A munkavállalók szívesen javítanák munka-magánélet egyensúlyukat az MI segítségével

forrás: Prím Online, 2018. december 6. 08:34

A munkavállalók úgy érzik, hogy produktivitásuk az egyre hosszabb munkaidő ellenére romlik – és készen állnak rá, hogy a mesterséges intelligenciát (MI) hívják segítségül a helyzet javítására. Ugyanakkor úgy érzik, hogy a vállalati IT-háttér nem támogatja őket, nem elég biztonságos, és gyakori szolgáltatási hibáival akadályozza az eredményes munkavégzéshez szükséges információk elérését – derül ki a Fujitsu friss felméréséből.

A szakképzett dolgozók iránti kereslet erősödésével ugyanakkor napjaink munkahelyei nem tudják kielégíteni a munkaerő elvárásait. Az összes megkérdezett dolgozó közel fele (46%) kifejezetten úgy nyilatkozott, hogy jelenlegi munkahelye gyengén teljesít a fontos készségekkel rendelkező szakemberek toborzása és megtartása terén.

 

A Pierre Audoin Consultants (PAC) piackutató vállalat által a Fujitsu megbízásából készített felmérés azt vizsgálta, milyen kihívásokkal szembesülnek a fejlődő vállalatok a munkaerőpiacon. Az eredményekből kiderül, hogy nem minden cég rendelkezik megfelelő kultúrával, munkakörnyezetre vonatkozó szabályzatokkal és technológiával ahhoz, hogy biztosítsák dolgozóik hatékony munkavégzését, illetve képesek legyenek a jövőben magukhoz vonzani a tehetséges szakembereket. 

 

A dolgozók MI-támogatásra, egészségesebb munka-magánélet egyensúlyra és produktívabb munkavégzési lehetőségekre vágynak 

Miközben a munkavállalók úgy érzik, legalább olyan keményen (45%) vagy keményebben (47%) dolgoznak, mint két évvel ezelőtt, a válaszadók több mint 40%-a tényleges produktivitása stagnálásáról vagy romlásáról számol be. Talán ez az oka annak, hogy válaszadók többsége pozitív tényezőként tekint a mesterséges intelligenciára – felismerve, milyen értékes segítséget nyújthat az MI a munkahelyi produktivitás javításában. A résztvevők több mint 80%-a gondolja úgy, hogy a digitális virtuális asszisztensek vagy alkalmazkodó felhasználói élmény formájában megtapasztalt mesterséges intelligencia pozitív hatást fog gyakorolni munkájára. És nemcsak a digitális kor szülöttei állnak készen az MI alkalmazására – a pozitív hozzáállás az alapszintű és fejlettebb digitális képességekkel rendelkező munkavállalókra egyaránt jellemző. 

 

A munkaidő növekedésével a munkavállalók keresik a lehetőséget a munka és a magánélet jobb összehangolására. Ehhez hozzájárulhat a rugalmas munkaidő és munkamódszerek bevezetése, ami a megkérdezettek több mint fele (53%-a) szerint „nagyon fontos” a produktivitás növelése szempontjából. Ugyanakkor a válaszadók több mint egyharmada (35%) csupán épp megfelelőnek vagy gyengének minősítette munkaadója képességét az egészséges munka-magánélet egyensúly támogatására. Szintén fontos eredményességnövelő tényezőként említették az ösztönző és egészséges munkakörnyezetet (49%) és a megfelelő produktivitásfokozó eszközök rendelkezésre bocsátását (40%). 

 

„Az IT cégen belüli konzumerizálódásával egyre jobban elmosódik a munka és a magánélet közötti határvonal. Ha ezt felismerve az emberek érdekeit állítjuk a középpontba, és felszereljük őket a munkájuk elvégzéséhez szükséges, megfelelő eszközökkel, problémamentesebb lesz a határvonal eltűnése. Szeretnénk úgy elősegíteni a jobb eredmények elérését, hogy közben a társadalomra is nagyobb hatást gyakorlunk, és kézzelfogható értéket teremtünk ügyfeleinknek” – mutatott rá Robin Lipscomb, a Fujitsu EMEIA digitális technológiai szolgáltatásokért felelős divíziójának stratégiai vezetője.  

