A Fujitsu megoldásával egy héten belül tesztelhető a blokklánc üzleti modellje
A Fujitsu immár elérhető, rendkívül gyors blokklánc-megvalósítási keretrendszerével mindössze öt napon belül kidolgozható az új termékprototípus (Minimum Viable Product, MVP). A megoldás olyan szervezeteknek készült, amelyek most indítják el blokklánc-fejlesztésüket, vagy meglévő fejlesztési projektjük kockázatát szeretnék mérsékelni.
A keretrendszer központi eleme egy egyhetes felmérés, amelynek során a Fujitsu ügyfelével közösen új üzleti ötleteket dolgoz ki a blokklánc vagy más DLT-technológiák alapján. A cél azoknak a konkrét üzleti folyamatoknak az azonosítása és tesztelése, amelyek alkalmasak a teljes körű megvalósításra. Az üzleti modellre (Proof of Business, PoB) épülő szemléletnél ezt a vizsgálatot még a koncepció tesztelése (Proof of Concept, PoC) előtt elvégzik – ezzel elkerülik a blokklánc-projektek gyakori buktatóit és az értékteremtést állítják a középpontba.
A blokklánc PoB-felmérésével az érintettek kiinduló Hyperledger Fabric alkalmazást hozhatnak létre, és a nagyvállalati környezetben nyújtott teljesítményt megvizsgálva felmérhetik a benne rejlő lehetőségeket. Az alkalmazást MVP-elvek szerint dolgozzák ki, amelyek értelmében elegendő értéket kell teremtenie ahhoz, hogy az emberek szívesen használják, megfelelő jövőbeni potenciált kell felmutatnia a korai bevezetők hűségének megőrzéséhez, és teljes visszacsatolással kell támogatnia a jövőbeni fejlesztést.
A felmérést a Fujitsu globális blokklánc-szakértői végzik, a Fujitsu bevált HXD (Human-Centric Experience Design) gyors átalakítási módszertanába* ágyazott felismeréseket, ötleteket és műszaki szakértelmet hasznosítva. A HXD-t a Fujitsu Japánban fejlesztette ki, és digitális átalakulási ügyfélprojektek százain tesztelte. Ma ez képezi a működés alapját a Fujitsu digitális átalakulást támogató központjainak globális hálózatában, például az új keretrendszerért felelős brüsszeli Blokklánc-Innovációs Központban.
Frederik de Breuck, a Blokklánc-Innovációs Központ vezetője szerint „a blokklánc és a többi elosztott főkönyvi technológia szervezetek és teljes iparágak működését alakíthatja át. Az ügyfelek irányából érkező rendkívüli érdeklődésre reagálva dolgoztuk ki ezt a kulcsrakész csomagot, amely nem csupán az ügyfelek blokklánc-projektjeinek elindítására, hanem a már futó projektek felülvizsgálatára és továbbfejlesztésére is jól használható. Arra számítunk, hogy az EMEIA-régióban azonnal elérhető megoldás hozzájárul a blokkláncban rejlő lehetőségek kiaknázásához a különféle üzleti területeken.”
A Fujitsu a DLT-piac vezető vállalata, közel 50 blokklánchoz kapcsolódó szabadalommal. Szorosan közreműködik az elosztott főkönyvi technológiák fejlesztésében, kiemelt figyelemmel a Hyperledger Fabric megoldásra. A Hyperledger Fabric a blokklánc-keretrendszer egyik implementációja, a több iparág üzleti alkalmazásaihoz nagyvállalati szoftvereket fejlesztő The Linux Foundation konzorcium Hyperledger projektjeinek egyike. A Fujitsu a konzorcium kiemelt tagjaként részt vesz a vezetőség és a műszaki irányítóbizottság munkájában. A kiemelt tagok közé tartozik még az Intel és a Deutsche Börse is.
