A Hannover Messe leváltja a CEBIT-et

forrás: Prím Online, 2018. december 13. 14:25

Megrendezésre került a Deutsche Messe AG (DMAG) magyar képviseletének rendhagyó sajtótájékoztatója / Meetupja a belvárosban. A rendezvény témája elsődlegesen a CEBIT-tel kapcsolatos változások, illetve a CEBIT helyét átvevő Hannover Messe volt.

Pierre-Oliver Quellmann (DMAG) a HANNOVER MESSE Digital Factory igazgatójának előadása bizonyítja, hogy a döntéshez a visszaeső látogatói létszám, illetve a HANNOVER MESSE és a CEBIT közötti tematikus átfedés problémája vezetett. Hiszen a digitális gazdaságra jellemző technológiai fejlesztések eredményeképp az elmúlt években csökkent a kereslet a CEBIT-hez hasonló horizontális kiállításokra. Mindenesetre az biztos, hogy a CEBIT és Hannover Messe hívószavai között jelentős átfedés volt tapasztalható már eddig is, hacsak az ipar 4.0-ra, okos megoldásokra, digitalizációra, IoT-ra vagy az ERP rendszerekre gondolunk. 

 

A szervezői döntés következtében a gyártás, az energia és a logisztika szempontjából releváns CEBIT témákat a HANNOVER MESSE-be integrálják, míg a további témáknak új vagy már meglévő DMAG kiállítások adnak otthont. A szervezők a 130-nál is több, évente megrendezésre kerülő különböző témájú kiállítás között mindenkinek találnak releváns helyet. 

 

A Hannover Messe fénykorát éli, a 2018-as számadatok szerint több, mint 73 országból 220 000 látogató, 2500 újságíró tekintette meg a 400.000 nm-es kiállítást és mintegy 6,5 millió üzleti kontakt cserélt gazdát az 5 nap alatt. Az ipar 4.0 által gerjesztett hullámok miatt az ipar és az információs technológia egyre szorosabban összekapcsolódik ezért a CEBIT 2019-től visszaolvad a Hannover Messe-be, ahonnan 33 évvel ezelőtt az ipar és a számítástechnika szétválásakor kivált.  

 

 

Mi várható a CEBIT után 2019-ben? 

Hangsúlyozandó, hogy a CEBIT brand nem szűnik meg, hiszen a nemzetközi CEBIT eseményeket továbbra is megrendezik Ausztráliában, Thaiföldön, illetve márciusban debütál az oroszországi CEBIT.  

 

A szervezők szerint a 2019 április 1-5 között megrendezésre kerülő Hannover Messe hat tematikus kiállítása közül a Digital Factory -a szoftvergyártók és szolgáltatók vezető kiállítása és üzleti találkozóhelye- illetve az IAMD - az integrált automatizáció, ipari informatika, erőátvitel és vezérlés vezető kiállítása- fogadja be elsődlegesen a CEBIT témákat. 

 

Jogosan feltételezhető, hogy a jövő évi Hannover Messe-n további bővítések várhatóak, tekintettel arra, hogy a változások szelében a kategóriájában eddig is legnagyobb kiállítás még jelentősebb nemzetközi fókuszt kap. A két kiállítás egybeolvadásával a Hannover Messe iránti érdeklődés és ezzel együtt a kiállításban rejlő üzleti potenciál is növekedni fog és minden eddiginél izgalmasabb és értékesebb lesz megjelenni kiállítóként a Hannover Messe-n. 

 

 

Wolf Erik a Deutsche Messe AG hivatalos magyarországi képviselőjének előadása rávilágított arra, hogy az exportképes, rugalmas IT cégeknek érdemes a Hannover Messe-n kiállítani. Az előadás hangsúlyozta, hogy kiemelten fontos az előkészület,  illetve az időben történő jelentkezés, hiszen a kiállítói sikerességet nagyban meghatározza a megfelelő stand helyszín kiválasztása. A DMAG magyar képviselete készséggel segíti a magyar kiállítókat tanácsadással, stand helyszín foglalásban, kollaboratív stand szervezésben, a professzionális kiállítói jelenlétben és a szervezésben egyaránt.

 

A meetup vendégelőadója volt továbbá Voloncs György a VARINEX Informatikai Zrt. vezérigazgatója, aki előadása során elmesélte hogyan váltak egy 1995-ös CEBIT látogatói inspirációnak hatására ma Magyarország egyik vezető 3D nyomtatással foglalkozó cégévé. Voloncs György arra is rávilágított, hogy a 3D nyomtatás mennyivel jobban kapcsolódik az iparhoz, mint korábban a CEBIT témákhoz.  

 

Schramm Károly a Smartfront Kft. ügyvezető igazgatója, CEBIT kiállítóként és Hannover Messe látogatóként mesélt saját tapasztalatairól és beavatta a közönséget abba, hogyan lehet egy kiállítást saját termékvalidációra is használni, illetve milyen nehézségekkel küzdöttek a kiállítást követően a  nemvárt mennyiségű üzleti érdeklődések kezelése kapcsán.   

