Allianz online kárbejelentés: gyors, egyszerű és kényelmes

forrás: Prím Online, 2018. október 3. 12:19

Ha megtörténik a baj és kár éri otthonunkat vagy autónkat, a legfontosabb, hogy minél előbb bejelentsük azt a biztosító felé. Mindannyiunk számára ismerős az érzés, amikor fejvesztve keresgéljük az ügyintézéshez szükséges papírokat és már előre fogjuk a fejünket a sorban állás és az elvesztegetett idő miatt. Az Allianz ügyfelei ilyen helyzetekben azonnal megkönnyebbülhetnek, hiszen a nap 24 órájában, bárhonnan online intézhetik a biztosítási szerződésekhez kapcsolódó kárügyeket és nyomon követhetik a kárrendezés folyamatát, valamint a hiányzó iratokat is bármikor pótolhatják néhány kattintással.

 

Gyorsabb kárrendezési folyamat

Az online kárrendezés a gépjármű és lakásbiztosítások esetében könnyíti meg az Allianz ügyfeleinek dolgát, akik az elmúlt 1 évben több mint 100 ezer esetben jelentettek be kárt az allianz.hu oldalon keresztül. Az online bejelentést követően az Allianz ügyfelei e-mailen kapják meg az elérhetőséget személyre szóló kárstátusz lapjukhoz, ahol a nap 24 órájában bármikor megnézhetik kárügyük alakulását, illetve iratokat tölthetnek fel a gyorsabb ügyintézés érdekében.

 

A bejelentés előtt az Allianz kárrendezési oldalán tájékozódhatnak az ügyfelek arról, hogy pontosan mire van szükségük a kárbejelentéshez. Az online ügyintézés elindítása előtt érdemes ezeket az információkat elolvasni, most ezek közül a legfontosabb határidőket és a kárrendezés folyamatát tekintjük át.

 

Fontos határidők a kárbejelentéshez

Ha gépjárművünket vagy lakásunkat biztosítás védi, és káresemény éri ezeket, akkor a legfontosabb, hogy minél előbb bejelentsük a biztosítónál. Az Allianz a következő határidőkre hívja fel a figyelmet:

  • casco kár esetében annak bekövetkezésétől, illetve észlelésétől számított 2 munkanapon belül
  • kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási kár esetén – a kár azonosíthatósága érdekében – lehetőleg haladéktalanul, de legkésőbb 30 napon belül, mint károsult, és 5 munkanapon belül, mint károkozó.
  • Lakossági vagyonkárt az észlelésétől számított 2 munkanapon belül, a vagyonbiztosításhoz kötött kiegészítő baleset- vagy személybiztosításhoz kapcsolódó káreseményt pedig 8 munkanapon belül.

 

 

 

Hogyan történik az online kárrendezés?

  • Bejelentés: az online megadott adatok alapján az Allianz rögzíti a kárbejelentést és a megadott e-mailcímre elküldi a kárbejelentés visszaigazolását és a linket a személyre szóló kárstátusz laphoz, amely tartalmazza a káresemény fő azonosító adatait és a kárszámot.
  • Kapcsolatfelvétel: kárbejelentést követően lehetőleg 1 napon belül* az Allianz kárszakértője megkeresi az ügyfelet és amennyiben a kárfelméréshez helyszíni szemlére van szükség, egyezteti vele a szemle időpontját és helyszínét.
  • Szemle és szemleadatok feldolgozása: a szemlére a kárbejelentést követően mielőbb, lehetőleg 3 napon belül kerül sor*. Miután az Allianz kárszakértője felmérte a károk mértékét, részletes jegyzőkönyvet és fényképeket készít. A szemle során készült jegyzőkönyvet is a kárstátusz laphoz csatolják, online megtekinthető és letölthető.
  • Műszaki döntés: a kárügyet, a rendelkezésre álló dokumentumok és a szemlén rögzített adatok alapján műszaki szempontok figyelembe vételével értékeli az Allianz. További teendőkkel kapcsolatban az ügyfél tájékoztatást kap, ami a kárstátusz lapján is megtekinthető.
  • Elbírálás és kártérítési összeg meghatározása: ezen a ponton kerül sor a kártérítési összeg számítására a szerződési feltételeknek megfelelően a rendelkezésre álló dokumentumok alapján.
  • Pénzügyi rendezés: az elbírálás után a kárösszegről és a kifizetés módjáról értesítést kap az ügyfél, ami szintén elérhető a személyes kárstátusz lapon. Az utolsó szükséges irat beérkezését és feldolgozását követő napon lehetőség szerint az Allianz elindítja a kártérítés kifizetését.

