Közösségi oldal a II. világháború idején
A Viasat History televíziós csatorna a II. világháború kitörésének 80. évfordulójára tematikus közösségi felületet hozott létre. Mozgatórugója, hogy vajon mit posztoltak volna a hírességek és a vezérek, ha abban az időben is létezett volna Facebook, Insta, Twitter. A modern technológiával újrajátszott események, külön ide gyártott történelmi minivideókkal a 1939live weblapon érhetők el.
1939. szeptember 1-jén Németország hadüzenet nélkül megtámadta Lengyelországot, ezzel kirobbant a II. világháború. A történelem meghatározó eseményére való megemlékezés céljából a Viasat History televíziós csatorna (amely Lengyelországban ugyanúgy jelen van, mint Magyarországon) megalkotta az 1939live honlapot. A website-ot úgy építették fel, mintha egy 21. századi közösségi médiafelület lenne: a nagy történelmi személyek profillal rendelkeznek és a mai felhasználókhoz hasonlóan bejegyzéseket tesznek közzé, like-olnak, hozzászolnak és megosztanak. Emellett egy külön ide gyártott 10 részes videósorozat szintén a legmodernebb alkalmazásokat használva mutatja be a történelmi nagyságokat: az egyes epizódok YouTube, Google Maps és hasonló eszközök beépítésével mesélik el, hogy ki mit tett ebben az időszakban, mit köszönhetünk neki vagy épp mi volt a vétke.
Az 1939live.com-ra lépve egy hírfolyamot láthatunk, amelyen megjelenik többek között Winston Churchill, Adolf Hitler vagy George Orwell bejegyzése, ezeket pedig like-olják, vagy épp megosztják más történelmi alakok. Életesemények között is pörgethetünk, így láthatjuk, hogy Frida Kahlo mikor van Párizsban, mikor debütál az Oz, a nagy varázsló, mikor loptak el egy képet a Louvre-ból... Az egyes posztok szövegei levelek, memoárok és naplók felhasználásával készültek, azaz teljesen hitelesek.
„Nagyon izgatottak vagyunk, hogy a múltat e fajta, úttörő módon mutathatjuk be, amely ráadásul a fiatalabb generáció számára is átláthatóbbá teszi a történelmet – mondta el Karin Heijink, a Viasat World tartalmakért és termékekért felelős alelnöke, hozzátéve, hogy a portált a Future History produkciós stúdióval gyártották. – Szeretjük a múlt eseményeit új megvilágításokból és több nézőpontból szemléltetni, ez az oldal pedig tökéletesen illeszkedik ehhez: úgy mutatjuk be a történelem meghatározó időszakát, mintha napjainkban történne.”
A nem mindennapi oldal angol és lengyel nyelven érhető el, és egészen október végéig jelennek meg rajta újabb és újabb posztok. A tevékenykedésbe bárki beszállhat, azaz kedvelhet, kommentelhet vagy akár meg is oszthat. A történelmi csatorna emellett tematikus sorozatokkal is készül a jubileumra, így szeptember 1-jén 21 órától indítja A II. világháború legjelentősebb eseményei színesben című dokumentumszériáját, vasárnaponként pedig további alkotásokkal emlékezik a nehéz időkre.
Kapcsolódó cikkek
- Elindult a 2019-es ’Az Év Honlapja’ pályázat!
- A nők sokkal kritikusabbak a másik kinézetét illetően
- Elindult Magyarország első luxus piactere
- 200 millió forintos befektetést kapott a fix24
- 15 év után kapott új arculatot a Profession.hu
- Megreformálnák a fordítási piacot!
- Nehéz csillapítani információéhségünket, ha egészségünkről van szó
- Az álhírek terjedése miatt kevésbé bíznak a közösségi médiában az újságírók
- Kutatás: előbb posztolunk temetésről, mint a hálószobából
- A DXC segít a nyílt forráskódú weboldalak akadálymentesítésében
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Díjmentes roadshow-konferencia az Közép-Dunántúl Régió kkv-döntéshozóinak
A PP Konferenciaközpont a székesfehérvári Pénz, de honnan? roadshow-konferenciáján most is, mint 22 év óta minden évben összegyűjti a hazai kkv-k számára rendelkezésre álló kedvezményes, támogatott pénzforrásokat és a hatékonyságot növelő új módszereket.
Új tagokkal bővült a G-Shock női karóráinak választéka
A Casio bemutatta a G-Shock márka legújabb ütésálló karóráit. A kompakt, analóg-digitális számlappal rendelkező karórák a nőiességet ünneplik és rózsaarany (ú.n. rose gold) színben tündökölnek. Mint ismeretes ez az árnyalat eredetileg az ékszereknél jelent meg, de ma már a karórákon is hódít.
20 éves jubileumát ünnepli a Budapest Design Week
Idén 20. alkalommal rendezik meg 2023. október 5. és 15. között a Budapest Design Weeket (BDW), amelyre jubileumi programsorozattal készül a Magyar Formatervezési Tanács. A fesztivál fókuszában a BDW elmúlt 20 évének legkiemelkedőbb szereplői, alkotásai és eseményei állnak, emellett számos izgalmas programmal, köztük kerekasztal-beszélgetésekkel, szakértői előadásokkal és neves hazai designvállalkozások bemutatásával ünnepelnek. A visszatekintés mellett kiemelt szerepet kap a jövőtervezés is.
Karrierváltás: 600 ezerhez közelít a junior informatikusok átlagbére
A recesszió ellenére is keresettek a hazai munkaerőpiacon az informatikusok: egy jellemzően 5-6 hónapos képzés után egy éven belül átlagosan havi bruttó 596 ezer forintot vihetnek haza azok, akik a karrierváltás mellett döntenek.