A döntéshozók fele szerint a mesterséges intelligencia veszélyezteti a munkahelyeket a pénzügyi szektorban

forrás: Prím Online, 2019. december 3. 15:40

Az EOS Csoport európai fizetési szokásokat vizsgáló tanulmánya szerint a magyarországi vállalatok 57%-a magas- vagy nagyon magas fokon digitalizált megoldásokkal kezeli kintlévőségeit. Minden második megkérdezett cég jelezte, hogy a fizetési felszólítás folyamata nagyrészt vagy teljes egészében digitalizált a vállalatánál – derült ki a 17 országban elvégzett, 3400 megkérdezett szakértő álláspontját összesítő tanulmányból. 

A vállalatok döntéshozói a mesterséges intelligenciáról Magyarországon és Európában egyaránt szélsőséges véleménnyel rendelkeznek. A hazai megkérdezettek 54%-a gondolja úgy, hogy az MI veszélyezteti a munkahelyeket a kintlévőség-kezelés területén, míg Európában a megkérdezettek 47%-a vélekedett hasonlóan. 36-36% úgy érzi, hogy ez a technológia teljesen túlértékelt, és 16% (Magyarország), illetve 19% (Európa) tudja elképzelni, hogy a mesterséges intelligencia teljes mértékben el tudja végezni a kintlévőség-kezelési feladatokat.

 

Magyarországon 22% a késedelmes vagy ki nem fizetett számlák aránya. A cégek képviselőit arról is megkérdezték, hogy ezek milyen következményeket okoznak vállalatuk számára. A válaszadók leggyakrabban a profitkiesést (52%), a pénzforgalmi gondokat (41%) és a magasabb fizetendő kamatköltségeket (42%) említették. Ezen következményekre a vállalatok 31%-a áremelésekkel, 27%-a a befektetések leállításával, 23%-a pedig elbocsátásokkal és a felvétel befagyasztásával reagál. Minden ötödik magyar cég (19%) konkrétan veszélyben is érzi a működését a mindennapi fizetési problémák miatt.

 

Kraszna Tamás, az EOS Magyarország fedezetlen követeléskezelési osztályának vezetője kiemelte, hogy a követelések gyors és szakszerű kezelése hatással van a gazdaság egészére: „Fontos, hogy a késedelmes kintlévőségeket minél korábbi fázisban kezdjük kezelni, mert ilyenkor még jobbak a kilátások, mint egy korosabb követelés esetén. A törlesztéseket jelentősen meggyorsíthatják a digitális fizetési módok, amelyeket a kutatás adatai alapján jelenleg 4 magyar vállalat közül csupán egy kínál fel ügyfeleinek. Ezek közé tartoznak az online fizetési platformok, a mobiltárcák, de láttunk olyan európai vállalatot, amelynél lehetséges akár kriptovalutában is törleszteni a kintlévőséget” – mondta el a kutatás kapcsán Kraszna Tamás.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Új megoldás a senior szűkében lévő szoftverfejlesztő cégeknek

Az informatikushiány ellenére a pályakezdő fejlesztők elhelyezkedését is nehezíti, hogy a cégek sokszor már egy belépő pozíció esetén is elvárják a tapasztalatot. A programozókat képző Green Fox Academy belső fejlesztési ügynökségében, a Húliban a frissen végzettek már az álláskeresés idején valós projekteken dolgozhatnak, jelenleg többek között a Twitter ex engineering managere számára fejlesztenek. A Húli új együttműködési konstrukciója emellett a vállalatok egyik legfőbb toborzási kihívására is választ ad.

2019. december 6. 09:13

Negyedik alkalommal kapott Zöld Nyomda díjat a Xerox

Negyedik alkalommal kapta meg a Zöld Nyomda Díjat a Xerox Digitális Nyomda, amellyel elismerték, hogy olyan innovatív technológiákat használ a termelékenység növelésére, amely a lehető legkisebbre csökkenti a környezeti hatásokat. A Xerox, amely élen jár az intelligens dokumentumkezelésben, közel húsz éve segíti ügyfeleit digitális nyomdai szolgáltatásokkal is Magyarországon, amelynek során olyan megoldásokat kínál, amellyel támogatja a digitalizációs törekvéseket is.

2019. december 5. 17:55

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Kihirdették a 2019-es Az Év Honlapja pályázat díjazottait!

2019. december 3. 18:18

Megtartották Magyarország eddigi legnagyobb informatikai versenyét

2019. november 26. 11:05

Önvezető autós parkolás először Magyarországon!

2019. november 18. 14:23

Százmillió eurót fektet be az európai mesterséges intelligencia programba a Huawei

2019. november 8. 10:07
online sportfogadás