Új oktatási módszer a Budapesti Metropolitan Egyetemen
Hazánkban is gyakorlati oktatási módszerként jelent meg az üzleti gondolkodást igénylő hackathon. Az eredetileg a startup-szférában alkalmazott metódus nem csak kiegészíti az akadémiai tudást, de akár egy-egy saját vállalkozás ötletének alapját is jelentheti. A Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) a Nestlével közösen szervezett hackathont.
A MetuNest Hackathon néven rendezett eseményt hatalmas érdeklődés kísérte: sokszoros volt a túljelentkezés. A résztvevő hat diákcsapat négy téma közül választhatott. Két téma általánosabb vállalati kihívásokat feszegetett: az első a fenntartható munkahelyet, a második pedig a jövő tehetségmenedzsmentjét. A másik két terület, ahol a diákok ötleteit várták, a kávéfogyasztás jövője, illetve a 21. század reggelije volt.
A hallgatók az Egyetem és a Nestlé képviselőiből álló zsűri szerint nagyon értékes szakmai munkákat raktak össze, és a döntés is nagyon kiélezett volt: az első és utolsó helyezett között is alig pár pont volt a különbség. Az ötletek között volt: VR-alapon működő iroda, a reggelit és a közösségi irodát ötvöző szolgáltatás, hínár alapú környezetbarát csomagolás, környezettudatos instant kávé, illetve reggelizőautomata is. Az első MetuNest Hackathon győztese az Altius elnevezésű, a vállalatoknak előfizetéses alapon működő, képesség alapú, toborzási platform lett - a zsűri aszerint döntött, hogy melyik projektbe fektetne be pénzt, ha akkor és ott kellene dönteni.
A hackathon alkalmas arra, hogy a felsőoktatásban kiegészítse az akadémiai tudást. Az egyetemi képzések esetében nem véletlenül egyre erősebb hívószó a „tapasztalati” kifejezés, az elmélet ugyanis önmagában nem elég a munkaerőpiacon. A vállalatokkal közös hackathonokon a diákok belekóstolhatnak a céges munkastílusba, hiszen a közös munkán keresztüli tanulás, a meghatározott szűk ütemterv szerinti feladatmegoldás, kritikus gondolkodás, olyan képességek, amelyekre szükség van a folyamatosan változó élet- és munkakörnyezetben.
Az eseményről készült videó:
„A hallgatók a hackathon során átélhetnek, kipróbálhatnak egy speciális munkaformát. Attól speciális, mert fókuszált figyelmet, gyors reakciót, a helyszínen kialakított együttműködési formát, toleranciát, innovatív gondolkodást, bevonódást és bátorságot igényel. Ez a program a METU újszerű képzési rendszerének – a myBRAND-nek – csak az egyik alkotóeleme. Folyamatosan keressük azokat a lehetőségeket, amelyek a hallgatóknak különleges, egyedi megéléseket adhatnak, ezzel biztosítva számukra a tapasztalati tanulás lehetőségét" – mondta Major Szilvia, az egyetem Tréning Központjának és myBRAND irodájának vezetője.
A cégek számára is kedvező ez az együttműködés. Egyrészt a hallgatóktól friss, más szemléletű ötleteket kaphatnak a különböző piaci vagy szervezeti kihívások kezelésére, esetleg egy-egy ötlet bétatesztelésére. Ami talán még ennél is fontosabb, hogy hozzájárul a munkáltatói márkaépítéshez, és a cégek akár egy-egy rendezvényen jövőbeli munkatársaikat is megtalálhatják.
„A Nestlénél hiszünk abban, hogy a jövő generációinak és munkaerőjének fejlesztése nem csak az oktatási intézmények feladata. A kollektív versenyképességhez elengedhetetlen, hogy a fiatalok már a munkaerőpiacra lépés előtt fel legyenek vértezve a gyorsan változó környezethez szükséges tudással és készségekkel" – mondta Tarczali Patrícia, a Nestlé Hungária Kft. szervezetfejlesztési szakembere. – „A METU a vizsgacentrikus rendszer helyett olyan alternatív képzést biztosít a hallgatói számára, amely valós tapasztalatot nyújt, így adta magát, hogy közösen létrehozzuk az első MetuNest Hackathont. A Nestlé számára az ilyen együttműködés üzleti, utánpótlási és vezetőfejlesztési szempontból is kiváló lehetőség."