A Fujitsu nagyvállalati ügyfelek megbízásából már ma is dolgozik olyan koncepció-tesztelési projekteken (PoC), amelyek – a co-creation elveit követve – a Hyperledger Fabric alapjaira épülnek. Célja, hogy ezek a projektek a használati forgatókönyvek alapján üzleti értéket teremtsenek, és segítsenek az ügyfeleknek minél gyorsabban továbblépni a megvalósítás PoC utáni szakaszára. Blokklánc-jövőképe értelmében a Fujitsu nagyvállalati kategóriájú blokklánc-keretrendszert kíván kiépíteni a Hyperledger Fabric előnyeire támaszkodva. Ezzel a céllal összhangban a Fujitsu ügyfelei már ma is igénybe vehetik a Blockchain Platform Service kulcsrakész, „szolgáltatásként nyújtott blokklánc” megoldást. Az ezt választó nagyvállalatoknak nem kell házon belül, saját teljes körű blokklánc-képességek kiépítésével bajlódniuk.
Ár és piaci bevezetés
A Fujitsu ötnapos gyors blokklánc-megvalósítási programja már jelenleg is elérhető az EMEIA-régióban, 9900 euró induló áron.
______________
* A HXD (Human-Centric Experience Design) a Fujitsu vállalati változáskezelési filozófiájára és a tervalapú gondolkodásra (Design Thinking) épülő koncepció, amely újszerű gondolkodásmóddal és kreatív szemlélettel támogatja az emberközpontú innováció megvalósítását. A Japánban kidolgozott és számos ügyfélprojekt során továbbfejlesztett HXD gyorsítja a kreatív folyamatokat és ezen keresztül magát az átalakulást.
Kapcsolódó cikkek
- Gazdaságos és megbízható archiválási megoldás közepes méretű környezetekbe
- A Fujitsu hatodik éve „Vezet” a Gartner szerint
- A HTC első blokklánc telefonjával ismét a felhasználó rendelkezhet értékei és adatai felett
- A Fujitsu új Threat 360 szolgáltatása átfogó képet ad a kiberbiztonsági kockázatokról
- Intelligens kulcsot ad a vállalatok kezébe az SAP
- A Fujitsu új szolgáltatói programot indít az EMEIA-régióban
- Microsoft mennyiségi licencértékesítés a Tech Data-nál
- A Fujitsu SAP-szoftverekhez készült szolgáltatási és infrastruktúra-portfólióval egyszerűsíti a digitális átalakulást
- A jó szereposztás nem csak a moziban fontos
- A Fujitsu a nemrég elindított AI4People Forum alapító tagja
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Facility managementben erősít az ICON
Három kiemelkedő épülettel, két irodaházzal és egy logisztikai ingatlannal bővült az ICON Real Estate Management ingatlanüzemeltetési portfoliója. A BEM Irodaház, a D2 Szabadkikötő, és az ELTE egyik megújult ingatlanja nem csupán az építészeti megoldásaik tekintetében példaértékűek, de a fenntarthatóság és az energiahatékonyság terén is úttörő megoldásokat alkalmaznak.
Új korszak az elektromobilitásban
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is.
Mesterséges intelligenciával készítik össze az Unilever B2C webshopjának rendeléseit
Közel 800 cikkszámot kezel, illetve mesterséges intelligenciával ellátott eszközökkel végzi a komissiózási feladatokat a Waberer’s Csoport leányvállalata, a WSZL az Unilever Magyarország Unishop elnevezésű B2C webshopjában. Az új megbízásnak köszönhetően a Waberer’s eddigi tevékenysége bővült és egy 14.500 négyzetméteres raktári terület kezelése mellett immár az Unishop raktárlogisztikai és fullfilment kiszolgálását is végzi.
Terjednek az alacsony kódú technológiák
Az elmúlt években állandó slágertéma volt a globális informatikushiány, majd elkezdtek záporozni a hírek a techszektorban zajló tömeges elbocsátásokról és a szakértők máris a vészharangokat kongatták. A fordulatot a legtöbben a mesterséges intelligencia számlájára írják, ugyanakkor egyre nagyobb szeletet hasítanak a piacból a low-code platformok is. Ezekkel minimális kézi kódolással fejleszthetünk gyorsan és hatékonyan, miközben rugalmasan alkalmazkodhatunk a változó igényekhez és egyszerűen hangolhatjuk össze az üzleti és technológiai szempontokat.