Mozgásban, megállás nélkül: a „nonstop IT” öt alapköve

forrás: Prím Online, 2018. november 20. 15:26

Vállalat leállás nélkül? Folyamatosan működő és rendelkezésre álló rendszerek? A korábban elképzelhetetlennek tűnő koncepció egyre inkább valósággá válik, hiszen a szervezetek kezében újabb és újabb technológiai megoldások szolgálnak fegyverként az állásidő leküzdésében. 

Számos különféle probléma gátolhatja azonban a folyamatos működést, amelyek orvoslásához különböző eszközöket kell bevetni. A „nonstop IT” kialakításához ezért átfogó stratégiára van szükség, amellyel kapcsolatban a SUSE szakértői most hasznos tanácsokkal szolgálnak. 

 

A nonstop IT fogalma, illetve az a törekvés, hogy teljesen kiküszöböljék vagy a lehető legkisebbre csökkentsék az állásidőt nem számít újdonságnak. A hatékonyság növelését célzó szervezetek már jó ideje keresik a módszereket a nem tervezett leállások elkerülésére. Napjainkra pedig egyre több olyan új technológia és megoldás létezik, amelyek akkor is segítik a kritikus fontosságú rendszerek működtetését, ha fellép valamilyen szoftveres vagy hardveres hiba, emberi tévedés, külső támadás vagy egyéb hibaforrás. 

 

A rendszerekre leselkedő veszélyek azonban sokrétűek, ezért a nonstop IT kialakításához olyan stratégiára van szükség, amely kiterjed a teljes infrastruktúrára és az összes folyamatra. Ennek kialakítása nem történik egyik napról a másikra: rengeteg tervezést igényel, és meg kell hozzá találni a megfelelő partnereket, akik képesek támogatást nyújtani a stabil és hibatűrő infrastruktúra kiépítésében. 

 

Teremtsük meg a nonstop IT kultúráját! 

A nonstop IT nem csak az informatikai osztály felelőssége. Hatással van a szervezet minden részlegére, az értékesítéstől kezdve a pénzügyön át az ügyfélszolgálatig. Ezért minden üzleti vezetőnek prioritásként kell kezelnie a megfelelő gyakorlatok közös kidolgozását és bevezetését. Először azokat a folyamatokat érdemes azonosítani, amelyek megakadályozzák a nonstop IT kialakítását, majd át kell gondolni, hogyan lehetne a leghatékonyabban módosítani azokat. Az adott probléma természetétől függően számos különféle megoldás létezhet. Elképzelhető, hogy pontos dokumentációt kell összeállítani a bonyolult procedúrákról, vagy érdemes oktatást szervezni a működési folyamatokról, hogy a munkatársak is átlássák a folytonos működéshez szükséges teendőket.

 

 

Minimalizáljuk a tervezett állásidőt!

Az állásidő tetemes részét a frissítések és hibajavítások telepítése teszi ki. A legtöbb szervezetnél a kívánatosnál jóval többször kell ilyen feladatok miatt lekapcsolni vagy újraindítani a rendszereket. Erre kínál megoldást az automatizált hibajavítás, illetve a live patching funkció. Ilyen lehetőséget többek között a SUSE is kínál, lehetővé téve ezáltal a frissítések telepítését a rendszer újraindítása nélkül. A vállalatok így előre tervezhetnek, és mindig futtathatják rendszereiket, amikor szükség van rájuk.

 

Készüljünk a nem tervezett állásidőre!

Egy rendszer sem tökéletes, mindenhol előfordulhatnak kiesések. De segíthet, ha proaktív megközelítéssel állunk hozzá, beleértve a megelőző jellegű karbantartást, biztonsági mentést és előkészítést. Az üzletfolytonossági és katasztrófa utáni helyreállítási megoldások használatával kiküszöbölhető az alkalmazások leállása, illetve az adatvesztés. Az átfogó monitoring és felügyeleti megoldások pedig a hardveres és szoftveres hibák azonosításában és elhárításában nyújtanak hatékony támogatást. Ennél a kérdéskörnél fontos szempont, hogy milyen operációs rendszert használunk. Ha egyszerűbb a rendszerek felügyelete, illetve a backup rendszerek felállítása és fürtözése, az a nem tervezett leállások elkerülésére vagy átvészelésére is kihat.

 

Biztonságot és rendelkezésre állást mindenhová!

Ha a biztonsági incidensekkel mindig csak akkor foglalkozunk, amikor már megtörténtek, sosem fogjuk tudni biztosítani az IT-rendszereink rendelkezésre állását. Olyan biztonsági intézkedésekre is szükség van tehát, amelyek abban segítenek, hogy megelőzzük a gondokat, és csírájában fojtsuk el a problémákat. Érdemes például fontolóra venni, hogy az egész szervezetben alkalmazzunk titkosítást, illetve olyan, folyamatos adatvédelmet biztosító módszereket, amelyek a rendszer minden változtatásáról másolatot készítenek, így az összes verziót megőrizhetjük. Szintén erősítik a biztonságot a behatolásokat megelőző megoldások, például a malware és phishing támadásokat elhárító eszközök, amelyek dokumentálják és csökkentik akár a komolyabb sebezhetőségekkel járó veszélyeket is.

 

Használjuk a megfelelő technológiákat!

A nonstop IT kialakítása és fenntartása számos egyéb eszközzel és lépéssel segíthető. Hasznosak lehetnek például az olyan technológiák, mint a SUSE Linux Enterprise Serverben található System Rollback funkció, amellyel a szervezetek pillanatképeket készíthetnek a rendszerek aktuális állapotáról, és ezeket vissza is állíthatják egy esetleges hiba vagy katasztrófa esetén. Ha pedig kiterjesztjük az általunk használt operációs rendszerek életciklusát, akkor a migrációval és rendszerfrissítéssel járó kockázatokat, költségeket és leállásokat is csökkenthetjük. 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Magyar tehetségek az EIT Health radarján

Rekordot döntött 2019-ben az EIT Health tréning- és accelerator programjaiba bekapcsolódó közép-, kelet- és dél-európai résztvevők száma. A szervezet tréning-, mentorálási és finanszírozási programjai révén több mint 1500 tehetség és 50 start-up kapott segítséget a további fejlődéshez az innovációs szempontból feltörekvő térségből. Az EIT Health pán-európai versenyein magyar start-upok, például az InSimu Patient és a Sineko is a döntőbe jutottak, felhívva magukra európai befektetők figyelmét. 2020-ban még több lehetőséghez jutnak az egészségügyi ötletgazdák.

2020. január 28. 15:04

Az Ingenico megkezdte a hűségprogramok Apple Pay támogatásának integrálását

Az egyszerű és biztonságos fizetések piacvezető szolgáltatója, az Ingenico Group bejelentette, hogy az Egyesült Államokban és Kanadában megkezdte a hűség- és kuponprogramok Apple Pay támogatásának integrációját a fizetési terminálokba. Az integráció révén az Ingenico termékeket használó bármilyen méretű kereskedő kihasználhatja a hűség-, jutalom- és ajándékkártya és egyéb hozzáadott értéket képviselő szolgáltatás gyors és kényelmes elérését az Apple Wallet-ben az iPhone készülékeken.

2020. január 28. 10:55

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Életet menthet az ÉletMentő applikáció

2020. január 23. 14:20

Így válthatja le személyi igazolványunkat, útlevelünket egy okostelefon

2020. január 16. 14:39

Újra fesztiváloznak a marketingesek

2020. január 9. 08:01

Digitális biztonsági trendek 2020-ban a Sophos szerint

2020. január 3. 11:44
online sportfogadás