor sikeres tranzakciót ezekben a kategóriákban. Az idei év csúcstartója pedig az eladási ár tekintetében egy merev, acélfalú medence volt, ami még a főszezont megelőzően, április 30-án talált gazdára, nem kevesebb mint 469.000 forintért” – mondta el Szanitter Áron, a Vatera vezetője.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Szétszórt adatok, összeszedett védelem

A munkahelyi fájljainkhoz lassan ugyanolyan könnyen hozzáférünk, mint a levegőhöz. Ott vannak a felhőben, és bárhol, bármikor betölthetjük a mobil eszközeinkről. A munkavállalók dolgát ez megkönnyíti, de a vállalatoknak nehézséget okoz az értékes és érzékeny adatok védelmének biztosítása, ami biztonsági veszélyt jelent. A Micro Focus szakértői szerint a személyazonosság-kezelési megoldásokkal jelentősen csökkenthetők a kockázatok.

2019. augusztus 23. 10:39

A UPS önvezető járműveket fejlesztő cégben szerzett részesedést

UPS bejelentette , hogy a kockázatitőke-befektetéssel foglalkozó leányvállalata, a UPS Ventures kisebbségi részesedést szerzett az autonóm teherautókat fejlesztő TuSimple vállalkozásban. A két vállalat Arizónában meg is kezdte az első önvezető nyergesvontatójuk tesztjét, azt vizsgálva, hogy e járművek javíthatják-e a szolgáltatásminőséget és hatékonyságot a UPS hálózatában. Az ügylet egy korábban indított kereskedelmi együttműködés folyománya, melyben a UPS szállítási szolgáltatásokat vásárolt a TuSimple-től.

2019. augusztus 23. 09:24

Az intelligens vállalat – konferencia

Hogyan építi be a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary a digitalizációt a vállalati működésbe? És hogyan teszi ugyanezt a Mogyi?

2019. augusztus 22. 17:11

Újabb két magyar startup került az európai egészségügyi innováció élvonalába

Két magyar team, az orvosi oktatóalkalmazást fejlesztő InSimu Patient és a nemzetközi teleradiológiát forradalmasító Sineko is elnyert 25 000 eurót az immáron harmadik éve megrendezésre kerülő EIT Health InnoStars Awards startupversenyen. 

2019. augusztus 22. 14:42

KórházSuli – ahol a tanulásnak és a közösségnek gyógyító ereje van

Magyarországon a súlyos betegsége miatt szeptemberben több ezer gyerek nem tudja elkezdeni az iskolát, pedig az a közösség, a tudás, a barátságok helyszíne. A betegség az élet másik oldala, a fájdalom, a félelem, az elveszni látszó célok és elszigetelődés.

2019. augusztus 22. 13:03

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Mit mér és mire panaszkodik a magyar netező?

2019. augusztus 19. 09:35

A Magyar Telekom 2019. második negyedéves eredményei

2019. augusztus 8. 11:32

Új tulajdonosa van a UPC-nek

2019. augusztus 1. 12:20

A Bosch és a Daimler megvalósítja a vezető nélküli, automatizált parkolást

2019. július 31. 16:53
online sportfogadás