Új informatikai rendszer a budaörsi szakrendelőben
Új informatikai rendszert élesített a Budaörsi Egészségügyi Központ. Maga az átállás szinte észrevétlenül történt október folyamán. Pedig nagy horderejű fejlesztésről van szó, ami hozzájárulhat a betegellátás gördülékenyebbé tételéhez, a várakozási idők további csökkentéséhez.
Október közepétől az Enterprise Multi Medikai Alkalmazás, vagyis az EMMA egészségügyi informatikai szoftver használatára tért át a Budaörsi Egészségügyi Központ. Az alkalmazás egységes platformot teremt a járóbeteg-ellátás, a foglalkozás-egészségügyi szolgáltatás, a háziorvosi ügyelet és – a közeljövőben – az egynapos sebészeti részleg számára. Ezek az egy épületben működő szakágak eddig más és más nyilvántartó programot használtak, mindegyik olyat, ami létrejöttekor korszerűnek számított, praktikusnak tűnt.
„Összekapcsolhatatlan számítógépes nyilvántartásokat örököltünk a múltból – mondja Zsákai Zoltán, a rendelőt üzemeltető Jump Consulting igazgatója. – Ez oda vezetett, hogy gyakran láthattunk betegeket nyomtatott papírokkal közlekedni a folyosó két oldala között, ami 2018-ban tarthatatlan állapot. Elsősorban ezért döntöttünk az informatikai beruházás mellett. A szükséges vezetékezés elvégzésére ráadásul lehetőséget teremtett az épületben zajló felújítás.”
A rendszer telepítése, az adatmigráció szakfeladat, amit a fejlesztők határidőre elvégeztek. A szállító emellett ötfős adminisztrátori jelenlétet biztosított a bevezetést követő időszakban az esetleges hibák javítására, hogy véletlenül se legyen fennakadás. „A felhasználói oldal együttműködése ugyanakkor legalább ilyen fontos – mondja Zsákai Zoltán – Több száz munkatársunknak, orvosoknak, asszisztenseknek kellett áttérni az általuk használt kevéssé korszerű, ám mégiscsak megszokott szoftverről az EMMA használatára. Az ő számukra a megelőző hetekben betanítást biztosítottunk. Ha a páciensek számára az átállás zökkenőmentes maradt, az az ő érdemük is, amiért szeretnék köszönetet mondani minden dolgozónknak” – fogalmaz a rendelő üzemeltetésért felelős cég vezetője.
A fejlesztés célja a betegellátás színvonalának emelése. „Az egységes informatikai rendszer bevezetése hozzájárul az adminisztráció csökkenéséhez, a betegellátás gördülékenyebbé válásához. A labor előtti sor rövidülése máris érzékelhető, a beutalás ugyanis immár a számítógépes rendszeren keresztül történik, nem kell duplán adminisztrálni a vizsgált pácienst” – hívja fel a figyelmet Zsákai Zoltán.
Az EMMA további előnye, hogy lehetőséget ad a háziorvosoknak, hogy saját számítógépükről jelszó birtokában kívülről csatlakozzanak a rendszerhez, ahol belépve ki-ki látja saját betegeinek történetét, sőt beutalót is ki tud állítani az egyes szakrendelésekre. A rendszer távlatilag lehetőséget kínál az online időpontfoglalásra is a szakrendeléseken, ez a funkció várhatóan jövőre élesedik. A csatlakozás a háziorvosok számára önkéntes és ingyenes, a betanítást a budaörsi családorvosok közül többen is kérték, az ő pácienseik betegútja a jövőben egyszerűsödhet.
A számítógépes nyilvántartások kérdése egyben mindig adatkezelési és adatbiztonsági kérdés is. A nagy egészségügyi ellátó intézmények, kórházközpontok által is használt EMMA megfelel a Budaörsi Egészségügyi Központ nyár végén bevezetett szigorú adatvédelmi szabályzatának, garantálja, hogy a különösen érzékeny személyes adatnak minősülő egészségügyi adatok semmiképpen ne kerüljenek illetéktelen kezekbe. A szoftver ezenfelül egyszerűbbé teszi az ellátást végző orvosok számára az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) számára történő adatszolgáltatást is, ami 2017. november 1-je óta törvényi előírás.
Kapcsolódó cikkek
- Országos kardiológiai hálózat fogadja a WIWE tulajdonosokat
- Felhőben újjászületett informatika
- Az Accenture robotasszisztenssel segíti a betegek ellátását
- Hazai orvostechnológia startupok mutatkoztak be az Egyesült Államokban
- Budapestre érkezik az AWSome Day!
- Ahol a napi robot öröm…
- A Fujitsu megszünteti a jelszóhasználat kihívásait
- Az YK2-höz hasonló krízishelyzetet is okozhat a nyári-téli időszámítás eltörlése?
- A Fujitsu 60 millió eurós szerződést írt alá a Lowellel
- Magyar big data megoldás állja útját az afrikai fertőző betegségeknek
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Facility managementben erősít az ICON
Három kiemelkedő épülettel, két irodaházzal és egy logisztikai ingatlannal bővült az ICON Real Estate Management ingatlanüzemeltetési portfoliója. A BEM Irodaház, a D2 Szabadkikötő, és az ELTE egyik megújult ingatlanja nem csupán az építészeti megoldásaik tekintetében példaértékűek, de a fenntarthatóság és az energiahatékonyság terén is úttörő megoldásokat alkalmaznak.
Új korszak az elektromobilitásban
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is.
Mesterséges intelligenciával készítik össze az Unilever B2C webshopjának rendeléseit
Közel 800 cikkszámot kezel, illetve mesterséges intelligenciával ellátott eszközökkel végzi a komissiózási feladatokat a Waberer’s Csoport leányvállalata, a WSZL az Unilever Magyarország Unishop elnevezésű B2C webshopjában. Az új megbízásnak köszönhetően a Waberer’s eddigi tevékenysége bővült és egy 14.500 négyzetméteres raktári terület kezelése mellett immár az Unishop raktárlogisztikai és fullfilment kiszolgálását is végzi.
Terjednek az alacsony kódú technológiák
Az elmúlt években állandó slágertéma volt a globális informatikushiány, majd elkezdtek záporozni a hírek a techszektorban zajló tömeges elbocsátásokról és a szakértők máris a vészharangokat kongatták. A fordulatot a legtöbben a mesterséges intelligencia számlájára írják, ugyanakkor egyre nagyobb szeletet hasítanak a piacból a low-code platformok is. Ezekkel minimális kézi kódolással fejleszthetünk gyorsan és hatékonyan, miközben rugalmasan alkalmazkodhatunk a változó igényekhez és egyszerűen hangolhatjuk össze az üzleti és technológiai szempontokat.