Magyar diákok világsikere Dublinban

forrás: Prím Online, 2019. május 7. 11:50

Két díjat is kiérdemelt a hétvégén Dublinban megrendezett nemzetközi ifjúsági programozóversenyen a budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium tanulóiból álló háromfős csapat. Boér Bence, Tóth Ambrus és Szigeti Péter, akik a UPC Future Makers magyarországi pályázatának győzteseiként utaztak ki a The Coolest Projects versenyre, több ezer résztvevő és nemzetközi szakmai zsűri előtt mutatták be fejlesztésüket az ír fővárosban. A feleslegessé vált élelmiszerek újrahasznosítását és egyszerű elosztását segítő interaktív közösségi alkalmazásukkal, a FoodOverflow-val most elnyerték a Future Makers nemzetközi nagydíját, valamint a The Coolest Projects weboldal kategóriának 3. helyezését is.

A FoodOverflow (korábbi nevén FoodCoin) csapata még februárban lett a hazai mezőny legjobbja a UPC Magyarország, a SKOOL és a Kódgarázs gyerekeknek szóló programozóversenyén, a Future Makers Nagydíjon, amelyen azt mutatták be a versenyzők, hogy miként tudják élhetőbbé és fenntarthatóbá tenni környezetüket kreatív informatikai megoldások, fejlesztések segítségével. A verseny első helyezettjeként elnyerték azt a lehetőséget is, hogy kiutazzanak a Dublinban megrendezett nemzetközi ifjúsági programozóversenyre, a The Coolest Projects eseményre, ahol nemzetközi közönség előtt is bemutathatták alkotásukat.

 

 

A verseny vasárnapi döntőjén több mint hétszáz, a világ 22 országából érkezett tizenéves programozó mérte össze tudását és prezentálta fejlesztéseit a nemzetközi szakmai zsűri és a több ezer látogató számára. Az erős versenyben végül két kategóriában is sikeresen szerepelt a Boér Bence, Tóth Ambrus és Szigeti Péter alkotta magyar csapat, hiszen FoodOverflow elnevezésű közösségi fejlesztésükkel elhozták a Future Makers Nemzetközi Nagydíját, valamint a The Coolest Projects weboldal kategóriának 3. helyezését is.

 

Korunk egyik fő problémája az éhezés és az a paradox helyzet, hogy ehhez képest a fejlett országokban tonnaszám kerül a szemétbe olyan étel, amely még fogyasztható. Erre az ellentmondásra kínál egy lehetséges megoldást a FoodOverflow, egy olyan közösségi platform, ahol a felhasználók megoszthatják egymással a számukra feleslegessé vált élelmiszert. Az interaktív felület számos kreatív elemet tartalmaz; a készítők például arra is figyeltek, hogy értesítést küldjön, ha egy általuk feltöltött termék lejárati dátuma közeleg, és egy integrált térkép segítségével megmutatja, hol vehető át az élelmiszer. A felhasználók aktivitásukkal pontokat, úgynevezett étel-érméket gyűjthetnek, amelyeket aztán különböző kedvezményekre használhatnak fel.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Tartós a koronavírus kereskedelmi hatása

Szemünk láttára változott meg a kereskedelem megszokott rendje, trendje az elmúlt hónapokban. A koronavírus-járvány hatására számottevően élénkült az online kereskedelem Európa-szerte, melynek hatása a korlátozások enyhítése után is megmarad.

2020. május 25. 09:33

Itt a vadonatúj Razer Blade Pro 17

A Razer bemutatta a vadonatúj Razer Blade Pro 17-et, egy profi játékosoknak, tervezőknek és játékfejlesztőknek szánt laptopot. A Blade Pro 17 mostantól 4K felbontású, 120Hz-es kijelzővel érhető el a nagy felbontású munkaállomást igénylő alkotók számára, Full HD-s 300Hz-es változatban pedig azoknak a játékosoknak, akiknek minden mérkőzés minden egyes képkockáját látniuk kell. 

2020. május 24. 16:20

A Zyxel a home office kihívásaihoz igazította az SD-WAN legújabb frissítését

A tajvani hálózati kommunikációs gyártó Zyxel bejelentette az SD-WAN operációs rendszer következő frissítését. Az új verziót kifejezetten az otthoni munkavégzést támogató funkciókkal látták el, melynek köszönhetően távolról is biztonságosan és átláthatóan kezelhető munkahelyi hálózatok alakíthatók ki.

2020. május 24. 12:05

Hogyan válasszunk robotot?

Ahogyan az automatizálási lehetőségeket mérlegelik, nehéz lehet nem észrevenni a cobotok jelenlétét. Amióta a robotok egy évtizede berobbantak a köztudatba, sok olyan szervezet számára tették elérhetővé és megfizethetővé az automatizálást, akiknek a hagyományos robotika nem volt elérhető. És ez sok izgalmat rejtett magában.

2020. május 24. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Fél évig ingyenes az Adverticum „DataMe DMP adatok" szolgáltatása

2020. április 30. 09:47

Az LG történetének legjobb üzemi eredményét érte el 2020. első negyedében

2020. április 29. 17:15

Gigafelvásárlás az oktatási piacon

2020. április 21. 10:32

Az ABB ingyenessé tette a digitális szolgáltatásokat

2020. április 20. 09:20
online sportfogadás