Allianz online kárbejelentés: gyors, egyszerű és kényelmes

forrás: Prím Online, 2018. október 3. 12:19

Ha megtörténik a baj és kár éri otthonunkat vagy autónkat, a legfontosabb, hogy minél előbb bejelentsük azt a biztosító felé. Mindannyiunk számára ismerős az érzés, amikor fejvesztve keresgéljük az ügyintézéshez szükséges papírokat és már előre fogjuk a fejünket a sorban állás és az elvesztegetett idő miatt. Az Allianz ügyfelei ilyen helyzetekben azonnal megkönnyebbülhetnek, hiszen a nap 24 órájában, bárhonnan online intézhetik a biztosítási szerződésekhez kapcsolódó kárügyeket és nyomon követhetik a kárrendezés folyamatát, valamint a hiányzó iratokat is bármikor pótolhatják néhány kattintással.

 

Gyorsabb kárrendezési folyamat

Az online kárrendezés a gépjármű és lakásbiztosítások esetében könnyíti meg az Allianz ügyfeleinek dolgát, akik az elmúlt 1 évben több mint 100 ezer esetben jelentettek be kárt az allianz.hu oldalon keresztül. Az online bejelentést követően az Allianz ügyfelei e-mailen kapják meg az elérhetőséget személyre szóló kárstátusz lapjukhoz, ahol a nap 24 órájában bármikor megnézhetik kárügyük alakulását, illetve iratokat tölthetnek fel a gyorsabb ügyintézés érdekében.

 

A bejelentés előtt az Allianz kárrendezési oldalán tájékozódhatnak az ügyfelek arról, hogy pontosan mire van szükségük a kárbejelentéshez. Az online ügyintézés elindítása előtt érdemes ezeket az információkat elolvasni, most ezek közül a legfontosabb határidőket és a kárrendezés folyamatát tekintjük át.

 

Fontos határidők a kárbejelentéshez

Ha gépjárművünket vagy lakásunkat biztosítás védi, és káresemény éri ezeket, akkor a legfontosabb, hogy minél előbb bejelentsük a biztosítónál. Az Allianz a következő határidőkre hívja fel a figyelmet:

  • casco kár esetében annak bekövetkezésétől, illetve észlelésétől számított 2 munkanapon belül
  • kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási kár esetén – a kár azonosíthatósága érdekében – lehetőleg haladéktalanul, de legkésőbb 30 napon belül, mint károsult, és 5 munkanapon belül, mint károkozó.
  • Lakossági vagyonkárt az észlelésétől számított 2 munkanapon belül, a vagyonbiztosításhoz kötött kiegészítő baleset- vagy személybiztosításhoz kapcsolódó káreseményt pedig 8 munkanapon belül.

 

 

 

Hogyan történik az online kárrendezés?

  • Bejelentés: az online megadott adatok alapján az Allianz rögzíti a kárbejelentést és a megadott e-mailcímre elküldi a kárbejelentés visszaigazolását és a linket a személyre szóló kárstátusz laphoz, amely tartalmazza a káresemény fő azonosító adatait és a kárszámot.
  • Kapcsolatfelvétel: kárbejelentést követően lehetőleg 1 napon belül* az Allianz kárszakértője megkeresi az ügyfelet és amennyiben a kárfelméréshez helyszíni szemlére van szükség, egyezteti vele a szemle időpontját és helyszínét.
  • Szemle és szemleadatok feldolgozása: a szemlére a kárbejelentést követően mielőbb, lehetőleg 3 napon belül kerül sor*. Miután az Allianz kárszakértője felmérte a károk mértékét, részletes jegyzőkönyvet és fényképeket készít. A szemle során készült jegyzőkönyvet is a kárstátusz laphoz csatolják, online megtekinthető és letölthető.
  • Műszaki döntés: a kárügyet, a rendelkezésre álló dokumentumok és a szemlén rögzített adatok alapján műszaki szempontok figyelembe vételével értékeli az Allianz. További teendőkkel kapcsolatban az ügyfél tájékoztatást kap, ami a kárstátusz lapján is megtekinthető.
  • Elbírálás és kártérítési összeg meghatározása: ezen a ponton kerül sor a kártérítési összeg számítására a szerződési feltételeknek megfelelően a rendelkezésre álló dokumentumok alapján.
  • Pénzügyi rendezés: az elbírálás után a kárösszegről és a kifizetés módjáról értesítést kap az ügyfél, ami szintén elérhető a személyes kárstátusz lapon. Az utolsó szükséges irat beérkezését és feldolgozását követő napon lehetőség szerint az Allianz elindítja a kártérítés kifizetését.

