Az Immersive Factory 1 millió eurós tőkeemelést hajtott végre

forrás: Prím Online, 2020. január 21. 12:12

A Vive X egyik vállalata, az Immersive Factory névre hallgató startup, munkahelyi egészség, biztonság és környezet vonatkozásában virtuális valóság alapú, online platformon keresztül elérhető, gyakorlati tréningek fejlesztésével foglalkozik. Inspirációt a valós élet által generált szituációkból merítenek, és együtt dolgoznak számos iparág képviselőivel.

Az Immersive Factory-t három éve Olivier Pierre (CEO) és Bertrand Pierre (CCO) alapította további két társalapító közreműködésével, ők Philippe Timsit és Francis Savic, most pedig bejelentették, hogy a tőkéjüket 1 millió €-val emelik a WaterStart Capital (NCI) segítségével.

 

A londoni HTC VIVE X programjának és a francia Shell LiveWIRE programnak köszönhetően az Immersive Factory jelenleg kb. 30 embert foglalkoztat, akik adminisztratív és értékesítési feladatokat látnak el a cég párizsi székhelyén, valamint az Albiban található Kutatási&Fejlesztési központban dolgoznak. A K&F központban a fő fókusz jelenleg a virtuális valóság alapú tréningek és a közvetítő platformok fejlesztésén van.

 

“A tapasztalat a legjobb tanító…”, ez a frázis pontosan leírja az Immersive Factory vízióját az oktatás és a tanulás tekintetében. A VR tréningek sokkal hatásosabbak és hatékonyabbak, mint a szokványos tréningek, mivel így a veszélyes helyzetek is jól szimulálhatóak, a résztvevők sokkal jobban át tudják érezni, élni azokat a kockázatokat, amelynek naponta ki vannak téve, így hatékonyabban csökkenthető a munkahelyi balesetek száma, valamint a munkahelyi viselkedés is pozitív irányba befolyásolható.

 

 

A realisztikus virtuális környezetbe lépve a résztvevők begyakorolhatják a különböző folyamatokat és, amennyiben ez lehetséges, megtapasztalhatják, hogy mi történik akkor, ha valaki megszegi a biztonsági szabályokat. Az oktatási program végén a vezetők pontos statisztikai kimutatásokat kaphatnak azokról a hibákról, amelyeket a beosztottak vétettek a valósághű szimuláció során. A különböző szervezetek így nem csak kiértékelhetik az alkalmazottak magatartás mintáit, de objektív visszajelzést is kaphatnak arra vonatkozóan, hogy mit lenne érdemes megváltoztatni, vagy fejleszteni a munkahelyi biztonság növelése érdekében.

 

Az Immersive Factory napjainkban közel száz aktív megrendelővel rendelkezik, az ügyféllistán pedig olyan nevek szerepelnek, mint pl.: Shell, Colas, Siemens, Moët Hennessy, Suez, Volvo, P&G, Engie, Airbus, EDF, Veolia, Saint Gobain, Orano, Eiffage, Bureau Veritas, Air Liquide, … Az ügyfelek támogatása, a virtuális valóság és a kapcsolódó platform népszerűsítése érdekében az Immersive Factory nemzetközi értékesítési hálózatot hozott létre, amely ma már 40 partnerrel büszkélkedhet.    

 

A tőkeemelési kampány célja, hogy az Immersive Factoryt globális szintre emelve ennek terjeszkedését segítse, hogy az ügyfelek támogatása mindenhol megoldott lehessen, és a munkahelyi egészség és biztonság témakörre vonatkozó tréning modulok a piaci igények szerint újulhassanak meg.

 

Olivier Pierre, CEO Immersive Factory: “A virtuális valóság lehetőséget ad arra, hogy a munkahelyi szituációkat élethű szimulációként tudjuk reprodukálni. Ez nagyszerű lehetőséget ad ügyfeleink munkahelyi egészséggel és biztonsággal kapcsolatos tréningjeinek fejlesztésére. A kurzusok egyénre szabottak mind az új kollégák, mind a régebbi alkalmazottak számára.  A trénigeink játékos megközelítési módja mindenkiben felébreszti a tanulás iránti vágyat, növeli a nyitottságot az új információk befogadására, és ledönti a kulturális korlátokat. A virtuális valóság egy olyan forradalmian új technológia, amelyet kiválóan alkalmazhatunk hatékony oktatással kapcsolatos célkitűzésink elérésében.” 

  

„Az Immersive Factory alapítása óta célkitűzésünk a VR alapú egészséggel és biztonsággal kapcsolatos tréningek elérésének egyszerűbbé tétele, valamint ezek népszerűsítése, ezért az ügyfeleink számára egy olyan egységes, több nyelven is elérhető katalógust tettünk hozzáférhetővé, amely a platformunkról tölthető le, és VR eszköz segítségével azonnal használható, ez napjainkban még egyedülálló szolgáltatásnak számít, ráadásul a telepítése is nagyon egyszerű.”

