Egyre trendibb Kínából rendelni a magyarok szerint

forrás: Prím Online, 2019. október 8. 09:03

Magyarország vezető távol-keleti termékeket bemutató, tesztelő és értékesítő online platformcsaládja, a RendeljKínait.hu újra felmérte, hogy a magyarok hogyan viszonyulnak a Kínából rendelt termékekhez. A felmérésből kiderült többek között, hogy bár a válaszadók szerint egyre trendibb a kínai webshopokból rendelni, még mindig a garancia és a kézbesítés körüli félelmek számítanak a legnagyobb visszatartó erőnek a kínai kütyük vásárlása esetén. 

Nem lehet általánosítani, sok tudatos és tájékozott vásárló van, de még mindig túlsúlyban vannak azok, akik tartanak a kínai webshopokból történő vásárlástól. A RendeljKínait.hu kérdőívét több mint 750-en töltötték ki, a válaszok alapján pedig úgy tűnik, hogy bár egyre népszerűbbek a kínai webshopok a magyarok körében, a többség még mindig tart például a termék után fizetendő áfától. Ugyanakkor szerencsére évek óta léteznek módszerek, amikkel elkerülhetők a közterhek. Röviden az alábbiakat érdemes tudni mindenkinek:

  • A valós áfahatár nem 22, hanem 37 euró (a 2017. évi CLII. törvény 162. § (5) alapján). Ennél kisebb értékű csomagokra nem kell sem áfát, sem vámot fizetni. 
  • Európai raktárból rendelve sem áfát, sem vámot nem kell fizetni.
  • A legtöbb webshopnál van áfamentes szállítási mód, ha így kérjük a kiküldést kínai raktárból, szinte biztosan nem kell sem áfát, sem vámot fizetnünk. Az áfamentes szállítási módok listája itt található.

 

A garancia kérdése is sokakat tart vissza a vásárlástól, amely valóban egy kicsit nehezen megfogható pontja a Kínából rendelésnek. Szinte kivétel nélkül minden kínai termékhez jár garancia, amit legtöbbször pénzvisszatérítés formájában lehet érvényesíteni. A másik lehetőség, hogy visszaküldjük a terméket cserére vagy javításra, ami bár nem a legegyszerűbb feladat, de szerencsére egyre több webshopnak van európai szervizközpontja, így nem kell a Kínába történő visszaküldéssel vesződni.

 

Ennek kapcsán a kérdőív felmérte az egy év alatt meghibásodó termékek átlagos számát is.  A kitöltők 66 százalékának nem romlik el 10 ezer forint feletti értékben rendelt terméke, és csak 8 százalék számolt be arról, hogy kettő vagy annál több olyan meghibásodott terméke van egy átlagos évben, amelyet Kínából rendelt. A kitöltésekből az is jól látszik, hogy a meghibásodott termékkel rendelkező felhasználóknak csak a negyede küldi vissza a terméket javításra, ami a procedúra körülményességére vezethető vissza.

 

 

Mit vesznek a magyarok Kínából?

A válaszok alapján úgy tűnik, hogy kínai webshopokból rendelni továbbra is trendi, sőt a válaszadók 43 százaléka szerint még trendibb, mint korábban. Ez főleg az áfamentes vásárlási módszerek megjelenésének és a kiforrottabb, támogatottabb rendszernek köszönhető. Sokak szerint pedig a termékek minősége is sokat fejlődött az elmúlt években, hiszen sok korábban ismeretlen gyártó épített fel minőségi termékpalettát. 

 

A top boltok rangsorát továbbra is a Gearbest, a Banggood és az Aliexpress vezeti, az eBay népszerűsége látszólag csökkent az elmúlt évhez képest, a Geekbuying viszont sokat javított helyzetén. Egy átlagos rendelésnél 2-10 ezer forint közötti összeget hagynak a kínai pénztárnál a magyarok, de nem ritka a magasabb összeg sem. A válaszadók 40 százaléka 10 és 50 ezer forint közötti összeget költ egy év alatt kínai termékekre, több mint 30 százalék pedig akár 100 ezer forintot is elvásárol, ebből látszik, hogy a kis összegű kütyük beszerzése mellett egyre többen vállalják be a komolyabb eszközök (telefon, porszívó, laptop, elektromos járművek) vásárlását is külföldről.

