Önvezető közösségi taxik San Joséban a Bosch és a Mercedes-Benz kísérleti projektjében

forrás: Prím Online, 2020. január 9. 14:55

Folytatódik a Bosch és a Mercedes-Benz közös projektje a városi automatizált vezetés fejlesztésére. Önvezető Mercedes-Benz S-osztály járművekkel indult el az alkalmazásalapú személyszállítási szolgáltatás a Szilícium-völgyben fekvő San Joséban. 

A biztonsági vezető által felügyelt járművek közösségi taxiként közlekednek San José nyugati része és a belváros között. A szolgáltatás elsőként teszt üzemmódban és korlátozottan érhető el, az utasok a Daimler Mobility AG által kifejlesztett mobilalkalmazással foglalhatják le utazásukat. A Bosch és a Mercedes-Benz fejlesztői azt remélik, hogy a kísérlet értékes tapasztalatokkal szolgál majd a SAE (Autóipari Mérnökök Társasága) besorolása szerinti 4/5. szintnek megfelelő automatizált járművezetési rendszer további fejlesztéséhez. A partnerek arra számítanak, hogy betekintést nyerhetnek: miként integrálhatók az önvezető járművek egy, a közösségi közlekedést és a járműmegosztókat is felölelő intermodális mobilitási rendszerbe.

 

 

Bosch, Mercedes-Bnz, San José – partnerek a mobilitás jövőjéért

Az Amerikai Egyesült Államokban elsőként San José engedélyezte a magánvállalatoknak az automatizált vezetéstesztet 2017-ben, amely egyúttal segíti a közúti közlekedés növekvő kihívásainak elemzését. Az önvezető járművek állandó és körkörös környezetérzékelése fokozhatja a biztonságot a torlódásokkal teli városban, a kifinomult vezetési stílus pedig gyorsíthatja a forgalmat. „Szeretnénk többet megtudni arról, hogy az önvezető járművek hogyan tudják fokozni a biztonságot és csökkenteni a torlódásokat, illetve milyen módon tehetik a mobilitást könnyebben elérhetővé, fenntarthatóbbá és befogadóbbá a városban. A Mercedes-Benz és a Bosch projektje ezért jól kapcsolódik San José okosváros-célkitűzéseihez. Ezenkívül segít irányelveket kidolgozni az új technológiák kezeléséhez, és felkészít a jövő közlekedési rendszerére” – mondta Dolan Beckel, San José innovációért és digitális stratégiáért felelős igazgatója. „Ahhoz, hogy az önvezető járművek a mindennapok valóságává váljanak, a technológiának megbízhatóan és biztonságosan kell működnie. Éppen ezért szükségesek az olyan tesztek, mint a San Joséban indított kísérleti projekt” – mondja Dr. Michael Fausten, a Robert Bosch GmbH városi automatizált vezetés részlegének műszaki vezetője. „Nem csupán az önvezető járműveknek kell bizonyítaniuk. Arról is meg kell győződnünk, hogy mindez jól illeszkedik a város mobilitási rendszerébe. Mindkettőt próbára tehetjük San Joséban” – mondta Dr. Uwe Keller, a Mercedes-Benz AG automatizált vezetési részlegének irányítója. Augusztustól kezdődően a projekt képviselői a város vezetőivel együtt egyeztettek a tesztről a civil szervezetekkel és a teszt során érintett útvonal környékén élőkkel.

 

 

A Bosch és a Mercedes-Benz együttműködése az Amerikai Egyesült Államokban, valamint Európában

Körülbelül két és fél éve dolgozik közösen városi automatizált vezetési megoldásokon a Bosch és a Mercedes-Benz. Közös céljuk a SAE-besorolás szerinti 4/5. szintű automatizált vezetési rendszer kifejlesztése a teljesen önvezető és járművezető nélküli járművekhez, az ehhez szükséges szoftvereket is beleértve. A vállalatok nem prototípusokat, hanem sorozatgyártásra kész rendszert kívánnak fejleszteni, amelyek különböző kategóriájú és típusú járművekbe integrálhatók. 

 

A járművek mozgását szabályozó szoftverek fejlesztését illetően az együttműködő felek nem csupán a mesterséges intelligenciára támaszkodnak, és nem a tesztkilométerek gyarapítása a céljuk. 

