Elindult Szingapúrban a mérföldkőnek számító, villamos hajtású buszok fejlesztési projektje
A szingapúri Nanyangi Műszaki Egyetemen (NTU) bemutatták a világ első, 12 méter hosszú, teljesen elektromos meghajtású, 40-üléses, önvezető buszát. A projekt sikeréhez jelentősen hozzájárult az ABB nehézjárművek töltéséhez kifejlesztett két HVC töltője is.
A projekt az NTU, a Land Transport Authority (LTA) és a Volvo Buses önjáró busztechnológiák fejlesztését célzó együttműködés része. A program jelenlegi, az önjáró busz próbáira fókuszáló fázisában azt bizonyítják, hogy a járművel ugyanolyan rögzített útvonalú, menetrend szerinti szolgáltatást lehet megvalósítani, mint Szingapúr jelenlegi autóbuszos tömegközlekedési szolgáltatásai. A projektben kulcsfontosságú ipari partnerként résztvevő ABB segítségével Szingapúr újabb jelentős lépést tehet a fenntartható közlekedés megvalósítása felé.
Az ABB 300 kW DC teljesítményű HVC 300P villámtöltő rendszere 3-6 perc alatt képes feltölteni a busz akkumulátorát. Az ABB töltőrendszere az OppCharge nyílt szabványú interfészre épül. Ezt az interfészt alkalmazzák Szingapúrban, Ázsiában és a csendes-óceáni térségben. A buszmegállóban vagy a járműtelepen kiépített töltőoszlopokra szerelt pantográfokkal csatlakoztatják a töltőt a buszra szerelt töltősínekhez, így a töltést a buszjárat végállomásán, a jármű normál üzemének zavarása nélkül hajtják végre.
Tarak Mehta, az Energetikai Termékek Divízió vezetője így nyilatkozott: „Az ABB a világ élvonalához tartozik az intelligens és fenntartható közlekedési megoldások fejlesztésében. Az elsők között alkottuk meg azokat a rugalmas, kiváló minőségű elektromos töltőrendszereket, amelyekkel tisztább, jobb hatásfokú és költséghatékony megoldások fejleszthetők.”
“Nagy örömünkre szolgál, hogy Szingapúrban részt vehetünk e mérföldkőnek számító projektben, és reméljük, hogy az itt elért eredmények elősegítik az elektromos meghajtású tömegközlekedési megoldások elterjedését az egész térségben, ahol a közlekedésből származó szennyezőanyag-kibocsátás a gyorsan fejlődő nagyvárosokban súlyos gondot jelent.”
Az önvezető e-buszok egyikét az önvezető járművek tesztelésére létrehozott új kutatóállomáson, a CETRAN-ban (Centre of Excellence for Testing and Research of Autonomous Vehicles) fogják üzembe helyezni. Az NTU kampuszában felépített CETRAN Szingapúr egyik korszerű járművizsgáló létesítménye, ahol a kutatók a jövőben az új funkciókat tesztelik, és tanulmányozzák, hogy a busz hogyan működik együtt a közúton közlekedő többi járművel. A másik önvezető busz az SMRT-vel folytatott együttműködés keretében egy járműtelepre kerül, ahol tesztelési célokra alkalmazzák majd.
Az ABB kiemelkedő innovációs eredményei az e-mobilitás fejlesztéséért
A világon elsőként kifejlesztett megoldások már rég beépültek az ABB vállalati kultúrájába, a K+F részlegei folyamatosan fejlesztik tovább az innovatív technológiákat. Ez nyilvánvaló az e-mobilitás terén is. Az ABB egyike volt a CHAdeMO és a CCS szabványok alapítóinak, 2010-ben elsőként dobta piacra az első DC villámtöltőt, 2012-ben már kiépítette az első országos DC töltőhálózatokat, míg 2016-ban az első e-busz töltőhálózatokat Európában. Napjainkban az ABB piacvezető az e-járművek infrastruktúrája terén is.