 

A telefon és tablet kiegészítők (tokok, kábelek, tartók, fóliák) továbbra is magasan a legkeresettebb termékek közé tartoznak, de nagyon népszerűek az okostelefonok, okosórák és az autós kiegészítők is. A zseblámpák és LED világítások, okos otthon megoldások, robotporszívók, lakásdekorációs termékek szintén a szívesen vásárolt termékek közé tartoznak, míg a túrafelszerelések, konyhai elektronikai eszközök, szépségápolási termékek és táplálékkiegészítők érthető módon inkább itthon kerülnek megvásárlásra.

 

A Kínából rendelés legfőbb előnye továbbra is a hazainál alacsonyabb ár és a nagy választék. A kuponok és a PayPal által biztosított pénzvisszafizetési garancia szintén nyomós érvek a külföldi rendelés mellett. A kitöltők szerint a legnagyobb kockázata a Kínából rendelésnek egyértelműen a lassú és megbízhatatlan szállítás, amit sokan a Magyar Posta számlájára írnak. Egyes esetekben a csomag elkeveredik, nem érkezik meg a megérkezéséről szóló értesítő, vagy hetekig a vámon vesztegel, amely egyértelműen negatívan befolyásolja a vásárlási kedvet.  

 

Több kitöltő jelezte, hogy a nagyon olcsó termékekben csalódtak már, mert silány minőséget kaptak. A RendeljKínait ajánlása, hogy kínaiból sem érdemes a legolcsóbbat venni, mert az nagy eséllyel a sztereotipikus “kínai” lesz. Ehelyett érdemes a középkategóriát megcélozni, így minőségi, és szinte garantáltan jobb ár-érték arányú terméket kap a vásárló, úgy mintha itthon vásárolna.

 

A kínai termékekhez járó garanciával kapcsolatos félelmek erejét bizonyítja az is, hogy a döntő érv a hazai beszerzés mellett egyértelműen a hazai garancia és hazai szerviz, a válaszadók 80 és 45 százaléka jelölte meg ezeket. Emellett 55 százalékának nagyon fontos a gyors szállítás is, míg a kedvező ár csak 36 százalék szerint fontos, a magyar számla és ügyfélszolgálat pedig még kevésbé lényeges kérdés.  A legtöbben a nagyértékű és áfahatár feletti termékek rendelésétől ódzkodnak, illetve ismeretlen gyártók portékáját, ruhákat és egyéb méretezésre érzékeny termékeket sem vesznek szívesen a megkérdezett vásárlók.

 

A RendeljKínait.hu az alábbi linken számos hasznos információt összegyűjtött, amelyek megkönnyítik és biztonságossá teszik a kínai webshopokból történő rendelést, illetve segítenek eligazodni a termékek sokasága között.  

 

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel

Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.

2024. április 18. 09:59

Új korszak az elektromobilitásban

A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is. 

2024. április 17. 16:28

Mesterséges intelligenciával készítik össze az Unilever B2C webshopjának rendeléseit

Közel 800 cikkszámot kezel, illetve mesterséges intelligenciával ellátott eszközökkel végzi a komissiózási feladatokat a Waberer’s Csoport leányvállalata, a WSZL az Unilever Magyarország Unishop elnevezésű B2C webshopjában. Az új megbízásnak köszönhetően a Waberer’s eddigi tevékenysége bővült és egy 14.500 négyzetméteres raktári terület kezelése mellett immár az Unishop raktárlogisztikai és fullfilment kiszolgálását is végzi. 

2024. április 17. 14:50

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09