Jöhet a láthatatlan pénztárca

forrás: Prím Online, 2019. május 25. 10:53

A mindennapi pénzügyeket, például a vásárlást megkönnyítő megoldásokkal rukkoltak elő a K&H fejlesztői innovációs versenyére jelentkező startupok. A világ minden tájáról összesen 45 csapat nevezett többek között mesterséges intelligencián alapuló adatfeldolgozó alkalmazással, láthatatlan és különböző elektronikus fizetési megoldással. A K&H szakmai zsűrije a Mondriaan csapatot választotta győztesnek.

Komoly mezőny gyűlt össze a készpénzhasználat visszaszorítását, továbbá mobilos alkalmazások térnyerését elősegítő innovatív megoldásokat fejlesztő startupoknak meghirdetett K&H versenyre, az Innovathonra. Összesen 45 csapat nevezett a versenyre a világ minden tájáról: a csapatok kétharmadát adták a magyar cégek, de többek között volt amerikai, német, lengyel, holland, izraeli és orosz startup is.

 

„A K&H stratégiájában kiemelt szerepe van a digitalizációnak. Ezt jól példázza az elmúlt években bevezetett számos új szolgáltatásunk. Február végén a K&H Magyarországon az elsők között nyitotta meg  a második pénzforgalmi irányelvvel összhangban (PSD2) az új típusú szolgáltatók számára hozzáférést biztosító K&H fejlesztői portált („sandboxot/homokozót”) és tesztkörnyezetet. A rendezvény célja az volt, hogy a fintech cégek a nyílt platformon megoldásokat fejlesszenek, melyre 2 hét állt rendelkezésükre és a döntő teljes napja. Lehetséges, hogy a jövőben a K&H szolgáltatási palettáját a rendezvényen bemutatott alkalmazások közül egészíti majd ki. A piaci szereplőknek, köztük a bankoknak fokozottan kell figyelniük a megjelenő új fejlesztéseket annak érdekében, hogy a leggördülékenyebb, leghatékonyabb megoldásokat szállító startupokkal, külső fejlesztőkkel partnerségre lépve nagyon hamar komoly versenyelőnyre tehessenek szert. A fintech startupok mellett klasszikus információtechnológiai rendszereket fejlesztő kis- és középvállalkozások, valamint érdekes ötletet bemutató egyetemisták is jelentkeztek. Akadt olyan versenyző is, amely már a K&H anyabankja, a KBC mobilbankjának szállít mesterséges intelligenciára épülő alkalmazást” – emelte ki Németh Balázs, a K&H Operáció, technológiák és lakossági hitelkezelési divízióvezetője.

 

 

Az K&H Innovathon-on szereplő csapatok az azonnali fizetési rendszerhez (AFR), valamint a jövőbeni bankolást szabályozó második uniós pénzforgalmi irányelvhez (PSD2) kapcsolódó elektronikus fizetési megoldásokkal rukkoltak elő. Volt olyan jelentkező, amelyik „láthatatlan fizetési” megoldással üzemelő új szolgáltatásokat hozott. Akadt olyan pályázó, aki big data felhasználást mesterséges intelligenciával kezelő rendszert mutatott be. Színesítette a palettát a digitális csatornák segítségével a fiatalokat megszólító alkalmazás, valamint jött olyan pályamunka is, amely teljesen újragondolta a K&H platformját a lakásfelújítástól az élelmiszervásárlásig.

 

A K&H Innovathon döntőjébe végül 14 csapat jutott be, az eredményhirdetést pedig május 18-án, szombaton tartotta meg a K&H ünnepélyes keretek között. A K&H Bank vezetőiből és a bank partnerének, a VISA bankkártya-társaság szakemberéből álló zsűri döntése szerint a győztes a Mondriaann lett. A Mondriaan tranzakció alapú jutalomrendszere lehetővé teszi a bankok és kereskedők számára, hogy személyre szabott ajánlatokat juttassanak el az ügyfelekhez az aktuális költekezési szokásaikra építkezve offline és online formában, emellett pedig viselkedéselemzési algoritmusuk a kampányok sikerességét segíti. A K&H és VISA vezetőiből álló zsűri egyértelműen kiemelte, hogy a jövő megoldását láthatták a Mondriaan csapat fejlesztésében.