Az ABB a töltési megoldások teljes körét kínálja elektromos hajtású autókhoz, elektromos, és hibrid hajtású buszokhoz, illetve elektromos hajtóműveket szállít tengerjáró hajókhoz, és energetikai megoldásokkal segíti a vasút fejlesztését. Az ABB még 2010-ben lépett be az elektromos járművek töltési piacára. Napjainkban közel 73 országban működő 10 500 villámtöltő tartozik kiépített bázisához, amely több mint amennyivel bármelyik versenytársa büszkélkedhet. Az ABB kiépített bázisában ott találhatók a nagyteljesítményű Terra töltők is, amelyek 8 perc alatt 200 km hatótávolságnak megfelelő szintre képesek feltölteni az e- járművek akkumulátorát.
A Fortune magazin nemrég az ABB-t az előkelő 8. helyre rangsorolta a „világot megváltoztató” vállalatok listáján. Az előkelő hellyel az ABB-nek az e-mobilitás és az elektromos járművek töltési technológiája terén elért jelentős fejlesztéseit kívánták elismerni. Az ABB FIA Formula-E bajnokság névadó partnerként, illetve a Jaguar I-PACE eTROPHY versenysorozatának hivatalos járműtöltési partnereként az ABB tovább erősíti elkötelezettségét az intelligens és fenntartható közlekedés támogatása és térnyerése mellett.
Kapcsolódó cikkek
- Idén az ABB Kft. vezetője kapta “Az év külföldi vállalatvezetője” díjat
- Jó (csapat)munkához idő kell... és egy jó eszköz
- Az ABB és a SUSI Partners együttműködik a mikrogrid- és az energiatárolási projektek megvalósításában
- A digitális megoldásokat fejleszti a ABB és a Dassault Systèmes
- Stabil növekedés
- Megtudtuk, mi alapján választanak robotpilóta rendszert az eredményes gazdálkodók
- Az ABB technológiája 40%-kal csökkenti az InterContinental Madrid energiafelhasználását
- A nehézgépjárművek is kibocsátásmentesen működhetnek az ABB elektromos hajtásláncával
- Online ellenőrző felület segít az útdíjbírságok elkerülésében
- Az ABB Ability próbaüzemével intelligensebbé válik a Caruna hálózata
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
K&H: Kate ellenáll a hódolók ostromának
Egyre többen veszik igénybe Kate, a K&H személyes digitális asszisztensének segítségét. Bár vannak, akik bolondoznak Kate-tel, őt ez sem zavarja: kedvesen kitér az oda nem illő kérdések elől. Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője szerint a mesterséges intelligencián alapuló személyes digitális asszisztens bevált, az ügyfelek megszerették, és Kate is minden nap tanul tőlük valamit.
Okosotthon: megoldás az energiatakarékosság és a kényelem jegyében
Alighogy hozzászoktunk az okoseszközök használatához, máris beszivárgott a mindennapokba az okosotthon kifejezés is. Kovács István Péter, az A1 Solar műszaki vezetője válaszolt azokra a kérdésekre, hogy hogyan kapcsolható össze az okosotthon funkciók használata az energiatakarékosságos szándékkal és miért érdemes intelligens és integrált megoldásokban gondolkozni azoknak, akik napelemes rendszeren keresztül termelik – vagy tervezik megtermelni – a villamosenergiát.
Innovatív Járműtechnológiák Kompetencia Központot adtak át Budapesten
A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Karán átadták a Bosch innovációs ökoszisztémájának részét képező Innovatív Járműtechnológiák Kompetencia Központot. Az új központ eszközei és szimulációs rendszerei egyedülállóak a hazai műszaki felsőoktatásban. Segítségükkel a hallgatók az elmélet mellett naprakész gyakorlati tudásra tehetnek szert, illeszkedve a hazai és nemzetközi iparági trendekhez, igényekhez. A Műegyetem kampuszán megvalósult fejlesztés – a BME KJK képzéseihez kapcsolódóan – évente 60-80 egyetemi hallgató mellett a kar oktatói számára is korszerű teret biztosít szakmai munkájuk támogatásához.
Új funkcióval bővült a magyar építőipari szereplők életét megkönnyítő szoftver
Európa egyik meghatározó építőipari szoftvergyártója, a bécsi székhelyű PlanRadar kifejezetten az ügyfelek, köztük a magyar felhasználók visszajelzései, kérései alapján fejlesztette ki azt az új dokumentumkezelési megoldást, amelynek köszönhetően a megrendelők, a tervezők, a kivitelezők, valamint a létesítmények üzemeltetői a korábbinál is áttekinthetőbb módon ellenőrizhetik, követhetik a projektek alakulását.