Megvan az idei Global Legal Hackathon magyarországi győztese
A világszintű verseny célja, hogy évről évre megtalálja a LegalTech, azaz a jogi technológiák piacára lépő új és innovatív ötleteket, egy 3 napos, maratoni ötletelési és fejlesztési környezetben.
Mi az a Hackathon?
A Global Legal Hackathon célja, hogy hidat létesítsen a jogi és informatikai innovációk között, ezzel elősegítve a joggyakorlat fejlesztését, a joghoz való hozzáférést, és összekapcsolja az ügyvédi irodák, a vállalatok jogi osztályai, a non-profitok és az innováció mellett elkötelezett szereplők képviselőit. Idén 6 kontinensen, 24 ország 46 városában, több mint 6000 résztvevővel zajlott egy időben a verseny.
Tavaly került először megrendezésre hazánkban a megmérettetés, mely rögtön egy hazai világsikerrel zárult: a magyar fejlesztői csapat nyerte a New York-i döntőt, egy GDPR rendeletre épülő alkalmazásukkal. A hackathon során 54 órája van a csapatoknak kidolgozni egy jogi-technológiai megoldást, és egy működő prototípust prezentálni a szakmai zsűrinek. A csapatok jogászokból, programozókból és gyakran közgazdászokból állnak, és nem egyszer a verseny helyszínén alakulnak meg.
Ahogy tavaly, úgy idén is a Wolters Kluwer volt a budapesti forduló házigazdája. A versenyző csapatok által prezentált ötletek komoly hajtóerői lehetnek az LegalTech piacnak, ezt támasztja alá, hogy a KPMG és a Microsoft – a LegalTech iparág két meghatározó szereplője – a verseny ideje alatt mentorálással segítette a csapatokat, a nyerteseknek pedig további üzleti tanácsadást ajánlottak fel.
A győztes megoldás – szerződéskötés könnyen
A magyarországi fordulóra 9 csapat nevezett, közülük került ki a végső győztes, a QuickPact csapata. Az ő megoldásuk egy olyan szerződéses platform létrehozására irányul, mely automatizáltan, személyre szabhatóan oldja meg a szerződéskötéseket, magánszemélyek vagy üzleti ügyfelek között. A megoldás lényege, hogy akár mobilon vagy tableten néhány kérdés és paraméter alapján össze lehet kattintani egy alapvető lakáskiadási, gépjárműeladási vagy szolgáltatási szerződést – és a szerződés teljesítése alapján járó fizetési modul is integrálva lenne. A szerződés a folyamat végén nem csak írásos, de piktogramokkal bővített, könnyen vizualizálható formában is rendelkezésre állna. Így elősegíti a joghoz jutást azok számára is, akik nem feltétlen tudnak megfizetni egy ügyvédet, sőt, a szerződés betartása is könnyebbé válik a magyarázó elemek miatt.
A csapat tagjai, Horváth Anna Zsófia, Paseczki Loránd, Rózsavölgyi Márk, Olajos Marcell és Veress Péter március 15-én vesznek részt a virtuális elődöntőben, ahonnan a legjobbak jutnak tovább az áprilisi, New York-i döntőbe.
Kapcsolódó cikkek
- A LEGO HIDDEN SIDE új szintre emeli a játékélményt
- Szív alakú videóüzenetek Valentin-napra a Viberen
- Nemzetközi díjat nyert a magyar biztosítási applikáció
- Megújult külső, rejtett hívószámos chat és csoportos hívások az új Viber 10-ben
- Dönts egyszerűen a Viber legújabb, szavazás funkciójával
- A Viber vezérigazgatója szerint a felhasználók adatai biztonságban vannak
- Országos kardiológiai hálózat fogadja a WIWE tulajdonosokat
- Kötelező olvasmányok lesznek szabadon elérhetők a Mesetárban
- Alice szerint az IT igenis lányos szakma
- Magyar csapat a Microsoft Imagine Cup nemzetközi döntőjében
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését
Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.
Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel
Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.