Accenture felmérés az oktatási és vállalati képzési rendszerekről

forrás: Prím Online, 2018. október 11. 08:37

Az Accenture szerint a digitális technológiák gazdasági eredményeit kockáztatják a nem megfelelő oktatási és vállalati képzési rendszerek. Ha nem fogadnak el radikálisan új tanulási módszereket és nem sikerül csökkenteni a képzettségbeli hiányosságokat, akkor elmaradhat az a 11,5 billió dollárnyi GDP-növekedés, amit a következő tíz év során az intelligens technológiákba való befektetés ígér.

 

 

Az  It’s Learning. Just Not As We Know It című jelentés segít a vállalatoknak felmérni a munkavállalók számára megfelelő oktatási stratégiát. A G20 Ifjú Vállalkozók Szövetségével (G20 Young Entrepreneurs’ Alliance -YEA) készült elemzés megmutatja, hogyan fogják az intelligens technológiák megváltoztatni a munkával kapcsolatos feladatokat és azonosítja az ehhez szükséges új készségeket. A jelentés felhívja a figyelmet arra is, hogy az oktatási és vállalati képzési rendszereknek három cselekvési területre kell kiemelt figyelmet fordítaniuk.

 

A 14 országban zajlott kutatás eredményei szerint a dolgozók munkaidejének átlagosan 51 százaléka hatékonyabbá tehető az intelligens technológiák által. A feladatok 38 százaléka automatizálható lehetne, de az eredményesség a munkaköröktől és a földrajzi elhelyezkedéstől is függhet.

 

Az új szakmai tudáskészletek növekvő fontossága 

A jelentés szerint a jövőben a komplex gondolkodás, a kreativitás, a szocio-emocionális intelligencia és az érzékszervi észlelés fontossága szinte minden munkakörben növekszik, amely az intelligens technológiák bevezetésével még tovább nőhet.

 

 

Az Accenture három területen javasol fejlesztéseket a készségválság megoldására: 

  • A tapasztalati tanulás felgyorsítása: a vállalatoknak többféle technikát kell alkalmazniuk, a tervezői gondolkodástól a technológiai munkaköröket segítő szimulációs tréningeszközökön át, a munkahelyi képzésekig és gyakornoki programokig. Az iskoláknak aktív projektalapú és csoportos tanulási lehetőségeket kell biztosítaniuk a diákok számára. Fontos az olyan új technológiák alkalmazása, mint a virtuális valóság és a mesterséges intelligencia, hogy érdekesebbé és személyre szabottá tegyék a tanulást.
  • Az intézmények helyett az egyénekre kell összpontosítani: az oktatási és képzési céloknak – a végzősök száma helyett – a szélesebb körű készségek fejlesztésére kell ösztönözniük mindenkit. A képzéseknek a komplex gondolkodásra, a kreativitásra és a szocio-emocionális intelligenciára kellene fókuszálniuk. 
  • A kiszolgáltatott munkavállalók felkarolása: az idősebb munkavállalók, a kevésbé képzettek, a fizikai munkakörökben és a kisebb vállalkozásokban dolgozók nehezebben találnak munkát, és kevésbé férnek hozzá a képzésekhez. Célzott beavatkozásra van szükség ahhoz, hogy ezeket a munkavállalókat megfelelő képzési- és karrierlehetőségek felé irányítsák. A tanfolyamoknak modulárisabbnak és rugalmasabbnak kell lenniük, hogy alkalmazkodjanak az életvitelükhöz. Az új finanszírozási modelleknek ösztönözniük kell az egész életen át tartó tanulást, például személyes képzési tervek támogatásával.

 

Az elemzéssel kapcsolatos további információkért látogassa meg a https://www.accenture.com/us-en/insights/future-workforce/transforming-learning weboldalt.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Óvja meg idejét és pénzét az adatrobbanástól!

Egyre nagyobb költségeket emészt fel a vállalatoknál a szüntelenül növekvő adatmennyiség tárolása. Az IT-szakemberek oldaláról pedig a bővülő tárolási rendszerek kezelése egyre több figyelmet és időt követel. A SUSE szakértői szerint a szoftveresen vezérelt tárolási rendszerek segíthetik a szervezeteket abban, hogy minden téren megfelelően tudják kezelni az adatdömping hatásait.

2018. december 18. 13:55

Rekordmennyiségű útdíjfizető eszközt vásároltak idén

A Magyarországon idén öt éves elektronikus útdíjfizetési rendszer 2018-ban rekordévet zárhat: az egyik legnagyobb bevallási közreműködőként számon tartott i-Cell Kft. ugyanis csak az idei évben több mint 10.000 elektronikus útdíjfizető készüléket értékesített, míg a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) Zrt. már a százezredik ügyfelét köszönthette, aki szintén i-Cell-es eszközzel regisztrált a HU-GO rendszerbe. A rekordmennyiségű ügyfél és eladott eszköz azt mutatja, hogy az elektronikus útdíjfizetési rendszer fennállása óta folyamatosan nő a kereslet az útdíjfizetés során megbízhatóan és stabilan működő eszközökre és szolgáltatásokra egyaránt.

2018. december 18. 12:30

Már tíz országban van jelen hi-tech call center megoldásaival a magyar Geomant

Újabb nemzetközi multi, az egészségügyi szolgáltatásokat 16 országban nyújtó Affidea bízta meg a magyar tulajdonú Geomantot csúcstechnológiájú ügyfélszolgálati megoldások megvalósításával. A Geomant az Affidea mellett már számos nemzetközi ügyfelet tudhat magáénak, tíz országban van jelen, összesen mintegy 15 ezer fős call center csapatot kiszolgálva. A nemzetközi sikerek nemcsak újabb ajtókat nyitnak meg a vállalat előtt, de a hazai piacon is értékes versenyelőnyt jelentenek.

2018. december 18. 09:43

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Munkába állt VANDA, az első virtuális üzleti asszisztens Magyarországon

2018. december 11. 18:55

Huszonkét 5G távközlési hálózat kiépítésére szerződött eddig a Huawei

2018. november 23. 11:02

Windows 10 Professional olcsón és ingyenes kézbesítéssel

2018. november 8. 16:27

eTrends Monitor: a készpénzmentes fizetés már népszerűbb a netezők körében

2018. október 8. 10:12
cloudappsportal.com