Ázsiába vinné a magyar cégvezetőket az új budapesti techiskola

forrás: Prím Online, 2019. október 31. 17:08

A digitális átállás mára túlmisztifikált fogalommá vált, amivel a cégek jelentős része egyelőre nem tud mit kezdeni. A Future Tech Institute azzal a céllal jött létre, hogy vezetői bootcampek és vállalati workshopok keretében segítsen megtenni az első lépéseket. Az alapítók többek között ázsiai tanulmányútra vinnék a vállalatvezetőket, hogy első kézből tapasztalják meg a gyorsan pörgő digitális gazdaságot, amelyhez mielőbb fel kell zárkózni. 

A Google és a szingapúri Temasek Holdings legutóbbi jelentése alapján Délkelet-Ázsia 72 milliárd dolláros internetes gazdasága 2025-ig elérheti a 240 milliárd dollárt. A régió már ma is jelentős innovációk színtere, az elemzők pedig a következő 10 évben innen várják a legizgalmasabb élvonalbeli technológiákat és üzleti lehetőségeket. „Aki fel akar készülni a jövőre, annak érdemes figyelnie Délkelet-Ázsiára. A óriási fizetőképes piacok sűrűsödnek itt. Gondoljunk csak bele: Szingapúr három órás repülési körzetében 600 millió ember él. ” – mondta el Molnár Balázs, a Future Tech Institute alapításában részt vevő Aliz Technologies szingapúri irodájának vezetője, aki az elmúlt években testközelből figyelte a régióban végbemenő digitális robbanást.

 

Bullshit és buzzwordök nélkül

Miközben az ázsiai cégek élen járnak a digitalizálásban, hazánkban – és sok más országban – a vállalatok többsége továbbra sem tudja, hogyan induljon el. Nem véletlen, hogy egy 2019-es kutatás szerint napjainkban a digitális transzformáció jelenti a cégvezetők számára a legnagyobb kihívást. Pontosan ez hívta életre a Future Tech Institute techiskolát, amelynek célja, hogy vezetői bootcampekkel és vállalati workshopokkal mutasson utat a túlmisztifikált digitális átállás felé. „Rengeteget lehet beszélni a big datáról vagy a machine learningről, de most már elsősorban arra van szükség, hogy az érintettek a saját bőrükön érezzék, mit jelent mindez, és gyakorlati segítséget kapjanak” – véli Fazekas Barbara, a Future Tech Institute társalapítója. Épen ezt teszi lehetővé az intézet egyik 10 napos vezetői bootcampje, amely egy felsővezetőknek tervezett hiperintenzív tanulmányút, ázsiai techkonferenciákkal, meetupokkal és startupperekkel. A bootcampek mellett olyan budapesti workshop is indul, amely a gépi tanulásra épülő rendszerek bevezetésében nyújt segítséget a cégeknek. 

 

 

Az átállás lehet gyors és megtérülő

Az iskola első kurzusaira már november elejétől lehet jelentkezni, és várhatóan 2020. februárjában indulnak el. A Future Tech Institute egyik alapítója Fazekas Barbara, Magyarország első programozó bootcampjének, a Green Fox Academy-nek az alapítója, korábbi ügyvezetője, aki ezúttal is ügyvezetőként vesz részt az alapításban. Ez már sorozatban a harmadik olyan projektje, amelynek célja egy techképzésekkel foglalkozó magániskola elindítása.

 

A másik alapító a budapesti Aliz Technologies nevű techcég, amely egyszerre tevékenykedik Magyarországon, Németországban és Szingapúrban, nem mellesleg Délkelet-Ázsia első Google Cloud partnere. A cég globális ügyvezetője, Boscha István is aktívan részt vesz az új techiskola felépítésében: „A technológiai fejlődés által biztosított új lehetőségek kihasználása nélkül a vállalatok ma már nem tudnak kiemelkedő eredményeket elérni, ezért fontos, hogy minél előbb belevágjanak. Mi pedig be fogjuk nekik bizonyítani, hogy egy új technológia bevezetése lehet iszonyatosan gyors, egyszerű és megtérülő” – tette hozzá. 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését

Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.

2024. április 18. 16:54

Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel

Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.

2024. április 18. 09:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09