Közösségi oldal a II. világháború idején
A Viasat History televíziós csatorna a II. világháború kitörésének 80. évfordulójára tematikus közösségi felületet hozott létre. Mozgatórugója, hogy vajon mit posztoltak volna a hírességek és a vezérek, ha abban az időben is létezett volna Facebook, Insta, Twitter. A modern technológiával újrajátszott események, külön ide gyártott történelmi minivideókkal a 1939live weblapon érhetők el.
1939. szeptember 1-jén Németország hadüzenet nélkül megtámadta Lengyelországot, ezzel kirobbant a II. világháború. A történelem meghatározó eseményére való megemlékezés céljából a Viasat History televíziós csatorna (amely Lengyelországban ugyanúgy jelen van, mint Magyarországon) megalkotta az 1939live honlapot. A website-ot úgy építették fel, mintha egy 21. századi közösségi médiafelület lenne: a nagy történelmi személyek profillal rendelkeznek és a mai felhasználókhoz hasonlóan bejegyzéseket tesznek közzé, like-olnak, hozzászolnak és megosztanak. Emellett egy külön ide gyártott 10 részes videósorozat szintén a legmodernebb alkalmazásokat használva mutatja be a történelmi nagyságokat: az egyes epizódok YouTube, Google Maps és hasonló eszközök beépítésével mesélik el, hogy ki mit tett ebben az időszakban, mit köszönhetünk neki vagy épp mi volt a vétke.
Az 1939live.com-ra lépve egy hírfolyamot láthatunk, amelyen megjelenik többek között Winston Churchill, Adolf Hitler vagy George Orwell bejegyzése, ezeket pedig like-olják, vagy épp megosztják más történelmi alakok. Életesemények között is pörgethetünk, így láthatjuk, hogy Frida Kahlo mikor van Párizsban, mikor debütál az Oz, a nagy varázsló, mikor loptak el egy képet a Louvre-ból... Az egyes posztok szövegei levelek, memoárok és naplók felhasználásával készültek, azaz teljesen hitelesek.
„Nagyon izgatottak vagyunk, hogy a múltat e fajta, úttörő módon mutathatjuk be, amely ráadásul a fiatalabb generáció számára is átláthatóbbá teszi a történelmet – mondta el Karin Heijink, a Viasat World tartalmakért és termékekért felelős alelnöke, hozzátéve, hogy a portált a Future History produkciós stúdióval gyártották. – Szeretjük a múlt eseményeit új megvilágításokból és több nézőpontból szemléltetni, ez az oldal pedig tökéletesen illeszkedik ehhez: úgy mutatjuk be a történelem meghatározó időszakát, mintha napjainkban történne.”
A nem mindennapi oldal angol és lengyel nyelven érhető el, és egészen október végéig jelennek meg rajta újabb és újabb posztok. A tevékenykedésbe bárki beszállhat, azaz kedvelhet, kommentelhet vagy akár meg is oszthat. A történelmi csatorna emellett tematikus sorozatokkal is készül a jubileumra, így szeptember 1-jén 21 órától indítja A II. világháború legjelentősebb eseményei színesben című dokumentumszériáját, vasárnaponként pedig további alkotásokkal emlékezik a nehéz időkre.
Kapcsolódó cikkek
- Elindult a 2019-es ’Az Év Honlapja’ pályázat!
- A nők sokkal kritikusabbak a másik kinézetét illetően
- Elindult Magyarország első luxus piactere
- 200 millió forintos befektetést kapott a fix24
- 15 év után kapott új arculatot a Profession.hu
- Megreformálnák a fordítási piacot!
- Nehéz csillapítani információéhségünket, ha egészségünkről van szó
- Az álhírek terjedése miatt kevésbé bíznak a közösségi médiában az újságírók
- Kutatás: előbb posztolunk temetésről, mint a hálószobából
- A DXC segít a nyílt forráskódú weboldalak akadálymentesítésében
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Új technológiák forradalmasíthatják a fizetési ökoszisztémát
Az elmúlt években számos új technológia jelent meg a pénzügyi szektorban, amelyek forradalmasíthatják a fizetési ökoszisztémát. Az AFR 2.0 és a szupertárcák a legújabb innovációknak tekinthetők ezen a területen, amelyek azt ígérik, hogy alapjaiban változtatják meg a fizetés jövőjét. Segítségükkel az ügyfelek egységes és kényelmes fizetési élményben részesülnek, míg a pénzügyi szolgáltatók számára lehetőség nyílik újfajta üzleti modellek kialakítására.
Zöld gasztroreformot hirdet a magyar startup
Mintegy 550 millió forintot fordíthat növekedésére a Greenstic Europe Kft. (Greenstic) az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures befektetésének köszönhetően. A környezetbarát, egyszer használatos éttermi eszközöket forgalmazó vállalkozás regionális szinten bővíti tevékenységét, miközben célul tűzte ki a gasztroszektor környezettudatossá tételét, és a körforgásos gazdasági modell alkalmazását is.
Szerverhardver frissítés vs. váltás a legújabb platformra – melyik éri meg jobban?
Az elmúlt időszak gazdasági kihívásai az adatközponti IT-infrastruktúrákat sem kímélik. Egy korábbi felmérés adatai szerint 2020-ban még a válaszadók 42 százaléka azt vallotta, hogy két-három évente frissíti adatközponti szervereit, míg 26 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy ezt minden évben megteszi.
Ez várható idén az okosotthon eszözök piacán
Az okosotthon-technológia folyamatosan fejlődik, ez 2023-ban sincs másképp. Az okosotthon megoldások az elmúlt néhány évben hosszú utat tettek meg, új trendek és technológiák léptek színre a hatékonyság, a kényelem és a biztonság érdekében. A cseh Tesla okosotthon márka bemutatja az idei év legforróbb okosotthon trendjeit.
Az Influence Media nyerte a Continental Magyarország kommunikációs tenderét
Többfordulós, meghívásos tenderen az Influence Media integrált kommunikációs ügynökség nyerte el a Continental Magyarország vállalati kommunikációs és PR feladatokra kiírt tenderét. A közös munka már áprilisban elindult, az együttműködés keretében az ügynökség a Continental országos vállalati kommunikációs osztályának, illetve a gumiabroncs üzletágának nyújt kommunikációs szolgáltatást.