Allianz online kárbejelentés: gyors, egyszerű és kényelmes

forrás: Prím Online, 2018. október 3. 12:19

Ha megtörténik a baj és kár éri otthonunkat vagy autónkat, a legfontosabb, hogy minél előbb bejelentsük azt a biztosító felé. Mindannyiunk számára ismerős az érzés, amikor fejvesztve keresgéljük az ügyintézéshez szükséges papírokat és már előre fogjuk a fejünket a sorban állás és az elvesztegetett idő miatt. Az Allianz ügyfelei ilyen helyzetekben azonnal megkönnyebbülhetnek, hiszen a nap 24 órájában, bárhonnan online intézhetik a biztosítási szerződésekhez kapcsolódó kárügyeket és nyomon követhetik a kárrendezés folyamatát, valamint a hiányzó iratokat is bármikor pótolhatják néhány kattintással.

 

Gyorsabb kárrendezési folyamat

Az online kárrendezés a gépjármű és lakásbiztosítások esetében könnyíti meg az Allianz ügyfeleinek dolgát, akik az elmúlt 1 évben több mint 100 ezer esetben jelentettek be kárt az allianz.hu oldalon keresztül. Az online bejelentést követően az Allianz ügyfelei e-mailen kapják meg az elérhetőséget személyre szóló kárstátusz lapjukhoz, ahol a nap 24 órájában bármikor megnézhetik kárügyük alakulását, illetve iratokat tölthetnek fel a gyorsabb ügyintézés érdekében.

 

A bejelentés előtt az Allianz kárrendezési oldalán tájékozódhatnak az ügyfelek arról, hogy pontosan mire van szükségük a kárbejelentéshez. Az online ügyintézés elindítása előtt érdemes ezeket az információkat elolvasni, most ezek közül a legfontosabb határidőket és a kárrendezés folyamatát tekintjük át.

 

Fontos határidők a kárbejelentéshez

Ha gépjárművünket vagy lakásunkat biztosítás védi, és káresemény éri ezeket, akkor a legfontosabb, hogy minél előbb bejelentsük a biztosítónál. Az Allianz a következő határidőkre hívja fel a figyelmet:

  • casco kár esetében annak bekövetkezésétől, illetve észlelésétől számított 2 munkanapon belül
  • kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási kár esetén – a kár azonosíthatósága érdekében – lehetőleg haladéktalanul, de legkésőbb 30 napon belül, mint károsult, és 5 munkanapon belül, mint károkozó.
  • Lakossági vagyonkárt az észlelésétől számított 2 munkanapon belül, a vagyonbiztosításhoz kötött kiegészítő baleset- vagy személybiztosításhoz kapcsolódó káreseményt pedig 8 munkanapon belül.

 

 

 

Hogyan történik az online kárrendezés?

  • Bejelentés: az online megadott adatok alapján az Allianz rögzíti a kárbejelentést és a megadott e-mailcímre elküldi a kárbejelentés visszaigazolását és a linket a személyre szóló kárstátusz laphoz, amely tartalmazza a káresemény fő azonosító adatait és a kárszámot.
  • Kapcsolatfelvétel: kárbejelentést követően lehetőleg 1 napon belül* az Allianz kárszakértője megkeresi az ügyfelet és amennyiben a kárfelméréshez helyszíni szemlére van szükség, egyezteti vele a szemle időpontját és helyszínét.
  • Szemle és szemleadatok feldolgozása: a szemlére a kárbejelentést követően mielőbb, lehetőleg 3 napon belül kerül sor*. Miután az Allianz kárszakértője felmérte a károk mértékét, részletes jegyzőkönyvet és fényképeket készít. A szemle során készült jegyzőkönyvet is a kárstátusz laphoz csatolják, online megtekinthető és letölthető.
  • Műszaki döntés: a kárügyet, a rendelkezésre álló dokumentumok és a szemlén rögzített adatok alapján műszaki szempontok figyelembe vételével értékeli az Allianz. További teendőkkel kapcsolatban az ügyfél tájékoztatást kap, ami a kárstátusz lapján is megtekinthető.
  • Elbírálás és kártérítési összeg meghatározása: ezen a ponton kerül sor a kártérítési összeg számítására a szerződési feltételeknek megfelelően a rendelkezésre álló dokumentumok alapján.
  • Pénzügyi rendezés: az elbírálás után a kárösszegről és a kifizetés módjáról értesítést kap az ügyfél, ami szintén elérhető a személyes kárstátusz lapon. Az utolsó szükséges irat beérkezését és feldolgozását követő napon lehetőség szerint az Allianz elindítja a kártérítés kifizetését.

