A KBC csoport befektet a digitális átalakulásba Közép-Európában

forrás: Prím Online, 2019. április 4. 16:17

A KBC, Európa egyik legnagyobb banki biztosítója fejlesztést hajt végre a szlovákiai és magyarországi banki alaprendszerekben. Ez a bank vezetősége által elfogadott ötéves digitális stratégia egyik fő eleme. Az üzemeltetési oldalon a Deloitte Temenos Kompetenciaközpontjának szakértői csapata helyi csapatokkal karöltve felel majd a teljes folyamatot lefedő rendszerintegrációért. A KBC és a Deloitte közötti szerződést március utolsó napjaiban írták alá.

A KBC csoport integrált banki biztosítási csoport, amely elsősorban kiskereskedelmi, magánbanki, KKV és közepes tőkeértékű vállalati ügyfelekkel dolgozik. A csoport több mint 11 millió ügyfelet szolgál ki és 42.000 embert foglalkoztat stratégiai piacain, többek között Belgiumban, Csehországban, Szlovákiában, Magyarországon, Bulgáriában és Írországban. A Deloitte széleskörű képességei lehetővé teszik, hogy a csapat összetett és többszintű projekteket hajtson végre. A Deloitte a Temenos hivatalos partnere és jelentős tapasztalata van a T24 implementációjában világszerte.  

 

“A jövőbeli üzleti átalakulás elősegítése, valamint a szabályozások betartása érdekében a K&H-ban és a CSOB-ban is bevezetjük a T24-es banki alaprendszert. Ez a változás az ötéves Digitális átalakulási tervünk része, amely biztosítja, hogy ügyfeleink a legjobb banki szolgáltatásokat tapasztalhassák meg. A Deloitte csapata fogja vezetni ezt az átalakítást, akik már bizonyították professzionalizmusukat és a mostani projekt elemzési fázisát is ők végezték az elmúlt 6 hónapban” – mondta el Willem Hueting, a KBC nemzetközi piacokért felelős ügyvezetője.

 

A KBC Digitális Átalakulásának első fázisa magában foglalja a banki alaprendszer cseréjét és két évig fog tartani. „A kezdeményezés egyik fő célja a CSOB teljes digitalizációja, amelynek segítségével az ügyfeleink digitális technológiák által biztosított modern, innovatív banki szolgáltatásokhoz jutnak” – tette hozzá Daniel Kollar, a CSOB vezérigazgatója.

 

Az összetett projekt célja a bank üzleti tevékenységének modernizációja.

 

„A nagy kihívások nagyobb fejlődéshez vezetnek. Egy olyan modern, integrált, open-core rendszerű banki platform, mint a T24 lehetővé teszi, hogy a K&H további innovatív termékeket és gördülékeny, egyszerű és kényelmes szolgáltatásokat nyújthasson az ügyfelek gyorsan változó igényeinek kielégítésére a magyar piacon. A Temenos T24 implemetációját a Deloitte-ra és annak Kiválósági Központjára bízzuk, amelynek a csapata erős képességekkel rendelkezik a legfontosabb banki alaprendszer terén” – emelte ki David Moucheron, a K&H vezérigazgatója. 

 

A bankok felismerték a jelenleg működő ökoszisztémájuk megváltoztatásának szükségességét annak érdekében, hogy meg tudjanak felelni a piac és az ügyfélbázis igényeinek a megnövekedett kereskedelmi agilitás és a megfelelő piaci bevezetési stratégia tekintetében. Így a működési modellek leegyszerűsítése és hatékonysága, valamint a digitális csatornák optimalizációja elengedhetetlen. 

 

„A KBC ügyfélközpontúságáról híres vezető pénzügyi szolgáltató intézmény. Arra törekednek, hogy többet nyújtsanak, mint egy bank vagy egy biztosító azáltal, hogy megvalósítják az ügyfél álmait. Ezáltal még inkább megtisztelő, hogy minket bíztak meg a vállalat rendszerintegrációjával. Jelenleg a Deloitte arra összpontosít, hogy gördülékenyen és az ügyfelek által érzékelhető lehető legkevesebb torzulással hajtsa végre ezt a mélyreható átalakulást” - mondta el Warren Hatton-Jones, a Deloitte vezető megbízási partnere.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Fényes jövő vár idén az adatközponti szektorra

Saját átalakulási folyamaton megy keresztül az adatközpontok piaca, amely magába foglalja a legmodernebb technológiák használatát a műveletek és az erőforrások elosztásának optimalizálása, valamint a biztonsági protokollok javítása érdekében. 

2024. március 28. 19:05

Országszerte elérhetővé válik a Netrevalók program

A Netrevalók program sikeres tavalyi indulása után idén az Informatikai és Könyvtári Szövetséggel kötött megállapodással országos szintűvé válik a kezdeményezés, és 27 fővárosi könyvtár mellett 48 vidéki intézmény is csatlakozik a programhoz. Így összesen már 45 településen lesz elérhető a generációk digitális edukálását célzó program. A digitális infrastruktúra fejlesztése érdekében a Magyar Telekom a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár és az Informatikai és Könyvtári Szövetség részére 100- 100 darab monitort adományoz a programban résztvevő könyvtárak számára.

2024. március 28. 11:50

Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban

Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.

2024. március 28. 10:01

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05