A Vodafone és a Brain Bar teret ad a fiatal tehetségeknek

forrás: Prím Online, 2019. május 8. 12:35

Az együttműködésnek köszönhetően a jövőfesztivál egyik színpadjára bárki pályázhat előadónak, akinek a megadott témák kapcsán van egy jó ötlete. Ehhez egy rövid, úgynevezett „elevator pitch” videót kell készítenie az érdeklődőknek, amelyben meggyőzik a zsűrit, hogy őket válasszák.

A május 30-31-én ötödik alkalommal megrendezett Brain Bar arról ismert, hogy saját területükön kiemelkedő előadókat hoz el Budapestre. Idén a fesztivál vendége lesz többek közöt Jordan Peterson pszichológus, a 12 szabály az élethez c. bestseller szerzője, akinek tanácsait világszerte milliók követik. Maye Musk dietetikus és szupermodel, illetve Frank Cooper, a BlackRock globális marketingvezetője, a BuzzFeed, a Pepsi és a legendás Def Jam lemezkiadó korábbi kreatív főnöke, valamint itt lesz a világszerte ismert adattudós, a MIT Media Lab professzora, Cesar Hidalgo is, aki a vállalatok és a nemzetek tanulási képességét kutatja.  

 

A kiemelkedően színes program mellett az idei Brain Bart a Vodafone Magyarországgal való együttműködése teszi még izgalmasabbá. Akárcsak a fesztivál, a szolgáltató is elsősorban a jövővel foglalkozik, ezért a mai naptól a Vodafone elindítja az „Elevator pitch” nevű kezdeményezést, amelynek keretében a döntőbe jutó tíz fiatal tehetség a témában jártas, nagy szakmai tapasztalattal rendelkező vendégekkel és előadókkal oszthatja meg ötleteit a Brain Bar két napján, a külön erre a programra dedikált „Talent Stage”-en.  „A Vodafone és a Brain Bar víziója olyannyira egyeznek egymással, hogy ennek az együttműködésnek meg kellett valósulnia. Egy irányba haladunk, a digitális fejlődés és a környezet iránti elkötelezettségünk, valamint a jövő iránti érdeklődésünk visz előre minket, és örülök, hogy ennek a kezdeményezésnek köszönhetően a fiatal tehetségeknek is lehetőséget biztosíthatunk arra, hogy a Brain Bar nyújtotta inspiráló környezetben adhassanak hangot a bennük rejlő ötleteknek” – mondta el Carra Anita, a Vodafone Magyarország lakossági szolgáltatások üzletágért felelős vezérigazgató-helyettese.

 

A Talent Stage színpadra bárki bekerülhet előadóként, a zsűri által legjobbnak ítélt pályázó pedig egy csúcsmobillal is gazdagodhat. Fontos, hogy három fő témakörben lehet pályázni, ezek a Digitális társadalom – ide tartoznak a társadalomra hatást gyakorló technológiai újdonságok, mint például az új pénzügyi szolgáltatások vagy az okos közlekedés – a Társadalmi egyenlőség – ide tartozik a munkahelyi egyenlőség kérdése, vagy a digitális tudás fontosságának témaköre – és a Környezetvédelem – ide például a klímaváltozás és az e-hulladék csökkentésének fontosságát sorolják. 

 

Pályázni egy rövid, magyar nyelvű videóval lehet; az úgynevezett elevator pitch műfaj lényege, hogy nagyon rövid idő alatt – akár egy közös liftezés során – kell az alanynak meggyőznie a hallgatótábort. Ebben az esetben a hallgatótábor egy szakértői zsűri lesz, ők értékelik majd a beérkező videókat. A pályázati felvételek elkészíthetők a Corvinus Egyetem Fővám téri főépületében lévő lift installációban május 13. és 16. között, vagy akár egy tetszőleges lifben is. A nevezési határidő május 16. a pályázati anyagokat az alábbi linkre lehet feltölteni. 