 

“Mint az Immersive Factory egyik legkorábbi befektetői, nagy várakozásokkal vagyunk a tőkeemeléssel kapcsolatban. Ez a friss tőkeinjekció lehetőséget ad a vállalatunknak a még gyorsabb növekedésre, azaz még több nagyvállalati ügyfélhez juthatnak el az eddig is alkalmazott VR tréningjeink, amelyekhez VIVE eszközöket használunk, mint pl. a VIVE Pro vagy a Focus Plus.” - Dave Haynes, Igazgató és Fejlesztési vezető, Ecosystem & Vive X, EMEA

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Erősödik a GuideVision európai és hazai ügyfélportfóliója

A GuideVision cseh központú európai vállalat 2020 őszén vált az Infosys részévé. A közel 14 milliárd Ft értékű ügylet kiemeltnek számít a IT szektorban. Az egy éve rendkívüli hatékonysággal működő társulás mindkét vállalat számára új távlatokat nyitott: ebből kiemelkedik a német prémium luxusautókat gyártó Daimlerrel kötött szerződés, amely az Infosys és GuideVision történetének egyik legjelentősebb projektje. 

2021. november 27. 17:59

Csúcsvezetők a nappaliban

Napról napra változó piaci környezet, távmunka, széteső csapatok és hektikus üzletmenet – az elmúlt két évben lassan hozzászokhattak a vezetők a koronavírussal érkező bizonytalansághoz és a folyamatos újratervezéshez, most viszont ideje a jövőre koncentrálni. Míg a 2020-as Strech konferencia a COVID-válság által felvetett akut problémákkal és gyakorlati tippekkel várta a felső vezetőket és menedzsereket, idén már a hosszabb távú stratégiák, a válságálló és tartós sikert hozó megoldások kerülnek a nemzetközi menedzsment konferencia fókuszába december 7. és 9. között. A szervezők többek között a Morgan Stanley és a Prezi világhírű szakembereivel, sőt, a magyar férfi vízilabda válogatottat sikerre vezető Kemény Dénessel keresik a választ a kérdésre: mitől lesz valaki nem csak jó, de eredményes menedzser a 21. században?

2021. november 27. 14:55

A hibrid munkavégzés javított a belső kommunikáción és az IT megítélésén a Groupamánál

Jelentős informatikai fejlesztéseket és költségmegtakarítást, az IT részleggel való elégedettség növekedését hozta a hibrid munkavégzés bevezetése a Groupamánál. Az új kommunikációs módok és csatornák a belső kommunikációt hatékonyabbá és közvetlenebbé tették, ami abból is látszik, hogy az e-mail levelezés több mint felére, esett vissza a cégnél, mondta el Farkas László, a Groupama IT üzemeltetési vezetője. Vezetőként azonban nem pusztán az infrastrukturális feltételek meglétére kell odafigyelnie, hanem arra is, hogy a távoli munkavégzés körülményei között a munkatársak ne érezzék elszigetelve magukat.

2021. november 27. 11:27

Forma–1-es mérnöklegendák is előadnak a Formula Student Symposiumon

Tizenhat ország mintegy négyszáz hallgatója vesz részt a Széchenyi István Egyetem által szervezett Formula Student Symposiumon a hétvégén. A konferencián olyan mérnöklegendák is tartanak előadást, akik korábban Forma–1-es csapatoknál dolgoztak, mutatva a műszaki képzésekben élen járó intézmény nemzetközi kapcsolatainak erősségét. Emellett a győri egyetem lesz a házigazdája a Formula Student Online versenynek is december 4-én.

2021. november 26. 21:32

Erős bejelentéssel indult a nemzetközi 5G technológiai csúcstalálkozó!

Erős bejelentéssel indult a GSMA, Intel, 3GPP, Omdia, CCS Insight és a China Telecom részvételével megrendezett nemzetközi 5G technológiai csúcstalálkozó (5G Summit and User Congress 2021). Dr. Bai Gang, a ZTE RAN termékekért felelős alelnöke által ismertetett, az iparágban egyedülálló, mesterséges intelligencia alapú NodeEngine megoldásra épülő 5G alapú kísérleti gyár működési mutatói mintegy 64 százalékos munkaerőköltség és 14 százalékos termékhiba csökkenést mutattak. 

2021. november 26. 20:11

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Dr. Charaf Hassan a Vodafone Magyarország Alapítvány kuratóriumának új elnöke

2021. november 18. 16:49

A Magyar Telekom 2021. harmadik negyedévi eredményei

2021. november 9. 21:45

Magyar innováció nyert ezüstérmet az év egyik legfontosabb egészségügyi startup versenyén

2021. október 30. 14:59

Hosszabbít Az Év Honlapja Pályázat

2021. október 15. 18:12