 

A mindent tudó kárstátusz lap

Az Allianz online kárstátusz lap felületén az ügyfelek minden információhoz gyorsan és egyszerűen hozzáférnek, ami a bejelentett káreseményhez kapcsolódik. Amellett, hogy nyomon követhetik a folyamatban lévő gépjármű vagy lakossági vagyon kárügyük állapotát, valamint feltölthetik vagy pótolhatják az ügyintézéshez szükséges iratokat is, a kárrendezéshez kapcsolódó összes levelet és értesítést is megnézhetik ezen az online felületen.

 

A kárstátusz lap és minden kárrendezéssel kapcsolatos információ elérhető a www.allianz.hu/hu/karrendezes oldalon.

 

_______________

* Az Allianz minden lehetséges intézkedést megtesz az itt megjelölt határidők betartása érdekében. Erőfeszítésük ellenére sajnos előfordulhat, hogy csak később tudnak Önnel kapcsolatba lépni.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Piacképes szaktudás versenyképes fizetésért

A T-Systems Akadémia idén indítja el először az SAP Akadémia modulját, melynek keretében 10 junior SAP tanácsadó és 10 junior SAP fejlesztő képzése kezdődik meg szeptemberben. Olyan frissdiplomásokat és pályamódosítókat várnak, akik a nemzetközi munkaerőpiacon is keresett tudást kívánnak szerezni. A T-Systems Akadémia amellett, hogy egyedülálló képzést nyújt, versenyképes fizetést biztosít a hat hónapos oktatás idejére is. A jelentkezésre 2019. június 18. és július 2. között van lehetőség.

2019. június 19. 16:06

Kevesen tudnak az adatból értéket kovácsolni

Az európai, közép-keleti és afrikai (EMEA) vállalatok átlagosan kevesebb mint 40 százaléka állítja magabiztosan, hogy jól bánik az adataival – ideértve azok kezelését, biztonságos tárolását, valamint az adatokból való információk kinyerését és felelős használatát. 

2019. június 19. 14:42

A MiR új szolgáltatása azonnali megtérüléssel jár!

Egy új lehetőség még tovább csökkenti az autonóm mobil robotokba (AMR-ek) való befektetés pénzügyi akadályait – azonnali megtérüléssel jár és a mobil robotok akár 3,58 eurós (kb. 1150 forint) óradíjjal is elérhetőek.

2019. június 19. 10:00

A Vodafone Csoport a Libra Association alapító tagjai között

Mark Zuckerberg, a Facebook alapítója bejelentette a Facebook kriptovalutáját, a Libra-t, amelynek célja, hogy könnyen elérhető pénzügyi szolgáltatásokhoz juttassa azt a több mint egymilliárd embert, akik nem férnek hozzá a hagyományos banki és pénzügyi szolgáltatásokhoz. A Libra-t a Libra Association elnevezésű nonprofit szervezet fogja kezelni, amely összesen 27 tagot számlál, köztük a Vodafone Csoportot. A Libra-hoz való csatlakozás összhangban van a Vodafone céljával, melynek lényege, hogy a jövő digitális társadalmában mindenki részesüljön annak előnyeiből. 

2019. június 19. 08:58

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Több mint 1000 milliárd forintot költenek el Magyarországon az e-kiskereskedelemben

2019. június 4. 11:26

GKI e-TOPLISTA: Magyarország legnagyobb forgalmú webáruházai

2019. május 28. 12:05

A Vodafone bemutatta, mire képes Budapest első állandó 5G bázisállomása

2019. május 23. 15:50

Magyarország első állandó, élő 5G bázisállomását indította el a Vodafone Zalaegerszegen

2019. május 20. 11:20
online sportfogadás