 

2. helyezett VoxPay:

 A Voxpay fizetési rendszer webshopon és mobilon keresztül történő készpénzmentes fizetést tesz lehetővé az élet minden területén, legyen szó akár parkolásról, utazásról vagy internetes vásárlásról.

 

3. helyezett Koin:

A Koin csapata jól ismert lehet azoknak, akik eddig is tudatosan kezelték pénzügyeiket. A személyi költéseket elemző csapat nemcsak költésanalízist biztosít az ügyfeleknek, hanem a jövőre is gondol és prediktív elemzéseivel az előrelátható pénzügyi kérdésekre is segítséget nyújt.

 

K&H különdíj:

Family Finances: A legjobb UI/UX díjat a Family Finances csapata nyerte el, akik a modern kor dizájn elvárásainak megfelelően egy olyan alkalmazással álltak elő, ami a digitális generációk számára minden igényt kielégít, miközben a készpénzmentes életet biztonságos keretek között teszi lehetővé.

 

VISA különdíj:

A Salarify csapata a béren kívüli juttatásokat, illetve a bérelőlegeket helyezte középpontba.

Kulcsszavak: startup verseny

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Miskolc már 10 éve a Vodafone második otthona

A Vodafone Magyarország ügyfélszolgálata 10 éve kezdte meg működését Borsod-Abaúj-Zemplén megye legnagyobb városában, azóta pedig rengeteg jelentős eseményhez járult hozzá a régióban. Az összesen több mint 1 milliárd forintos beruházás mára több mint 600 embernek ad munkát Miskolcon.

2019. június 24. 16:44

Mesterséges intelligenciával felszerelt MR készüléket adtak át a Városmajorban

Csúcskategóriájú, mesterséges intelligenciával felszerelt MR készülékkel vizsgálják mostantól a betegeket a Városmajori Szív- és Érgyógyászati Klinikán. A Siemens MAGNETOM Aera készüléknél a legmodernebb technika felgyorsítja az adatgyűjtést, emiatt a mérések és az egész vizsgálati idő rövidül, továbbá lehetővé válik olyan ritmuszavaros betegek vizsgálata is, akiknél erre eddig nem volt lehetőség. Az eszközt sajtótájékoztató keretében adták át.

2019. június 24. 12:39

A pénzügyi informatikában is élen a Corvinus hallgatói

A digitális forradalom a pénzügyi szektort sem kerüli el, ezért a programozási (számítástechnikai) ismeretek a jövő pénzügyi szakemberei számára is elengedhetetlenek. A Corvinus Egyetem hallgatói a Morgan Stanley szakértőinek segítségével egyetemi órákon és diákszervezeti kurzusokon több, pénzügyi szektorban használt szoftverrel és programnyelvvel is megismerkedhetnek. 2019. június 17-én a Corvinus és a Morgan Stanley közös díjátadón köszöntötte az ezeken a kurzusokon legjobban teljesítő hallgatókat. 

2019. június 24. 11:20

Az alternatív valóságok és a gamification határozhatja meg a jövő munkahelyeit

A virtuális valóság a fehér gallérosok munkáját segítheti a jövőben, miközben az Y és X generáció esetében a munkáltatóknak meg kell barátkozniuk a munkakörnyezet játékosításával, azaz a gamificationnal, hogy a munkavállalók minél inkább motiváltak legyenek, hozzásegítve ezzel a vállalatokat a jobb eredmény eléréséhez – mutat rá a jelenlegi trendre az Adecco Csoport, a világ egyik legnagyobb humán erőforrás szolgáltatásokat nyújtó cége.

2019. június 24. 10:18

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A Bosch repülni tanítja az autókat

2019. június 21. 14:03

Több mint 1000 milliárd forintot költenek el Magyarországon az e-kiskereskedelemben

2019. június 4. 11:26

GKI e-TOPLISTA: Magyarország legnagyobb forgalmú webáruházai

2019. május 28. 12:05

A Vodafone bemutatta, mire képes Budapest első állandó 5G bázisállomása

2019. május 23. 15:50
online sportfogadás