Makay József lett az „Év információbiztonsági újságírója”
A Hétpecsét Információbiztonsági Egyesület 2006-ban alapította meg az „Év információbiztonsági újságírója” címet, melyet minden évben nyílt pályázati felhívás keretében hirdet meg. Az idei évben Makay József etikus hacker és kiberbiz tonsági újságíró vette át az erkölcsi elismeréssel járó díjat az Egyesület május 15-i „Információvédelem menedzselése” LXXXVI. szakmai fórumán.
Az idén tizennegyedik alkalommal meghirdetett az „Év információbiztonsági újságírója” címet Makay József etikus hacker és kiberbiztonsági újságíró kapta, az Egyesület rendes tagjaiból álló bíráló bizottság döntése alapján. Az „Év információbiztonsági újságírója” erkölcsi elismeréssel kívánja az Egyesület azon újságírók teljesítményét elismerni, akik sokat tesznek az információvédelmi tudatosságért, a témában rendszeresen publikálnak, blogolnak, és felhívják a figyelmet a téma fontosságára.
Makay József, 2007-ben kezdte informatikai pályafutását, amikor elindította technológiai magazinját, az Androbitet, ami mellett egy telekommunikációs vállalat kutatás és fejlesztés részlegéhez is csatlakozott. Innen több évnyi fejlesztést és üzemeltetést követően egy IT biztonsági céghez igazolt át, ahol már kizárólag a kiberbiztonsággal foglalkozott és szerzett gyakorlati tapasztalatokat auditori szerepben. Certified Ethical Hacker (CEH) minősítésével jelenleg a saját kiberbiztonsági vállalkozását, a Makay Kiberbiztonsági Kft-t (https://makay.net) vezeti, ezzel párhuzamosan pedig a Hunguard Kft. sérülékenységvizsgálati projektjeit koordinálja, amivel a bank-, a közmű- és a szolgáltatói szektor szereplőinek kiberbiztonsági auditjaiban vesz részt.
A Hétpecsét Egyesület fórumán Makay József „A szerencse nem elég a zsarolóvírusok ellen!” címmel tartott előadást.
Prezentációjában elmondta, hogy az elmúlt 3-5 évben a zsarolóvírusok által okozott biztonsági incidensek száma minden más kibertámadási formánál gyorsabban növekedett. Tapasztalatai szerint magánszemélyek, kis- és nagyvállalatok esnek napról napra áldozatul, a trend mégsem változik, a prevenciós intézkedések pedig sokszor fel sem merülnek a potenciális célpontok fejében.
Az „Év információbiztonsági újságírója” címet az Egyesület május 15-i „Információvédelem menedzselése” LXXXVI. szakmai fórumán vette át Makay József Gasparetz Andrástól, az Egyesület elnökétől, Tarján Gábortól, az Egyesület alelnökétől.
Kapcsolódó cikkek
- Az Antenna Hungária jelentkezett egyedül az országos földfelszíni digitális televízió-műsorszóró jogosultságért
- Kiváló videós tartalmakat készítettek? Nevezzék a versenyre!
- Tarolt a digitalizáció az idei Siemens Press Award hazai döntőjében
- A Vodafone és a Brain Bar teret ad a fiatal tehetségeknek
- Idén is várják a jelentkezőket az AHa! BrainStore programra
- A Médiatanács eredményt hirdetett három rádiós pályázaton
- Négy sávban fog idén új, széles sávú frekvenciahasználati lehetőségeket értékesíteni az NMHH
- Kiosztották a Vodafone Digitális Díjakat
- Negyedjére díjazta a közeljövő szakembereit az NMHH Médiatudományi Intézete
- Pályázati felhívás – Az év információbiztonsági újságírója 2019
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megjelent a világ első unalmas telefonja
A Heineken a street kultúra ízlésformálójával, a Bodegával együttműködve bemutatta a Human Mobile Devices (HMD) által gyártott "The Boring Phone" készüléket.
A Sony bemutatja a BRAVIA Theatre vadonatúj otthoni audio termékcsaládját
A Sony megújítja BRAVIA márkáját, hogy gazdagítsa az otthoni filmnézést és moziélményt. A streaming szolgáltatások elterjedésével egyre népszerűbbé vált a kényelmes otthoni filmnézés. A Sony széles termékválasztékát, például a digitális mozifilmes kamerákat, professzionális monitorokat és professzionális fejhallgatókat a filmgyártás szakemberei széles körben használják, így a vállalat mélyre hatóan ismeri a moziipart, valamint a filmkészítők és tartalomkészítők törekvéseit.
Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel
Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.
Jövőbe mutató adatvizualizációs megoldások az SAP és az IFUA Horváth versenyén
Kihirdették az SAP Hungary és az IFUA Horváth adatvizualizációs versenyének nyerteseit. Ötven csapat mérte össze tudását az egyetemi és vállalati szférából. A versenyzőknek az SAP új döntéstámogató eszköze, az SAP Analytics Cloud (SAC) segítségével kellett a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) által biztosított adatokból látványos és lényeges összefüggéseket bemutató adatelemzéseket készíteniük és prezentálniuk.
Facility managementben erősít az ICON
Három kiemelkedő épülettel, két irodaházzal és egy logisztikai ingatlannal bővült az ICON Real Estate Management ingatlanüzemeltetési portfoliója. A BEM Irodaház, a D2 Szabadkikötő, és az ELTE egyik megújult ingatlanja nem csupán az építészeti megoldásaik tekintetében példaértékűek, de a fenntarthatóság és az energiahatékonyság terén is úttörő megoldásokat alkalmaznak.