 

A mindent tudó kárstátusz lap

Az Allianz online kárstátusz lap felületén az ügyfelek minden információhoz gyorsan és egyszerűen hozzáférnek, ami a bejelentett káreseményhez kapcsolódik. Amellett, hogy nyomon követhetik a folyamatban lévő gépjármű vagy lakossági vagyon kárügyük állapotát, valamint feltölthetik vagy pótolhatják az ügyintézéshez szükséges iratokat is, a kárrendezéshez kapcsolódó összes levelet és értesítést is megnézhetik ezen az online felületen.

 

A kárstátusz lap és minden kárrendezéssel kapcsolatos információ elérhető a www.allianz.hu/hu/karrendezes oldalon.

 

_______________

* Az Allianz minden lehetséges intézkedést megtesz az itt megjelölt határidők betartása érdekében. Erőfeszítésük ellenére sajnos előfordulhat, hogy csak később tudnak Önnel kapcsolatba lépni.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Együttműködés a jövő digitális egyészségügyi megoldásaiért

A General Electric (GE) egészségügyi üzletága, a GE Healthcare és a Hiventures, az MFB csoport tagja stratégiai megállapodást kötött annak érdekében, hogy kölcsönösen segítsék a jövő egészségiparhoz kapcsolódó innovatív elképzeléseit és kezdeményezéseit. A két vállalat közös célja, hogy az együttműködés révén a kezdeményezések minél eredményesebbek és önfenntartóak legyenek és ezáltal hozzájáruljanak egy értékteremtő startup ökoszisztéma kialakulásához az európai régióban.

2018. december 12. 08:39

Kelet-európai partnert választott a Facebook

A Magyarországon is egyre jelentősebb piaci szereplővé váló online kereskedő és marketing cég, a Retargeting.biz lett a Facebook egyik első hivatalos marketing partnere a kelet-európai régióban. Ezzel a vállalat azon ötven európai cég közé tartozik, amelyek egyszerre birtokolják a Facebook Marketing Partner és Google Premier Partner címeket.

2018. december 11. 17:20

A Hankook támogatásából robotokat és 3D nyomtatót vettek a jövő mérnökeinek

Az abroncsgyártó vállalat 2018-ban második alkalommal hirdette meg Hankook Oktatási Pályázati Programját (HOPP), amire olyan Fejér, Tolna és Bács-Kiskun megyei középiskolák jelentkezhettek, amelyek kiemelt hangsúlyt fektetnek a gazdasági, technológiai vagy társadalmi innovációs törekvések saját tevékenységükbe való átültetésére. Az egyenként 2-2 millió forinttal támogatott, öt darab oktatási intézmény között találjuk a Dunaújvárosi SZC Rudas Közgazdasági Szakgimnáziuma és Kollégiumát is, ahol a támogatást az informatikai ágazat fejlesztésére fordították.

2018. december 11. 15:53

Székesfehérvár az okosvárossá válás küszöbén

A Vodafone Magyarországgal kötött megállapodásnak köszönhetően Fejér megye székhelye lehetővé tette a városlakók számára az okos parkolás lehetőségét. A szolgáltató rendszerének köszönhetően Székesfehérváron mintegy száz parkolóhely foglaltsági állapotát követhetik nyomon a lakosok a mobiljuk segítségével. A legmodernebb technológiákat bemutató sajtótájékoztatón a résztvevők láthatták a századik NB-IoT megoldással működő parkolószenzor telepítését is.

2018. december 11. 14:26

Adventi hangulatban búcsúzik a Future Park

Már csak december végéig látható az Andrássy Élményközpontban a világ egyig legizgalmasabb virtuális játszótere, az év utolsó hónapjára adventi hangulatba öltözött Future Park. A japán szakemberek által megálmodott interaktív tér az elmúlt fél év alatt több mint 150 ezer látogatót vonzott. Az Andrássy Élményközpont pedig már 2019-re tervez, egy, az elmúlt évtized legnagyobb kasszasikerű filmjének kiállítását várhatjuk februártól.

2018. december 11. 12:51

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Okos karácsonyi ajándékok

Munkába állt VANDA, az első virtuális üzleti asszisztens Magyarországon

2018. december 11. 18:55

Huszonkét 5G távközlési hálózat kiépítésére szerződött eddig a Huawei

2018. november 23. 11:02

Windows 10 Professional olcsón és ingyenes kézbesítéssel

2018. november 8. 16:27

eTrends Monitor: a készpénzmentes fizetés már népszerűbb a netezők körében

2018. október 8. 10:12
cloudappsportal.com