 

Mérnökeik szimulációkat és különlegesen e célra tervezett tesztpályákat is használnak arra, hogy még biztonságosabbá tegyék a közlekedést. A Bosch és a Mercedes-Benz számára a biztonság a legfontosabb. Ezenkívül az együttműködés kapcsán felmerülő fejlesztések nem csupán az Amerikai Egyesült Államok út- és időjárási viszonyaira terjed ki. 

 

A két vállalat mérnökeiből álló csapat egyik részének székhelye Sunnyvale – egy Szilícium-völgyi város San José és San Francisco között –, a másik csapat pedig a stuttgarti régióban dolgozik.

 

 

A Mercedes-Benz és Bosch közötti szoros és hatékony együttműködés támogatja a projekt sikerét

A Bosch szaktudását, amely az érzékelőktől, a szabályzóegységektől, valamint a kormány- és fékvezérlőktől egészen a teljes autóipari alrendszerekig terjed, tökéletesen kiegészíti a Mercedes-Benz sok évtizedes tapasztalata a rendszerintegráció és az autógyártás terén. A projekten belüli munkamegosztás is ezt tükrözi. A Mercedes-Benz feladata, hogy használhatóvá tegye a közösen kifejlesztett járművezetési rendszert, valamint a biztosítsa a szükséges kísérleti járműveket, tesztlaborokat és tesztflottákat. A Bosch feladata a városi automatizált vezetést szolgáló komponensek fejlesztése és gyártása.

 

 

Platform, amellyel az automatizált járművek integrálhatók a taxiflottákba

Az automatizált személyszállítási szolgáltatás kísérleti projektjébe a Bosch és a Mercedes-Benz további partnert is bevont: a Daimler Mobility AG fejleszti és teszteli azt a flottakezelő platformot, amely a kísérleti projekt üzemelési fázisához csatlakozik. Ezzel a személyszállítási szolgáltatást nyújtó potenciális partnerek gördülékenyen integrálhatnak önvezető (Mercedes-Benz) járműveket a szolgáltatáskínálatukba. A platform az önvezető és a hagyományos járműveket egyaránt kezeli, azok üzemeltetését és karbantartását is beleértve. Egy hagyományos módon vezetett Mercedes-Benz járművekkel működő, alkalmazásalapú mobilitási szolgáltatás már 2019 őszétől működik a San Francisco-öböl térségében, illetve a német fővárosban, Berlinben is elérhető.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Világszinten teljes gőzzel halad az egészségügy digitális átalakulása

Az egészségügy digitális forradalma közel 20 éve van napirenden, most azonban úgy tűnik, valóban változás várható. Legalábbis ez derül ki a Roland Berger „Az egészségügy jövője: a szektor gyorsabb ütemben digitalizálódik a vártnál” (Future of Health: An industry goes digital – faster than expected) című tanulmányából. A Roland Berger szerint a 2025-ig tartó időszakban gyökeres változások lesznek az egészségügyi piacon. 

2020. február 21. 14:48

Az OnRobot bővíti termékcsaládját!

A robotikai End-of-Arm eszközök globális éllovasa, az OnRobot innovatív Gecko nyom nélkül tapadó gripperének egy új kompakt, egykorongos verzióját dobta piacra. Az új egykorongos Gecko SP (single pad) a megszokott funkciókat hozza most el olyan új automatizációs alkalmazások számára is, melyeknek kevesebb helyre és alacsonyabb teherbírása van szükségük. 

2020. február 21. 13:15

207 millió forint befektetést kapott a Trustchain digitális szerződéskötő platform

AZ MFB csoporthoz tartozó Hiventures Kockázati Tőkealap-kezelőtől újabb, ezúttal 207 millió forintnyi befektetést kapott a TrustChain Systems Kft. A vállalkozás szolgáltatásai folyamatosan bővülnek, februárban indult a valós idejű távoli ügyfél-azonosítás magyar nyelven.

2020. február 21. 11:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megjelent az NMHH 2020-as felügyeleti terve

2020. február 18. 10:35

Informatikai szakembereket keres az SAP Labs Hungary

2020. február 14. 10:33

20 éves Magyarország egyik legrégebbi email rendszere

2020. február 7. 09:03

A három legnépszerűbb rádiót négymillió ember hallgatja

2020. február 3. 10:01
online sportfogadás