Hátborzongató számadatok a II. világháborúról

forrás: Prím Online, 2019. október 21. 18:16

Az I. és a II. világháború között mindössze 20 év telt el, azonban a második felvonás még véresebb eredményeket hozott. Közel 100 millió ember vesztette ekkor életét, és ebből több mint 30 millióan civil áldozatok voltak. A Viasat History II. világháború számokban című sorozatának logikája szerint a háborút akkor érthetjük meg igazán, ha átlátjuk a kapcsolódó számadatokat. Íme a sokkoló tények, amelyek mellett nem lehet csak úgy elmenni!

A nagy, „minden háborút lezáró háború” után, mindössze egy nemzedék felcseperedését követően, 1939. szeptember 1-jén a világ ismét konfliktusba süllyedt. Az új, globális háború szinte mindenhol pusztított: Európában, Ázsiában, Afrikában, Ausztráliában, Észak- és (bizonyos mértékben még) Dél-Amerikában is. A számokba való betekintés mentén érthetjük meg azt, hogy miért és miért ilyen módon csaptak össze az országok egymással. A történelmi csatorna legújabb műsora a következő hátborzongató adatokkal szembesít:

 

Emberi életek

  • A II. világháborúban 690 millió(!) ember szolgált – tízszer annyian, mint az I. világháborúban 
  • Közel 100 millióan vesztették életüket: 50-70 millió katona, tengerész és pilóta, valamint 30 milliónál is több civil
  • A háború kitörésekor Lengyelország 1,3 millió katonával volt túlerőben a nácikkal szemben, mégis mindössze négy hét alatt elbuktak
  • A nácik megszállása alatt a lengyel lakosság bő 17%-ának, azaz közel fél millió embernek kellett meghalnia

 

Esélyek és eszközök

  • Míg a szövetségi bombázóknak, valamint a tengeralattjárók személyzetének 70% feletti, a gyalogos katonáknak mindössze 50%-os esélyük volt a túlélésre
  • Csak az Egyesült Államok 2,5 millió járművet és 283 000 repülőgépet állított elő a háború során. Csapatai pedig több mint 1 000 tonna lőszert tüzeltek el, naponta
  • A háború összköltsége meghaladta az 1 TRILLIÓ dollárt

 

A fent említett adatok még csak a jéghegy csúcsát teszik ki, a továbbiakat az összefüggésekkel együtt 2019. október 21-én 21 órától szemlélteti A II. világháború számokban c. sorozat a Viasat History csatornán.

Kulcsszavak: film Viasat History

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Új technológiák forradalmasíthatják a fizetési ökoszisztémát

Az elmúlt években számos új technológia jelent meg a pénzügyi szektorban, amelyek forradalmasíthatják a fizetési ökoszisztémát. Az AFR 2.0 és a szupertárcák a legújabb innovációknak tekinthetők ezen a területen, amelyek azt ígérik, hogy alapjaiban változtatják meg a fizetés jövőjét. Segítségükkel az ügyfelek egységes és kényelmes fizetési élményben részesülnek, míg a pénzügyi szolgáltatók számára lehetőség nyílik újfajta üzleti modellek kialakítására.

2023. június 1. 14:03

Zöld gasztroreformot hirdet a magyar startup

Mintegy 550 millió forintot fordíthat növekedésére a Greenstic Europe Kft. (Greenstic) az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures befektetésének köszönhetően. A környezetbarát, egyszer használatos éttermi eszközöket forgalmazó vállalkozás regionális szinten bővíti tevékenységét, miközben célul tűzte ki a gasztroszektor környezettudatossá tételét, és a körforgásos gazdasági modell alkalmazását is. 

2023. június 1. 12:42

Szerverhardver frissítés vs. váltás a legújabb platformra – melyik éri meg jobban?

Az elmúlt időszak gazdasági kihívásai az adatközponti IT-infrastruktúrákat sem kímélik. Egy korábbi felmérés adatai szerint 2020-ban még a válaszadók 42 százaléka azt vallotta, hogy két-három évente frissíti adatközponti szervereit, míg 26 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy ezt minden évben megteszi. 

2023. június 1. 11:19

Ez várható idén az okosotthon eszözök piacán

Az okosotthon-technológia folyamatosan fejlődik, ez 2023-ban sincs másképp. Az okosotthon megoldások az elmúlt néhány évben hosszú utat tettek meg, új trendek és technológiák léptek színre a hatékonyság, a kényelem és a biztonság érdekében. A cseh Tesla okosotthon márka bemutatja az idei év legforróbb okosotthon trendjeit. 

2023. június 1. 09:57

Az Influence Media nyerte a Continental Magyarország kommunikációs tenderét

Többfordulós, meghívásos tenderen az Influence Media integrált kommunikációs ügynökség nyerte el a Continental Magyarország vállalati kommunikációs és PR feladatokra kiírt tenderét. A közös munka már áprilisban elindult, az együttműködés keretében az ügynökség a Continental országos vállalati kommunikációs osztályának, illetve a gumiabroncs üzletágának nyújt kommunikációs szolgáltatást.

2023. május 31. 21:27

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Hogyan lopják el adatainkat a hackerek és mire figyeljünk jelszókezelő vásárlásakor?

2023. május 31. 15:40

Itt a legnagyobb webáruházak rangsora

2023. május 23. 20:10

Új fizetési kapu magyar e-kereskedőknek

2023. május 18. 12:49

Nem törődünk eléggé online adataink védelmével

2023. május 8. 15:39