 

A mindent tudó kárstátusz lap

Az Allianz online kárstátusz lap felületén az ügyfelek minden információhoz gyorsan és egyszerűen hozzáférnek, ami a bejelentett káreseményhez kapcsolódik. Amellett, hogy nyomon követhetik a folyamatban lévő gépjármű vagy lakossági vagyon kárügyük állapotát, valamint feltölthetik vagy pótolhatják az ügyintézéshez szükséges iratokat is, a kárrendezéshez kapcsolódó összes levelet és értesítést is megnézhetik ezen az online felületen.

 

A kárstátusz lap és minden kárrendezéssel kapcsolatos információ elérhető a www.allianz.hu/hu/karrendezes oldalon.

 

_______________

* Az Allianz minden lehetséges intézkedést megtesz az itt megjelölt határidők betartása érdekében. Erőfeszítésük ellenére sajnos előfordulhat, hogy csak később tudnak Önnel kapcsolatba lépni.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Jövőkutató: az 5G nélkül az emberiség elfelejtheti a jólétet

Villámsebességgel terjednek az 5G-technológia alkalmazási területei a világon, Pekingben a minap hoztak létre egy 5G-alapú – teljes mozgásszabadságot biztosító – teleorvoslási és elsősegélynyújtó rendszert, de a technológiát a távorvoslás mellett a bányászat, a kikötői logisztika vagy a nyomdatechnika területén is bevetették már – hangzott el a Huawei Technologies Hungary budapesti és shenzheni online sajtótájékoztatóján. 

2020. november 28. 17:22

Újabb gaming monitorok az AOC-tól

Az AOC bemutatja díjnyertes G2 terméksorozatának két új, 31,5 hüvelykes (80 cm) gaming képernyőjét: a CQ32G2SE modellt (QHD – 1440p felbontással) és a C32G2AE modellt (FHD – 1080p felbontással). Mindkét képernyő 1500R görbületű VA panellel, villámgyors 165 Hz képfrissítési sebességgel és 1 ms reakcióidővel (MPRT) rendelkezik. A szakadozás nélküli selymesen lágy játékélmény érdekében a nagy formátumú képernyők támogatják az AMD FreeSync Premium funkciót és alacsony input-laggel rendelkeznek.

2020. november 28. 15:53

Uniós piacokon terjeszkedik a magyar ViVeTech

Teljesen magyar fejlesztésű szoftverrel készül a német piacra lépni a ViVeTech Zrt. A szoftver a kritikus infrastruktúra szolgáltatók számára biztosítja az ISO27001 információbiztonsági szabvány egyszerű és költséghatékony bevezetését, támogatja a tanúsítást és a minőségirányítási rendszer működtetését. A szoftver bevezetése nagyban segíti a kritikus infrastruktúra üzemeltetők kibertámadások elleni védekezését, a jogszabályi előírásoknak megfelelést. A vállalat a német piac mellett – a tagországok kormányainak jogszabályi átalakításait követve – fokozatosan tervezi a piacra lépést a többi uniós tagállamban is.

2020. november 28. 14:11

Változások a Universal Robots menedzsmentjében

A Teradyne Inc. bejelentette, hogy Jürgen von Hollen a Universal Robots elnöke úgy döntött, hogy 2020. december 31-el távozik a vállalattól, hogy új területen próbálja ki magát. Jürgen von Hollen 2016 októbere óta tölti be az elnöki pozíciót a Universal Robotnál.

2020. november 28. 11:48

Továbbra is szárnyal az e-kereskedelem

Bár még bő egy hónap hátra van 2020-ból, az mostanra már egyértelműen kijelenthető, hogy a kereskedelmen belül az online piac lett az egyik nyertese a koronavírus-járványnak. A Black Friday időszak után, az év végi szezon hajrája ugyanakkor még hátra van, aminek kimenetele, dinamikája talán sose volt még ennyire többismeretlenes egyenlet. Ebben az új, megváltozott piaci környezetben a vásárlók reakciói (és anyagi lehetőségei) is jóval kiszámíthatatlanabbá váltak. A GKI Digital és az Árukereső.hu friss publikációja ezt a különleges év végi időszakot járja körbe.

2020. november 28. 09:55

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Hazánkban elsőként továbbított röntgenfelvételt egy diák 5G-n keresztül

2020. november 24. 12:01

A virtuális térben is nagyszabású startup találkozót szervezett a Hiventures

2020. november 21. 10:18

Robbanhat itthon év végén az e-kereskedelmi forgalom

2020. november 12. 15:52

EasyBID – a hirdetési bevételek növelése automatikusan

2020. november 2. 10:45
online sportfogadás