Multinacionális vállalatoknál dolgoznának a HR szakos egyetemisták
Multinacionális vállalatoknál dolgoznának legszívesebben a HR szakos egyetemisták – derül ki a Budapesti Metropolitan Egyetem legfrissebb kutatásából. A fiatalok többsége úgy gondolja, hogy a diploma kézhezvétele utáni három évben középvezetői pozícióig jut majd, és többször munkahelyet vált pályafutása során. A hallgatók azt is el tudják képzelni, hogy munkával töltött éveik során többször szakmát módosítsanak.
Saját emberi erőforrások (BSc) szakos hallgatói körében végzett felmérést a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU). A kutatást az intézmény által szervezett Next Gens Day 2019 HR szakmai napon végezték el, felmérve az egyetemisták munkaerőpiaci érvényesülésről alkotott véleményét. A válaszadók többsége (70%) már az egyetemi tanulmányai mellett is saját szakterületén dolgozik, így kézzelfogható tapasztalattal rendelkezik a munka világából.
A megkérdezettek 60 százaléka úgy gondolja, hogy a diploma kézhezvétele utáni 1-2 hónapon belül talál stabil munkahelyet, egyharmaduk szerint ehhez 3-6 hónapra lesz szükség. A megkérdezettek nagy többsége (80%) legszívesebben multinacionális vállalatnál dolgozna, de igen népszerűek a hazai nagyvállalatok (53%) és a saját vállalkozás indításának lehetősége (40%) is. Ezen irányú szándékaik komolyságát jelzi, hogy a megkérdezettek 11 százaléka saját vállalkozás vezetőjeként képzeli el magát 1-3 évvel a diploma kézhezvétele után. A lista végén a közszolgálati szervezetek állnak a megkérdezett hallgatók körében.
Az egyetemisták több mint fele úgy gondolja, hogy 1-3 év alatt középvezetői szintig juthat a ranglétrán, és csupán 2 százalékuk képzeli el szabadúszóként vagy digitális nomádként az életét. A hallgatók fele úgy gondolja, hogy egy hazai munkavállaló 6-10 év alatt elérheti karrierje csúcsát, és alig egytizedük gondolja úgy, hogy ehhez 15 évnél több időre van szükség.
A hallgatók közel fele számít arra, hogy munkával töltött évei alatt 1-3 alkalommal vált munkahelyet, 20 százalékuk szerint azonban ez akár 5-nél több alkalommal is megtörténhet. Csupán a tanulók 3 százaléka számít arra, hogy mindössze egyszer fog munkahelyet váltani aktív évei során. Bár a válaszadók 90 százaléka legszívesebben a saját szakjának megfelelő területen helyezkedne el, több mint 40 százalékuk azt is el tudja képzelni, hogy többször vált majd szakmát pályafutása során.
„A mostani egyetemisták nem tudják, hogy a tanult szakmájuk létezni fog-e 5-10 év múlva, ráadásul a pályaválasztás sem egyértelmű, hiszen csak Magyarországon 400 szak érhető el, nem beszélve a külföldi lehetőségekről. Aki most kezdi meg a tanulmányait, már nem egy életre választ szakmát” – mondta el az eseményen Megyeri Mirtill, a Zyntern.com társalapítója. „Ma Magyarországon csupán a munkavállalók 30 százaléka dolgozik eredeti végzettsége szerint.” Az előadó felhívta a figyelmet arra, hogy a PwC 2018-as kutatásának eredményei szerint a 2030-as évek közepére a jelenlegi munkahelyek 30 százaléka teljesen eltűnik majd, így a mai egyetemistáknak elsősorban saját készségeik fejlesztésére érdemes koncentrálniuk.
A METU szervezésében, az Aon Magyarország fő szakmai támogatásával megvalósult Next Gens Day 2019 tematikus HR-nap a szakma jövőjét és legégetőbb kérdéseit nyolc előadáson keresztül vette górcső alá. „Szakértőink olyan témákat vizsgáltak, mint a kapunyitási pánik, a HR szakma digitalizációja vagy a Z generáció integrációja a munkaerőpiacon. Hiszünk abban, hogy a hallgatók számára lépéselőnyt jelent, ha már tanulmányaik alatt is lehetőségük van megismerni a szakma kulcsszereplőit és találkozni a legfrissebb trendekkel” – mondta el Uzsák Éva Virág, az Aon Magyarország Talent Solutions vezetője.
A rendezvény második felében a METU emberi erőforrások szakos (BSc) hallgatói számára a hazai felsőoktatásban rendkívülinek számító lehetőség is megnyílt. Az egyetem és a Nemzetközi Coach Szövetség (ICF) magyar tagozata által februárban kötött megállapodás részeként ekkor vette kezdetét a „Next Gens – közösen a jövő HR generációiért” program, melynek keretében 66 egyetemista 6 alkalmas egyéni, a pályakezdésükhöz támogatást nyújtó coaching folyamatban vehet részt. A program eszmei értéke megközelíti a 6 millió forintot, ami egyben azt is jelenti, hogy ez az elmúlt évek egyik legnagyobb ilyen jellegű kezdeményezése Magyarországon.
Kapcsolódó cikkek
- 2040-re már több elektromos autót helyeznek forgalomba, mint hagyományos járművet!
- A menedzsereknek leáldozott, a mozgósító vezetőké a jövő
- Global Data Protection Index: Hogy vagy, adatvédelem?
- Honor kutatás az AI nyomában
- A munkáltatók többsége egyáltalán nem támogatja alkalmazottainak sportolását
- Az irodai dolgozók 82%-a naponta fél órát tölt információkereséssel
- A vállalaton belüli egyenlőség a munkahelyi innováció katalizátora
- Idén is sikeres volt az Óbudai Állásbörze
- Az üzleti felhasználók számára is a törött telefon jelenti az egyik legnagyobb kihívást
- Vodafone: Megkerülhetetlen az IoT a vállalatok szerint
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel
Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.
Új korszak az elektromobilitásban
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is.
Mesterséges intelligenciával készítik össze az Unilever B2C webshopjának rendeléseit
Közel 800 cikkszámot kezel, illetve mesterséges intelligenciával ellátott eszközökkel végzi a komissiózási feladatokat a Waberer’s Csoport leányvállalata, a WSZL az Unilever Magyarország Unishop elnevezésű B2C webshopjában. Az új megbízásnak köszönhetően a Waberer’s eddigi tevékenysége bővült és egy 14.500 négyzetméteres raktári terület kezelése mellett immár az Unishop raktárlogisztikai és fullfilment kiszolgálását is végzi.