 

„Az eredményekből kiderül, hogy napjaink munkahelyei és munkagyakorlata sok esetben még mindig akadályozzák a munkavállalókat a maximális produktivitás elérésében. A vállalatoknak több figyelmet kell fordítaniuk az eredményesebb munkavégzésre: rendbe kell tenniük adataikat és folyamataikat, hogy dolgozóik a kívánt helyen és időben férjenek hozzá a munkájukhoz szükséges információkhoz. Megfelelő alapok és technológia birtokában szinte végtelenek a produktivitás növelésének lehetőségei, a kontextus- és helyalapú alkalmazkodó használati élmény biztosításától kezdve az intelligens segítségnyújtáson át az egyén igényei szerint tökéletesen testre szabott szolgáltatások létrehozásáig. Az ilyen megoldások segítségével könnyebb megtartani a tehetséges munkatársakat a rendkívül éles munkaerőpiaci versenyben” – nyilatkozta Nick Mayes, a PAC kutatási vezetője és vezető elemzője.

 

A Fujitsu arra számít, hogy a közeljövőben a dolgozók nagyobb hangsúlyt fektetnek majd munkájuk és magánéletük jobb összehangolására. Az MI, a gépi tanulás és a robotalapú folyamatautomatizációs technológiák szélesebb körű elterjedésével a munkavállalók elvárnak majd bizonyos alapvető automatikus folyamatokat munkáltatójuktól, például a munkahelyi beilleszkedést segítő (onboarding) és a szolgáltatáskérési folyamatok automatizálását. A tehetséges munkatársakért folytatott versenyből azok a vállalatok kerülnek ki győztesen, és azoknak sikerül magukhoz vonzaniuk és megtartaniuk a hozzáértő szakembereket, amelyek képesek megteremteni az elvárt egyensúlyt. Emberközpontú szemléletével a Fujitsu kiváló pozícióból biztosítja ügyfeleinek a modern, rugalmas és személyre szabott munkahely kialakításához szükséges szolgáltatásokat, ökoszisztémákat és technológiákat.

 

________

A felmérést 2018. szeptember-október folyamán készítette a PAC a következő országok, illetve térségek kis- és középvállalatainak munkavállalói körében: Belgium, Franciaország, Németország, Skandinávia, Spanyolország, Egyesült Királyság és Írország. 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Így segíthet a mesterséges intelligencia a civil szervezeteknek

Mesterséges intelligencia, big data, felhőmegoldások – a fejlett technológia számos területen teheti hatékonyabbá egy karitatív szervezet munkáját. Az Önkéntes Központ Alapítvány (ÖKA) és a Morgan Stanley budapesti technológiai központjának szakemberei által indított program célja éppen az, hogy segítsen a civil, önkéntes szervezeteknek továbblépni a digitális evolúcióban.

2018. december 12. 16:35

Együttműködés a jövő digitális egyészségügyi megoldásaiért

A General Electric (GE) egészségügyi üzletága, a GE Healthcare és a Hiventures, az MFB csoport tagja stratégiai megállapodást kötött annak érdekében, hogy kölcsönösen segítsék a jövő egészségiparhoz kapcsolódó innovatív elképzeléseit és kezdeményezéseit. A két vállalat közös célja, hogy az együttműködés révén a kezdeményezések minél eredményesebbek és önfenntartóak legyenek és ezáltal hozzájáruljanak egy értékteremtő startup ökoszisztéma kialakulásához az európai régióban.

2018. december 12. 08:39

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Okos karácsonyi ajándékok

Munkába állt VANDA, az első virtuális üzleti asszisztens Magyarországon

2018. december 11. 18:55

Huszonkét 5G távközlési hálózat kiépítésére szerződött eddig a Huawei

2018. november 23. 11:02

Windows 10 Professional olcsón és ingyenes kézbesítéssel

2018. november 8. 16:27

eTrends Monitor: a készpénzmentes fizetés már népszerűbb a netezők körében

2018. október 8. 10:12
cloudappsportal.com