 

A meetup második felében panelbeszélgetést láthattunk korábbi magyar CEBIT és Hannover Messe kiállítókkal, a 2018-as magyar pavilon résztvevőkkel, illetve az IVSZ közreműködésével, akik magyar pavilon szakmai felkészítéséért és támogatásáért voltak felelősek. A beszélgetésből kiderült, a sikeres kiállítói jelenlétet nagyrészben befolyásolja a felkészülésre előzetesen ráfordított idő és befektetett energia. A magyar pavilon társkiállítói, egyöntetűen pozitívan ítélték meg 2018-as CEBIT részvételüket. Az is kiderült, hogy ezen kiállítók nagy részének van olyan exportképes terméke, melyet érdemes a Hannover Messe-re kivinni.  

 

Somogyi Zsolt (Parkl) kiemelte, milyen hasznos volt az IVSZ felkészítő programja, mely nemcsak a kiállítói szerepüket erősítette, hanem segítséget nyújtott a további céges működésükhöz is. A beszélgetésben Pécskai Balázs (Yaw VR) ás Györgypál László (Pozi Technologies) képviselte az önálló kiállítói oldalt. Dr. Györgypál László nézőpontja szerint a Hannover Messe-n, részt venni üzletileg fontos és, hogy a bejárhatatlan méreteknek köszönhetően az a jellemző, hogy a látogatók céltudatosan keresik fel a kiállítókat. Érdemes tehát előre szervezni az üzleti találkozókat és megbeszéléseket a kiállítás idejére a standhoz vagy a tárgyalókba. Mindenképpen javasolt marketing aktivitásokkal előre megtámogatni a kiállítói részvételt a minél nagyobb üzleti siker elérése érdekében. 

 

A hannoveri kiállításon való részvétel önmagában nem csodaszer, viszont megfelelő felkészüléssel és tartalmas megjelenéssel jó kiinduló helyszíne lehet a külföldi piacra lépésnek, nemcsak a németországi hanem a nemzetközi üzleti kapcsolatok fejlesztésének vagy a befektetők keresésének. 

 

 

 Panelbeszélgetés résztvevők: 

  • Bojkó Balázs - Industry analytics expert - REACH Kft. (www.reach-i4.com )
  • Kállai Péter- Co-founder OMTLAB Kft. (www.omt.hu)
  • Pécskai Balázs- CTO, Yaw VR (yawvr.com)
  • Deliága Ákos - CEO, Talk-A-Bot  (www.talkabot.net)
  • Somogyi Zsolt- Ügyvezető igazgató, Parkl (www.parkl.net)
  • Wenczel Richárd- Digitális Nagykövet, IVSZ (www.ivsz.hu)
  • Györgypál László- CEO  Pozi Technologies (www.pozi.hu )

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Díjazták a legérdekesebb tíz magyar innovációt

Látványos gálaműsor keretében díjazták a legérdekesebb magyar innovációkat Budapesten. A rendezvényen a gazdaságpolitika és a tudományos élet szereplői is képviseltették magukat, az esemény egyben jótékonysági est is volt, amelynek bevételeiből a szervezők a törökbálinti Tábitha Gyermekhospice ház munkáját és bővítését támogatják.

2019. január 17. 17:21

Hazánk jövőbeni teljesítményében segíthet a digitalizáció

Az év végi elemzések szerint Magyarország a GDP növekedésben az uniós országok élmezőnyéhez tartozott 2018-ban. A gazdasági bővülésre ható tényezők közül talán kevesebbet foglalkoznak az elemezések a digitális transzformációval. Az e-aláírás és digitalizációs technológiák fejlesztésére szakosodott NETLOCK szerint fontos és meghatározó szerepe lehet mindennek Magyarország jövőbeni teljesítményét tekintve. 

2019. január 17. 12:44

2018 második felében is határozottan nőtt az álláspiac

Nőtt a hirdetők és a jelentkezések száma is az álláspiacon 2018-ban az előző évhez képest. Legjobban a sofőrök és a gépkezelők jártak a munkaerőhiánnyal, de a szak- és fizikai munkások is napról-napra több lehetőség közül választhatnak. A jó munkaerő megszerzéséért folyó küzdelemben egyre több cég teszi nyilvánossá az adott pozícióhoz tartozó fizetést is. Ez mindenképpen megéri, az ilyen hirdetéseket akár 72 százalékkal is többen nyitják meg.

2019. január 17. 11:03

A digitális korban gyakran összeér a munka és a magánélet

A munka-magánélet egyensúlyának megteremtése kiemelt életvezetési feladat és sokaknak, ha csak időszakosan is, de kisebb-nagyobb problémái adódnak belőle. A munkahelyi feladatokat, más nemzetekhez hasonlóan, mi, magyarok is gyakran engedjük túlnyúlni a munkaidőn, melyet csak egyszerűbbé tesz a folyamatos online aktivitás lehetősége – többek között ez derül ki a Samsung Electronics hazai felméréséből*.

2019. január 17. 09:56

Ezek a várható 2019-es marketing trendek

A 2016 év végén alakult, ma több, mint 20 tagot és 15 márkát képviselő, és a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) tagozataként működő Marketing Döntéshozók Klubja ezúttal harmadik alkalommal adja közre, hogy tagjai miben látják az előttünk álló esztendő meghatározó marketing és kommunikációs trendjeit. 

2019. január 17. 08:48

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Technológiával az örökélet felé

2019. január 14. 10:53

Az LG és a Microsoft közösen forradalmasítja az autóipart

2019. január 12. 10:47

Új technológiák az online játékgépekhez

2018. december 28. 08:02

123 magyarországi ALDI áruháznál állít üzembe elektromosautó-töltőket az E.ON

2018. december 19. 14:13
cloudappsportal.com