Minden digitális család más

forrás: Prím Online, 2019. május 9. 16:55

A Miskolcon megrendezett Digitális Család Fesztivál keretén belül hívta fel a Vodafone a figyelmet napjaink egyik meghatározó jelenségére, a szülők és a gyerekek közötti digitális szakadékra. A telekommunikációs szolgáltató célja, hogy partnerként segítse a szülőket, a pedagógusokat és fiatalokkal foglalkozó szakembereket e szakadék leküzdésében, a technológia megfelelő hasznosításában.

A legtöbb szülő nap mint nap szembesül azzal, hogy gyermeke egyre több időt tölt a képernyő előtt: de tudjuk-e, hogy ezalatt milyen alkalmazásokat használ? Kikkel van kapcsolatban? Ez csak néhány kérdés azok közül, amelyek felvetődnek a szülőkben, egy 21. századi család életében. A Vodafone által megrendezett Digitális Család Fesztivál a digitális szakadék és a digitális eszközhasználat jelenségét helyezte fókuszba. 

 

Ezt a témát járta körül a Digitális Család Fesztivál keretében bemutatott Screenagers c. dokumentumfilm is, amelyet budapesti zártkörű premierjét követően csak egyszer, ez alkalommal, Miskolcon láthatott a nagyközönség. A film a felelős eszközhasználat, az internetbiztonság és a megfelelő informáltság fontosságára hívja fel a figyelmet. 

 

 

„A Vodafone számára egyaránt fontos, hogy elhozza a családok számára a legújabb technológiai megoldásokat és partnerként is jelen legyen a családok életében. A Digitális Család Fesztivált is azért szerveztük, hogy a szemünk előtt zajló változásokról párbeszéd indulhasson, hogy foglalkozzunk a témával” – nyilatkozta Dr. Budai J. Gergő, a Vodafone Magyarország vezérigazgató-helyettese, igazgatóságának alelnöke. – „Egy általános iskolás és egy nagycsoportos óvodás kislány édesapjaként magam is tudom, milyen nehéz helyzetben vannak a szülők és a pedagógusok, ezért szeretnénk segíteni nekik eligazodni ebben a fontos témában.”

 

A Vodafone tavaly egy reprezentatív kutatás keretén belül vizsgálta meg a digitális eszközhasználati szokásokat a magyar családok körében. A kutatás eredményeiből kiderült, hogy az általános iskolást nevelő családok 44%-ánál vannak „kütyüzésre” vonatkozó szabályok, amelyeket mindenki betart, és a családok 2/3-ánál tudatosan szerveznek a szülők közös programokat annak érdekében, hogy a gyerekek ne üljenek túl sokat a gép előtt.

 

A magyar szülők többsége felismerte, hogy felelős azért, mennyi időt töltenek gyermekeik a képernyők előtt, és 76%-uk szabályozza a képernyők előtt tölthető időt. Sok szülő rájött annak fontosságára, hogy nekik is ismerniük kell a virtuális világot, és igyekezniük kell képben lenni a digitális trendekkel. 

 

 

A kutatás rámutatott, hogy úgy lehet a gyermekeknek hatékony iránymutatást adni a digitális világban, ha elindul egy beszélgetés a szülők és a gyerekek között, és kialakul a bizalom. Ehhez nyújt tanácsokat például a Digitális Család online magazin (digitaliscsalad.hu) is. A Vodafone által három évvel ezelőtt elindított oldal célja, hogy hasznos és hiteles tartalmakkal, útmutatásokkal támogassa a szülőket, és csökkentse a digitális szakadékot a szülők és a gyermekek között. 

 

A Digitális Család Fesztiválon megnyitó beszédet mondott Pelczné Dr. Gáll Ildikó, az Európai Számvevőszék tagja, Csöbör Katalin országgyűlési képviselő, Kriza Ákos polgármester, valamint Dr. Budai J. Gergő, a Vodafone Magyarország vezérigazgató helyettese, igazgatóságának alelnöke. Az exkluzív filmvetítést követően kerekasztal-beszélgetésen bontotta ki a témát Tari Annamária pszichológus, Váczi Dorottya, a Vodafone Alapítvány Főállású Digitális Oktatási Angyala, Koleszár Péter, Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Modern Vállalkozások programjának vezető IKT tanácsadója, Fegyverneki Gergő tanár, digitálispedagógia-szakértő és Adamovits Áron, fiatal influencer. 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Helyettünk vásárolnak be az LG háztartási gépei

Az LG Electronics (LG) a 2019-es IFA-n mutatja be új, az európai piacokra szánt ThinQ háztartási gépeit, amelyekben immár elérhető az Amazon automatizált online vásárlási szolgáltatása, a Dash Replenishment (ADR). 

2019. augusztus 23. 13:17

A UPS önvezető járműveket fejlesztő cégben szerzett részesedést

UPS bejelentette , hogy a kockázatitőke-befektetéssel foglalkozó leányvállalata, a UPS Ventures kisebbségi részesedést szerzett az autonóm teherautókat fejlesztő TuSimple vállalkozásban. A két vállalat Arizónában meg is kezdte az első önvezető nyergesvontatójuk tesztjét, azt vizsgálva, hogy e járművek javíthatják-e a szolgáltatásminőséget és hatékonyságot a UPS hálózatában. Az ügylet egy korábban indított kereskedelmi együttműködés folyománya, melyben a UPS szállítási szolgáltatásokat vásárolt a TuSimple-től.

2019. augusztus 23. 09:24

Az intelligens vállalat – konferencia

Hogyan építi be a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary a digitalizációt a vállalati működésbe? És hogyan teszi ugyanezt a Mogyi?

2019. augusztus 22. 17:11

Újabb két magyar startup került az európai egészségügyi innováció élvonalába

Két magyar team, az orvosi oktatóalkalmazást fejlesztő InSimu Patient és a nemzetközi teleradiológiát forradalmasító Sineko is elnyert 25 000 eurót az immáron harmadik éve megrendezésre kerülő EIT Health InnoStars Awards startupversenyen. 

2019. augusztus 22. 14:42

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Mit mér és mire panaszkodik a magyar netező?

2019. augusztus 19. 09:35

A Magyar Telekom 2019. második negyedéves eredményei

2019. augusztus 8. 11:32

Új tulajdonosa van a UPC-nek

2019. augusztus 1. 12:20

A Bosch és a Daimler megvalósítja a vezető nélküli, automatizált parkolást

2019. július 31. 16:53
online sportfogadás