Egységes digitális szolgáltatások a V4-en belül

forrás: Prím Online, 2018. július 30. 13:31

Határon átnyúló, egységes digitális szolgáltatások bevezetésének feltételeit tartalmazó dokumentumot hozott létre a 100%-ban állami tulajdonú Nemzeti Mobilfizetési Zrt. A V4 tagországok szakmai szervezeteivel folytatott egyéves konzultációs folyamat végén a tegnapi napon a Visegrádi Csoport Magyar Elnökségének honlapján publikálta a Társaság a „V4 Smart Platform White Paper” dokumentumot.

A 2016-2017. évi lengyel Visegrádi Elnökségi Program során megkezdett - a digitalizáció területét érintő - törekvéseket folytatva, a 2017-2018-as magyar Elnökségi Program Digitális Visegrád alpontjába megfogalmazásra került a V4 Smart Platform Projekt, amellyel a magyar V4-elnökség egy közös, digitális szolgáltatási tér kialakítását kezdeményezte. A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. által elindított V4 Smart Platform kialakításának célja, hogy a V4 tagországokban közösen bevezethető, egységesen átjárható és a lakosság kényelmét, a közigazgatást segítő elektronikus szolgáltatások valósuljanak meg. A V4 Smart Platform Projekt fókuszai között szerepel a V4 digitális szakmai közösség létrehozása, továbbá megfogalmazásra kerültek az ún. határokon átnyúló lehetséges szolgáltatásfejlesztési javaslatok, amelyek a „V4 Smart Platform White Paper” című dokumentumban kerültek összefoglalásra.

 

„A V4 Smart Platform Projekt létrehozásával az volt a célunk, hogy a visegrádi tagországok digitális szolgáltatásait meghatározó szakmai szervezetek és vállalkozások szinergiáin alapuló kölcsönös, egymás előnyeit szolgáló együttműködések alakuljanak ki. Olyan együttműködési lehetőségeket kerestünk, amelyek hosszútávon túlmutathatnak a magyar elnökségi időszakon, amely a V4 tagországokban közösen bevezethető, egységesen átjárható, a lakosság kényelmét és a közigazgatást segítő elektronikus megoldásokat támogatja. A V4 Smart Platform Projekt megvalósításával összefüggésben három területet, az egységes közlekedési (mobilitási), az egységes turisztikai és az egységes elektronikus és mobilfizetési szolgáltatásokat azonosítottuk be, mint olyan területeket, ahol átjárható elektronikus szolgáltatásokat lehet elindítani. A V4 Smart Platform White Paper dokumentumban a következő időszak fejlesztési irányait mutatjuk be, azokat a javaslatokat, amelyekkel a visegrádi tagországok az Európai Unión belül képesek lehetnek egységes elektronikus szolgáltatások kialakítására és bevezetésére” – nyilatkozta Veres Mihály a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. vezérigazgatója.

 

A V4 Smart Platform White Paper és a bejelentés a Visegrádi Csoport Magyar Elnökségének hivatalos oldalán a http://v4.gov.hu/megjelent-a-2017-18-as-magyar-v4-elnokseg-kereteben-elinditott-v4-smart-platform-szakmai-dokumentuma címen érhető el.

 

Nemzeti Mobilfizetési Zrt.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Így működik a gyakorlatban az agilis munkamódszer

Talán ez lehetett az agilis munkamódszer egyik kiindulópontja. De hogyan lehet több emeletnyi embert egy multis környezetben csapattá kovácsolni? Valójában kevés multinak célja, hogy összeültesse a nem egy projekten dolgozókat, hogy létrehozzon egy környezetet, ahol mindenki mindenkivel beszél. Pedig óriási előnyökkel jár, ha így tesz. 

2019. december 10. 12:40

Mobilbank-projekt nyert a WirtschaftsWoche versenyén

A svájci Cler Banknál kialakított okostelefonbank-koncepció érdemelte ki a WirtschaftsWoche német gazdasági hetilap Best of Consulting díját „Stratégia” kategóriában. Ezzel a digitalizációs projekttel a Horváth & Partners - amely Magyarországon IFUA Horváth & Partners néven működik - immár kilencedik alkalommal került be a legjobb német tanácsadó cégek közé.

2019. december 10. 11:35

A KPMG kiterjeszti együttműködését a Microsofttal

Az új KPMG innovációk többségéhez a Microsoft felhő és mesterséges intelligencia megoldásai adják majd az alapot, segítve a KPMG ügyfeleit a jobb és precízebb döntéshozatalban, a termelékenység növelésében és nagyobb költséghatékonyság elérésében.

2019. december 10. 10:11

Új, kárrendezést egyszerűsítő digitális megoldásokat vezet be az Allianz

Az Allianz ConnX applikációján keresztül elérhető egy távoli videós kárfelvételi szolgáltatás így az ügyfelek mobiltelefonjukon vagy táblagépükön keresztül, néhány egyszerű lépésben, élő kapcsolat mellett oszthatják meg a káreseményről készült felvételeket lakás- és gépjármű kár esetén. Az új Allianz Online kárstátuszkövető alkalmazás pedig a bejelentett károk nyomon követését teszi még könnyebbé és átláthatóbbá.

2019. december 10. 09:07

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Kihirdették a 2019-es Az Év Honlapja pályázat díjazottait!

2019. december 3. 18:18

Megtartották Magyarország eddigi legnagyobb informatikai versenyét

2019. november 26. 11:05

Önvezető autós parkolás először Magyarországon!

2019. november 18. 14:23

Százmillió eurót fektet be az európai mesterséges intelligencia programba a Huawei

2019. november 8. 10:07
online sportfogadás