Együttműködési megállapodást kötött a HDH Mérnök Kft. és az Óbudai Egyetem

forrás: Prím Online, 2019. február 28. 19:11

Az Óbudai Egyetem és a HDH Mérnök Kft. már több ipari projektben működött együtt az elmúlt években. A sikeres közös munka eredményeként született meg a megállapodás megkötésének igénye a két fél között, mely keretet ad az együttműködésnek és számos területen új célokat fogalmaz meg.

A HDH Mérnök Kft. egy teljes mértékben magyar tulajdonú vállalat, melyet tulajdonosai projektvezetési, műszaki tanácsadási, gyártási és ipari szolgáltatási tevékenység ellátására alapították; kecskeméti telephelyű vállalat. Fő profilja kutatás+fejlesztés projektek tervezése és lebonyolítása, jellemző szolgáltatásai a pályázati tanácsadás, mérnöki és üzleti tanácsadás, gumi és műanyag termékek gyártása, prezentációs célú termékek 3D tervezése és 3D-s nyomtatás fém és műanyag alapanyagokból.

 

Az Óbudai Egyetem és a HDH Mérnöki Kft. elsősorban kutatási projektek tervezésében és megvalósításában működött együtt az elmúlt években, de a mérnöki életpálya népszerűsítése érdekében is részt vett már az HDH az Óbudai Egyetem pályaorientációs programjain. Az együttműködési megállapodás megkötésére a kooperáció megerősítése érdekében született meg az igény, illetve az együttműködés az Egyetem többi kara és az Egyetemen működő Egyetemi Kutató, Innovációs és Szolgáltató Központ (EKIK) felé történő kiterjesztésének céljából. Az együttműködés aláírására 2019.02.21-én került sor, melyet az Óbudai Egyetem rektora Prof. Dr. Réger Mihály és a HDH Mérnöki Kft. ügyvezető igazgatója, Bertalan János hitelesített kézjegyével.

 

 

A HDH Mérnök Kft. nevében Bakos Árpád projekt igazgató kiemelte az Óbudai Egyetemmel folytatott közös munka eredményességét és hangsúlyozta az Egyetem törekvéseinek fontosságát a műszaki, informatikai természettudományi - angol betűszóval: STEM - képzések népszerűsítése érdekében. 

 

A megállapodás többek közt tartalmazza a közös szakmai és képzési projekteket, a Kft. részvételét az Egyetem alap- és mesterképzésében, a gyakornoki programok közös megvalósítását és szakmai gyakorlati helyek biztosítását, alkalmazott kutatást, ahol az Egyetem szakemberei a Kft. által kezdeményezett és igényelt témákban kutatásokat, illetve módszertani fejlesztéseket végeznek, különös tekintettel a 3D nyomtatás kapcsolatos tervezési és gyártási folyamatok fejlesztésére. A vállalat ennek érdekében 3D nyomtatói kapacitást biztosítana az Egyetem területén, így a hallgatók tananyagában a legmodernebb technológiát képviselő 3D fémnyomtatásban rejlő lehetőségek megismerése is szerepelhet a jövőben.

 

A HDH, mint magyar tulajdonú vállalat és az Óbudai Egyetem, mint gyakorlatorientált műszaki fókuszú egyetem kapcsolata kiváló példa azokra az együttműködésekre, amelyeket a Kormány felsőoktatási stratégiája szorgalmaz a KKV szektor és a felsőoktatás között. Ennek keretében közös érdek, hogy a felek egymást erősítsék: a vállalatnak az egyetem K+F+I-ben és munkaerő utánpótlásban támogatást nyújt, ugyanakkor a KKV szektornak biztosított célirányos kormányzati és EU-s támogatások felhasználásában és részesülhet az egyetem is a közös munka révén.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban

Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.

2024. március 28. 10:01

A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt

Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.

2024. március 27. 13:17

Energiatakarékosság az ASUSTOR-ral!

Az áramszámlák világszerte meredeken nőnek, ASUSTOR NAS viszont segít abban, hogy adataid elérhetők legyenek és pénzt takaríts meg.

2024. március 27. 11:40

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05