Az együttműködésnek köszönhetően a hallgatók – amellett, hogy valós üzleti problémákon, tapasztalt Nestlé szakemberekkel dolgozhattak együtt – a nyereményük részeként workshadowing és gyárlátogatási lehetőségen keresztül betekinthetnek egy nagyvállalat működésébe is.
Kapcsolódó cikkek
- Jubilál a továbbtanulók nagyrendezvénye
- Egyetemi felvételi: ezt kell átgondolnia a családoknak
- Megvan az év digitális tanári csapata
- Idén is nyolc tanár kapta meg a Rátz Tanár Úr Életműdíjat
- Ezzel kell számolnia a felsőoktatásba jelentkezőknek
- Csapatok fejlesztését is oktatják a METU coach képzésén
- Idén lehet utoljára nyelvvizsga nélkül egyetemre jelentkezni
- Már pálinka-turisztikát is tanulhatunk az egyetemen
- Mit mond rólad a digitális profilod?
- A Z és az Y generáció számára a Facebook a munkaerőpiaci iránytű
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az ATV-t és két helyi rádiót is megbírságolt a Médiatanács
Jogszerűtlenül kivitelezett termékmegjelenítésért bírságolta meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa az ATV-t a Napló című műsor egyik riportja miatt. A testület ezen kívül egy karcagi és szolnoki helyi rádió műsorainak vizsgálata során hiányosságot tárt fel, ezért bírságot rótt ki a szolgáltatójukra, emellett a szolnoki rádió burkolt reklámot is közzétett.
Top 10 trend 2023-ban a bankszektorban
A már jól ismert folyamatok és a legújabb innovációk együttesen alakítják át a bankok működését. Az elmúlt 17 év alacsony kamatlábai megdöntötték az iparág alapvető egyenletét – miszerint a betétek mozgatják a hitelezést. Ebben az időszakban a pénz nagyon keveset ért a bankok számára – gyakorlatilag ingyen volt –, így elsősorban olyan termékekre fókuszáltak, amelyek továbbra is díjbevételt termeltek. Ezzel egyidejűleg megjelentek a fintech innovátorok is, akik a pénzügyi megtérülés helyett a volumenre koncentráltak.
Tíz hónap alatt egymillió forintot kapnak a gólya ösztöndíjasok a Széchenyi István Egyetemen
Egyszeri százezerről havi százezer forintra nő a Gólya ösztöndíj összege a győri Széchenyi István Egyetemen a következő tanévben. A jelentős támogatást tíz hónapra nyerhetik el azok a tehetséges elsőéves hallgatók, akik hazánk 109 kedvezményezettnek minősülő járásának valamelyikéből érkeznek az intézménybe tanulni.
Nehéz felmérni a vállalatok zöld törekvéseinek valós értékét
A piaci szereplők számára egyre fontosabbá válik, hogy elérjék a párizsi éghajlatvédelmi egyezmény szerint 2050-re kitűzött nettó nulla kibocsátást. Ennek megfelelően a vállalatok mind gyakrabban kommunikálnak a szénsemlegesség eléréséhez kapcsolódó terveikről, vállalásaikat viszont gyakran kevés releváns adat birtokában teszik. A zéró kibocsátással kapcsolatos költéseik mértékét nehezen látják át, a cél eléréséhez szükséges beruházásokra pedig a legtöbb cégnek közel sincs elegendő erőforrása. A bizonytalan gazdasági környezet és az emiatt gyakoribbá váló rövid távú döntések pedig további akadályokat jelentenek a vállalatoknak a hosszú távú eredmény elérésében – derül ki a Baker McKenzie friss, 1000 vezető bevonásával készült nemzetközi felméréséből.
Megérkezett az első Apple Premium Partner üzlet Magyarországra
Az iSTYLE első Apple Premium Partner üzlete várja vásárlóit a budapesti Árkád bevásárlóközpontban. A közép-kelet-európai régió második Apple Premium Partner márkaboltja az ikonikus Apple Store vásárlási élményét hozza el, és az ügyfélkiszolgálás teljesen új szintjét képviseli. Az új koncepció alapján megújult üzlet a korábbinál nagyobb területen és számos újdonsággal várja az Apple rajongókat.