További 50 fővel növeli létszámát az idei évben pécsi IT-központjában az ALDI
Új épületbe költözött az ALDI informatikai támogatási központja Pécsett, ezzel párhuzamosan pedig újabb szolgáltatásokat nyújt a pécsi részleg az európai ALDI-hálózat tagjainak. A profilbővítés következtében számos új munkahelyet hoz létre a baranyai megyeszékhelyen a vállalat.
Immár hat éve, hogy Biatorbágyon 2013 januárjában megkezdte működését az ALDI Dél vállalatcsoport európai üzleteinek informatikai támogatását végző IT-központ. A magyarországi áruházakat üzemeltető ALDI Magyarország Élelmiszer Bt. keretén belül létrehozott osztály működésének kezdetén magyar, német és angol nyelven nyújtott első szintű, úgynevezett first-level informatikai támogatást mintegy 3300 európai ALDI-üzletnek. Az osztály által nyújtott szolgáltatás az áruházak rendeltetésszerű működéséhez szükséges informatikai berendezésekre és alkalmazásokra terjedt ki.
2018-ban újabb mérföldkőhöz érkezett az IT-részleg, hiszen önálló cégbe, az ALDI International IT Services Kft.-be (ALDI IIT) szervezte a vállalat ezt a szolgáltatást, és ezzel párhuzamosan a biatorbágyi egység mellett Pécsett is szolgáltató központot nyitott a cég. Az ALDI IIT Magyarországról támogatja többek közt az ALDI Dél vállalatcsoport új informatikai rendszerének üzemeltetését és biztosítja mintegy 3800 európai ALDI-üzlet informatikai rendszerének zavartalan működését. A vállalat szakemberei a magyar mellett német, angol, olasz, szlovén és francia nyelvterületű országoknak nyújtanak támogatást.
2019-ben további fejlesztést hajt végre a vállalat: bővíti az ALDI-n belül nyújtott szolgáltatások portfólióját, és az európai üzlethálózat informatikai rendszerének támogatása mellett immár 55 logisztikai központ és igazgatási irodaház IT-rendszerének is támogatási szolgáltatást nyújt. Emellett a vállalat bizonyos informatikai rendszereinek monitoring tevékenységét is a pécsi központ végzi.
A most felvett tevékenységi körökhöz új, a korábbinál lényegesen nagyobb ingatlanba költözött áprilisban a pécsi központ, amelyet az önkormányzattól bérel a vállalat. Ezzel párhuzamosan az eredeti tervhez képest 50%-kal növeli létszámát Pécsett a cég és még ebben az évben 50 fő felvételét tervezi. A szolgáltatások bővítése magával vonja azt is, hogy újabb pozíciók válnak elérhetővé a pécsi és környékbeli munkavállalók számára: az IT service desk agentek mellett operátorokat és csoportvezetőket is keres a vállalat a baranyai központba.
„Az ALDI International IT Services Kft. számára rendkívüli elismerés, hogy az ALDI Dél vállalatcsoport a magyarországi céget bízta meg újabb informatikai szolgáltatások ellátásával. Az általunk nyújtott IT-szolgáltatások színvonala a kontinens számos országában kapott elismerést. A baranyai megyeszékhely bővítése mellett szól a támogató befektetői környezet és a nyitott, agilis, több nyelven beszélő munkaerő is” – mondta Hidvéghy Zoltán, az ALDI International IT Services Kft. egyik ügyvezető igazgatója.
Decsi István, Pécs alpolgármestere úgy fogalmazott: „Pécs évekkel ezelőtt szélesre tárta kapuit azok előtt a vállalkozások előtt, amelyek egyrészt fiatal, jól képzett munkaerő számára teremtenek lehetőségeket, másrészt hosszú távon gondolkodnak Pécsett.” Mint fogalmazott, „az ALDI elképzelései hajszálpontosan találkoztak ezekkel az törekvésekkel. A cég új informatikai támogatási központjának kialakítását ezért is támogatta a megyeszékhely önkormányzata.”
„Pécs számára kiemelten fontos a képzett fiatalok helyben tartása, hiszen ők jelentik a jövőt, külön öröm, hogy szép számmal akadnak olyan vállalatok - mint most az ALDI – amelyek hasonlóképpen gondolkodnak” – mondta az alpolgármester. „Az önkormányzat természetesen különböző formákban támogatja is a város céljaival összhangban tervező foglalkoztatókat.” – tette hozzá.
Nyílt nap június 4-én
A pécsi iroda örömmel várja az emelt felhasználói szintű informatikai ismeretekkel és folyékony idegennyelv-tudással rendelkező pályázók jelentkezését. Az ALDI június 4-én nyílt napot tart az új pécsi irodában, amelyen regisztráció után lehet részt venni: az érdeklődők bepillantást nyerhetnek a munkafolyamatokba, az itt dolgozók mindennapjaiba. Részletek a https://www.facebook.com/events/660484787745247/ linken találhatók.
Kapcsolódó cikkek
- A Dell Technologies Unified Workspace forradalmasítja a munkamódszereket
- A lányok is lehetnek sikeres fejlesztők!
- Jól jönne a nőies megközelítés az informatikában – Lányok Napja a DXC-nél
- Magyar üzleti megoldás orvosolhatja az IT szakemberhiányt
- Nevet és arculatot vált a vállalatirányítási rendszerek szakértője
- Mozgásban, megállás nélkül: a „nonstop IT” öt alapköve
- Alice szerint az IT igenis lányos szakma
- Van egy ember a cégnél, akit ritkán látni, de ha baj van, azonnal hívhatjuk
- Erős éve lesz az informatikai szektornak
- Mivel nyerhető meg az informatikai háború?
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A magyar vállalkozók döntő többsége csődben van, csak nem tud róla
A jelenlegi gazdasági környezet, gondoljunk akár az adózási változásokra, az egyre növekvő inflációra, az euró–forint árfolyam kedvezőtlen alakulására, mind olyan hatással vannak a magyar kis és közepes vállalkozásokra, hogy a stabil működésből hirtelen csődközelben találhatják magukat.
Digitális arcfelismerő technológiában erős vállalat bővít Budapesten
Noha korábban sokan idegenkedtek a digitális arcfelismerő rendszerektől, ma már egyre többen ezzel a megoldással oldják fel az okostelefonjukat, a következő évtizedben pedig várhatóan négyszeresére nő az arcfelismerés jelenleg 4 milliárd dolláros piaca. A rendezvényszervezéstől a vendéglátáson át a biztonságtechnikáig számos iparág húzhat hasznot a technológiából, és ebből magyar szakemberek is kivehetik a részüket.
Így nézhet ki a tenger melletti légiközlekedés jövője
A világ lakosságának 40 százaléka tengerparti településeken él. Számukra az amerikai REGENT innovatív elektromos siklói elsőként kínálnak majd biztonságos, olcsó, nagy sebességű és kibocsátásmentes mobilitási megoldást.
Mi kell ahhoz, hogy itthon maradjanak az IT-szakemberek?
A HR Kopó Tanácsadó Csoport által szervezett IT Realitás Mozgalom célja az IT-szakemberek megismerése és párbeszéd elindítása az informatikusok, a munkaadók és a toborzók között.