Hátborzongató számadatok a II. világháborúról
Az I. és a II. világháború között mindössze 20 év telt el, azonban a második felvonás még véresebb eredményeket hozott. Közel 100 millió ember vesztette ekkor életét, és ebből több mint 30 millióan civil áldozatok voltak. A Viasat History II. világháború számokban című sorozatának logikája szerint a háborút akkor érthetjük meg igazán, ha átlátjuk a kapcsolódó számadatokat. Íme a sokkoló tények, amelyek mellett nem lehet csak úgy elmenni!
A nagy, „minden háborút lezáró háború” után, mindössze egy nemzedék felcseperedését követően, 1939. szeptember 1-jén a világ ismét konfliktusba süllyedt. Az új, globális háború szinte mindenhol pusztított: Európában, Ázsiában, Afrikában, Ausztráliában, Észak- és (bizonyos mértékben még) Dél-Amerikában is. A számokba való betekintés mentén érthetjük meg azt, hogy miért és miért ilyen módon csaptak össze az országok egymással. A történelmi csatorna legújabb műsora a következő hátborzongató adatokkal szembesít:
Emberi életek
- A II. világháborúban 690 millió(!) ember szolgált – tízszer annyian, mint az I. világháborúban
- Közel 100 millióan vesztették életüket: 50-70 millió katona, tengerész és pilóta, valamint 30 milliónál is több civil
- A háború kitörésekor Lengyelország 1,3 millió katonával volt túlerőben a nácikkal szemben, mégis mindössze négy hét alatt elbuktak
- A nácik megszállása alatt a lengyel lakosság bő 17%-ának, azaz közel fél millió embernek kellett meghalnia
Esélyek és eszközök
- Míg a szövetségi bombázóknak, valamint a tengeralattjárók személyzetének 70% feletti, a gyalogos katonáknak mindössze 50%-os esélyük volt a túlélésre
- Csak az Egyesült Államok 2,5 millió járművet és 283 000 repülőgépet állított elő a háború során. Csapatai pedig több mint 1 000 tonna lőszert tüzeltek el, naponta
- A háború összköltsége meghaladta az 1 TRILLIÓ dollárt
A fent említett adatok még csak a jéghegy csúcsát teszik ki, a továbbiakat az összefüggésekkel együtt 2019. október 21-én 21 órától szemlélteti A II. világháború számokban c. sorozat a Viasat History csatornán.
Kapcsolódó cikkek
- Lila szőnyeges Lángoló világ premier
- Újabb rejtélyeket fejtettek meg a piramisokról
- A Bosszúállók: Végjáték tarolt a magyar mozikban 2019 második negyedévében
- Két hét ingyen Viasat History a MinDig TV nézőinek
- Közösségi oldal a II. világháború idején
- Érkeznek a nyilvánosságra hozott ufódokumentumok
- Mecenatúrás film locarnói díja: a Médiatanács gratulál az alkotóknak
- A World on Fire a Viasat World-é lett
- Új vígjáték sorozat indul az HBO GO-n
- Emberi Jogi díjra jelölték a magyar HBO új dokumentumfilmjét
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Új technológiák forradalmasíthatják a fizetési ökoszisztémát
Az elmúlt években számos új technológia jelent meg a pénzügyi szektorban, amelyek forradalmasíthatják a fizetési ökoszisztémát. Az AFR 2.0 és a szupertárcák a legújabb innovációknak tekinthetők ezen a területen, amelyek azt ígérik, hogy alapjaiban változtatják meg a fizetés jövőjét. Segítségükkel az ügyfelek egységes és kényelmes fizetési élményben részesülnek, míg a pénzügyi szolgáltatók számára lehetőség nyílik újfajta üzleti modellek kialakítására.
Zöld gasztroreformot hirdet a magyar startup
Mintegy 550 millió forintot fordíthat növekedésére a Greenstic Europe Kft. (Greenstic) az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures befektetésének köszönhetően. A környezetbarát, egyszer használatos éttermi eszközöket forgalmazó vállalkozás regionális szinten bővíti tevékenységét, miközben célul tűzte ki a gasztroszektor környezettudatossá tételét, és a körforgásos gazdasági modell alkalmazását is.
Szerverhardver frissítés vs. váltás a legújabb platformra – melyik éri meg jobban?
Az elmúlt időszak gazdasági kihívásai az adatközponti IT-infrastruktúrákat sem kímélik. Egy korábbi felmérés adatai szerint 2020-ban még a válaszadók 42 százaléka azt vallotta, hogy két-három évente frissíti adatközponti szervereit, míg 26 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy ezt minden évben megteszi.
Ez várható idén az okosotthon eszözök piacán
Az okosotthon-technológia folyamatosan fejlődik, ez 2023-ban sincs másképp. Az okosotthon megoldások az elmúlt néhány évben hosszú utat tettek meg, új trendek és technológiák léptek színre a hatékonyság, a kényelem és a biztonság érdekében. A cseh Tesla okosotthon márka bemutatja az idei év legforróbb okosotthon trendjeit.
Az Influence Media nyerte a Continental Magyarország kommunikációs tenderét
Többfordulós, meghívásos tenderen az Influence Media integrált kommunikációs ügynökség nyerte el a Continental Magyarország vállalati kommunikációs és PR feladatokra kiírt tenderét. A közös munka már áprilisban elindult, az együttműködés keretében az ügynökség a Continental országos vállalati kommunikációs osztályának, illetve a gumiabroncs üzletágának nyújt kommunikációs szolgáltatást.