Biztonsági tippek és okos megoldások autósoknak

forrás: Prím Online, 2018. november 4. 11:12

Bár most szokatlanul meleg van, és az utakon még nem jellemző a hó és jég, a vezetéstechnikai szakértők szerint már most érdemes felkészíteni autónkat a télre. 

A legtöbb baleset a Generali adatai szerint is novemberben történik a késő őszi, téli időszakban, tavaly több mint 4000 kárbejelentés érkezett a társasághoz ebben a hónapban, közel 800 millió Ft értékben. Az előkészületek segíthetnek megelőzni a bajt, de ha az mégis megtörténik, több - a Generalinál újonnan bevezetett - okos megoldás segíthet a kárrendezés lebonyolításában. 

 

A késő ősz és a tél az autósok szempontjából kiemelten veszélyes időszak. A Generali statisztikái szerint tavaly november 1-je és idén február 28-a között közel 16 000 db kárbejelentés történt, a kifizetett kárösszeg elérte a 4,5 milliárd forintot. A legtöbb baleset novemberben és januárban regisztrálta a társaság, a legnagyobb kárt okozó baleseti források a járművek ütközéséből, külső tárgy és vadállat okozta sérülésből fakadt.

 

Készüljünk az első hó és jég előtt!

„A változékony, hirtelen hidegre forduló időjárás kellemetlen meglepetést okozhat az autósoknak, ezért érdemes időben - már most - felkészíteni az autónkat a télre. Ezzel a biztonságosabb autózás mellett időt is spórolhatunk, hiszen sok autós mindent az utolsó pillanatra hagy, ezért az első hó lehullásakor óriási sorok alakulnak ki az autószervizekben” – hangsúlyozza Szikszai József, a Generali vagyon és gépjármű kárrendezési igazgatója.

 

Ha +7 °C alá csökken a hőmérséklet, a nyári gumiabroncsokat cseréljük télire, hiszen ilyenkor már romlik a tapadásuk, ezért nem lehet velük biztonságosan közlekedni. Fontos emellett, hogy egyaránt használjunk fagyálló hűtőfolyadékot és fagyálló ablaktörlő folyadékot. Indulás előtt mindig takarítsuk le a havat és a jeget a szélvédőkről és az autó tetejéről. Mivel a féktávolság a csúszós utakon megnő, mindig az útviszonyoknak megfelelően vezessünk és tartsuk a követési távolságot – teszi hozzá a szakértő. 

 

„Az előkészületek és az óvatosabb vezetés ugyan segíthetnek megelőzni a bajt, de mint a statisztikai adatok is mutatják, sajnos gyakran mégis megtörténik. Társaságunk a kárrendezés megkönnyítése érdekében ezért most több újonnan bevezetett, innovatív okos megoldást ajánl ügyfeleinek” – hívja fel a figyelmet Szikszai József. 

 

A javítási ajánlatok közül már csak választani kell

Ha az ügyfél autóját kár éri, és tanácstalan azzal kapcsolatban, hol javíttassa meg, a Generali által alkalmazott javítói portál segít neki megtalálni a legkedvezőbb ajánlatot. A biztosító kárszakértője a helyszínre kiérkezve elvégzi a kárfelvételi szemlét, ezután pedig a biztosító a lehető legrövidebb idő alatt beszerzi a javítási ajánlatokat. Az ügyfélnek ezután már csak annyi a dolga, hogy kiválasztja, melyik számára a legszimpatikusabb. Emellett számos extra szolgáltatás segíti a gyors és egyszerű kárrendezést: a Generali többek között csereautót, szállítást, hozom-viszem szolgáltatást és gépkocsi átvizsgálást is biztosít.

 

Kárrendezés pár érintéssel

A Generali SMART kárrendezési szolgáltatása segítségével az ügyfelek saját okostele-fonjukon számolhatják ki az autóban esett kár nagyságát: megadhatják járművük sérüléseit, azok mértékét és le is fotózhatják. Ez idő alatt a háttérben már el is készül a javítási ajánlat. Ha az ügyfél elfogadja a kiszámolt összeget, a bankszámlaszám megadása után azonnal indulhat a kárkifizetés.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Puskás Tivadar-díjat kapott dr. Drozdy Győző

A telekommunikációs szektor egyik legrangosabb hazai elismerésével, Puskás Tivadar-díjjal jutalmazták dr. Drozdy Győzőt, a Telenor Magyarország vállalati kapcsolatokért felelős vezérigazgató-helyettesét. A szakember három évtizedes telekommunikációs tevékenysége során kiemelkedő szerepet töltött be az első hazai, kereskedelmi GSM szolgáltatás elindításában, az iparág fejlődését végigkísérve aktívan jelen van ötödik generációs (5G) mobilhálózatok bevezetésénél is.

2019. május 25. 13:11

Jöhet a láthatatlan pénztárca

A mindennapi pénzügyeket, például a vásárlást megkönnyítő megoldásokkal rukkoltak elő a K&H fejlesztői innovációs versenyére jelentkező startupok. A világ minden tájáról összesen 45 csapat nevezett többek között mesterséges intelligencián alapuló adatfeldolgozó alkalmazással, láthatatlan és különböző elektronikus fizetési megoldással. A K&H szakmai zsűrije a Mondriaan csapatot választotta győztesnek.

2019. május 25. 10:53

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A Vodafone bemutatta, mire képes Budapest első állandó 5G bázisállomása

2019. május 23. 15:50

Magyarország első állandó, élő 5G bázisállomását indította el a Vodafone Zalaegerszegen

2019. május 20. 11:20

A Cellum által fejlesztett Erste MobilePay applikáció NFC funkcióval gazdagodik

2019. május 6. 15:02

Közel 50 millió forint EU-s támogatást kapott a MIDI Mobil ID Innovációs KFT.

2019. április 25. 11:05
online sportfogadás