A Jófogás tavaly 40 Szabadság-szobornyi fémhulladékot spórolt meg

forrás: Prím Online, 2018. augusztus 23. 09:56

Túlfogyasztás, fenntarthatóság, ökológiai lábnyom. Unalomig ismételt kifejezések, amelyek a fogyasztók többségénél nem ütik át az ingerküszöböt, pedig a környezetszennyezés egyre nagyobb problémát jelent. Ki gondolná, hogy a divatipar a világ második legszennyezőbb iparága az olajszektor után? Vagy hogy a feleslegessé vált ruhák 84 százaléka szemétlerakóban, vagy szemétégetőben végzi? Itt az ideje, hogy más szemmel nézzünk a Jófogáshoz hasonló használtcikk hirdetési oldalakra!

Fogyasztói társadalmukat jól jellemzi az a tény, hogy míg régen megjavíttattuk az elromlott használati tárgyainkat, addig ma inkább újat veszünk. Ha szétszakad a cipőnk, nem visszük cipészhez (talán már nem is találnánk ilyet, ez is egyike az érdeklődés hiányában eltűnt szakmáknak), hanem kidobjuk és vesszük a következőt. A tönkrement TV is mehet a szemétre, jöhet helyette egy szebb, jobb és nagyobb. Hova vezet ez? Szemét és hulladék hegyekhez. Vannak már előremutató kezdeményezések, mint például a szívószál tervezett betiltása az EU-ban, de a mindennapok szintjén egyelőre nem lett tömegmozgalom abból, hogy környezettudatosan éljük az életünket. Pedig nem kell elvakult környezetvédőként különböző helyekre láncolni magunkat, sem barlangban élnünk és bogyókat ennünk ahhoz, hogy tegyünk a Föld jövőjéért.

 

 

A használt nem csak olcsóbb, zöldebb is!

A Jófogás nemrégiben tette közzé fenntarthatósági jelentését, melyből kiderül, hogy a még egy olyan viszonylag pici használtcikk piac, mint a magyar, milyen jelentős mértékben csökkentheti a karbonlábnyomot. A Jófogás felhasználói 2017-ben 40 New-Yorki-i Szabadság-szobornyi acélt, 40 Airbus A380-nyi alumíniumot, és annyi CO2-t takarítottak meg, mintha 45 napig semmi forgalom nem lenne Budapesten. 

 

„Hazánkban egyre növekszik a használtcikk piac, ami örömteli. Azon dolgozunk, hogy a vásárlók ne csak azért válasszák a használt termékeket, mert az olcsóbb, hanem hogy környezetvédelmi szempontok is játsszanak szerepet a döntésben. Hisszük, hogy a tudatos vásárló zöldebb vásárló. Mi azzal igyekszünk példát mutatni, hogy a felhasználóink segítségével évről-évre egyre kisebb szén-lábnyomot hagyunk. Szerencsére hazánkban egyre több vállalat és rendezvény tűzi zászlajára a karbonsemlegességet. Idén a Brandfesztivál is arra törekszik, hogy minél kisebb ökológiai lábnyomot hagyjon maga után, többek között ezért is lettünk a rendezvény egyik főtámogatója” – mondta Palocsay Géza, a Schibsted Classified Media Hungary Kft. ügyvezetője. 

 

A Jófogáson egyébként a leggyakrabban ruhaneműk és mobiltelefonok cserélnek gazdát. A toplistát a női ruha vezeti, ezt követik a gyermekruhák, a női cipők, a mobiltelefon, végül a férfi ruházat. A legközelebbi bevásárlókörút előtt érdemes átgondolni, hogy valóban új termékekre van -e szükségünk, vagy be lehet -e szerezni azt egy használtcikk piacon is. Szinte már közhely, hogy az ezer mérföldes út is egy lépéssel kezdődik, de ebben az esetben az apró, személyes változtatások jelenthetik a világot. Szó szerint. 

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Kelet-Közép-Európa távközlési piacát kevésbé érintheti a válság

A koronavírus-járvány kezdete óta a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) rendszeresen készít összefoglalókat a hírközlési piac alakulásáról, amelyekhez többek között nemzetközi elemzőcégek előrejelzéseit és távközlési vállalatok elemzéseit veszi alapul. A májusi összefoglalók kiemelt témái közé tartozik a távközlési cégek jövője és a mobiltelefon-értékesítés piacának jelenlegi helyzete. 

2020. május 29. 17:33

Rohamtempóban próbálnak a cégek képben maradni

A magyar vállalatok közel negyede tekinthető érett mesterséges intelligencia felhasználónak a Microsoft friss felmérése szerint. A technológiát érett szinten használó vállalatok kétharmada szerint már rövid távon jelentős előnyük származik a mesterséges intelligencia használatából, míg dolgozóik szerint értékesebb és örömtelibb munkalehetőséget kínál nekik a technológia. Az előnyök kiaknázásához ugyanakkor elengedhetetlen a dolgozók képzése, ezt egyre több vezető látja be.

2020. május 29. 10:44

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Fél évig ingyenes az Adverticum „DataMe DMP adatok" szolgáltatása

2020. április 30. 09:47

Az LG történetének legjobb üzemi eredményét érte el 2020. első negyedében

2020. április 29. 17:15

Gigafelvásárlás az oktatási piacon

2020. április 21. 10:32

Az ABB ingyenessé tette a digitális szolgáltatásokat

2020. április 20. 09:20
online sportfogadás