 

Az előadások mellett a látogatók olyan jövőbe mutató M2M és IoT megoldásokkal is találkozhatnak, mint a Vodafone által tavaly a belvárosban és Székesfehérváron bemutatott okos parkolási megoldás. A résztvevők mini demó formájában ki is próbálhatják az NB IoT szenzorokon alapuló technológiát, amely lehetővé teszi, hogy valós időben, mobilapplikáción keresztül követhető legyen a parkolóhelyek foglaltsági állapota. Emellett a látogatók megismerkedhetnek az agrárium robotizációját hatékonyabbá, az állattenyésztést és növénytermesztést. biztonságosabbá tevő okos mezőgazdasági technológiákkal is. Ilyen például a Vodafone távolról, egyszerűen használható megoldása, ami folyamatosan ellenőrzi a termelési körülmények működését, baj esetén pedig jelez a diszpécserközpontnak.

 

Ezeken felül világszerte számos egyéb fejlesztés fogja még segíteni a hétköznapjainkat – mint például a súlyos testi fogyatékkal élők életét megkönnyítő Ekso Bionics –, amelyek működésébe a Brain Bar résztvevői egy különleges interaktív eszközön keresztül nyerhetnek betekintést.

Pályázatok ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Decathlon és a Lumenet az Év Internetes Kereskedői 2019-ben

Idén 13. alkalommal adták át a rangos Év Internetes Kereskedője Díjat. Nagyvállalati kategóriában a győztes a Decathlon lett, a második díjat a Konzolvilág vitte el, míg a dobogó harmadik fokán az eMAG végzett. A kis- és közepes vállalati kategória nyertese a Lumenet, második helyezett a Dressa, harmadik pedig az iDrinks webshop lett. 

2019. június 6. 14:17

2,5 millió forint a jövő feltalálóinak és tudósainak

A 28. alkalommal meghirdetett, 2018-19. évi Ifjúsági Tudományos és Innovációs Tehetségkutató Verseny legjobb, legtehetségesebb fiatal feltalálóinak és tudósainak 10 díjat, 2 különdíjat és a díjakkal járó több mint 2,5 forint ösztöndíjat osztott ki a május 29-ei eredményhirdetésen a versenyt szervező Magyar Innovációs Szövetség, Dr. Pakucs János, a szervezőbizottság elnökének aktív közreműködésével.

2019. május 30. 16:01

Országos ösztöndíjpályázat gyerekeknek

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) és a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat (NGYSZ) országos ösztöndíjpályázatot hirdet olyan diákoknak, akik a 2018/2019-es, illetve a 2019/2020-as tanévben végzik az általános iskola 2-3. osztályát.

2019. május 29. 17:45

Médiatanács: nyolc online alkotás készülhet nyolcmillió forintból

Két határon túli és hat hazai pályázó nyert összesen nyolcmillió forint támogatást a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsának online tartalmak gyártását támogató pályázatán. A testület emellett e heti ülésén a Balaton Rádió Kft.-t nyilvánította nyertesnek a Siófok-Fokihegy telephelyű kisközösségi rádiós pályázaton, és véglegesítette a Keszthely 93,4 MHz-es és a Szombathely 97,1 MHz-es helyi rádiós frekvenciák pályázati felhívásait.

2019. május 23. 17:18

Igénylik a digitális tuningot a magyar kisvállalkozások

A UPC Magyarország által meghirdetett Nagy Tuning Show verseny keddi gáláján olyan vállalkozásokat díjaztak, amelyek ötletes megoldásaikkal példát mutathatnak a többségnek, hogyan válhatnak még sikeresebbé a digitalizáció segítségével. Szükség is van az inspirációra, hiszen a hazai kis- és közepes vállalkozások online jelenlétét felmérő kutatásból kiderült, hogy a vállalkozók szinte kivétel nélkül fontosnak tartják az üzleti célú digitális megoldásokat, de csak mintegy harmaduk tud valóban jól eligazodni a honlapok, applikációk és a közösségi média világában.

2019. május 22. 11:35

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A Bosch repülni tanítja az autókat

2019. június 21. 14:03

Több mint 1000 milliárd forintot költenek el Magyarországon az e-kiskereskedelemben

2019. június 4. 11:26

GKI e-TOPLISTA: Magyarország legnagyobb forgalmú webáruházai

2019. május 28. 12:05

A Vodafone bemutatta, mire képes Budapest első állandó 5G bázisállomása

2019. május 23. 15:50
online sportfogadás