Trendjelentés a világ legnagyobb játékmustrájáról
A világ vezető játékgyártóit és -forgalmazóit felvonultató, vasárnap zárult Spielwarenmesse nemzetközi játékkiállításon kiderült: a környezettudatosság egyre inkább megjelenik a játékiparban is, megelevenednek és fizikai játékformát kapnak a digitális vagy filmvilág figurái, de tovább erősödnek a klasszikus vagy épp applikációkkal kiegészült társasjátékok is.
A gigantikus nürnbergi kiállításon látottak alapján választanak termékeket a legnagyobb forgalmazók is – már a karácsonyi időszakra. Magyarország legnagyobb gyermekjáték webáruházaként a JátékNet.hu szakemberei a helyszínen úgy tapasztalták: a kicsomagolás élménye továbbra is a központban van, az interaktív plüssök és robotok térnyerése folytatódik, így a 2020-as kínálatukat is ennek megfelelően alakítják ki.
Az idei kiállítás a „Toys for Future” (termékek ökológiai vagy újrahasznosított anyagokból), a „Digital goes Physical” (tartalom és sztárok, akiket a gyerekek a digitális világból ismernek) megjelenítés, valamint a fogyatékkal vagy betegséggel élők iránti toleranciát előtérbe hozó „Be You!” irányzatokkal fogadta a látogatókat. A vásár hangsúlya pedig a digitális és a hagyományos játékok összekapcsolására és a környezettudatosságra irányult. A játékiparban megjelenő fenntarthatósági trend növényi alapú műanyagokban, papírból, fából készült játékokban és csomagolásokban érzékelhető. A JátékNet.hu webáruház ehhez méltóan például úgy hasznosítja újra a beszállítóktól vásárolt játékok nagy méretű dobozait, hogy azokban küldik tovább a játékokat a több, különféle játékot rendelő vásárlóknak.
A JátékNet.hu webáruház vezetője, Őri Gergely elmondta: „a kicsomagolás élménye az egyik vezető trend marad idén is, amikor vagy a játékos csomagolja ki a játékot, vagy a játék saját maga „kitör” a dobozából. A tavaszi kínálatunkban több ezer újdonság várható, többek között olyan izgalmas játékok lesznek, ahol egy gépezetből kell golyókat kicsavarni és a golyókban vannak a meglepetések, vagy magát a játékot egy kemény zselé-szerű anyagból kell kifaragni.” A gyúrható anyagok is fontos szerepet játszanak, például a slime-ok, ám már nem az elkészítése (amivel berobbant a köztudatba), hanem leginkább egyéb játék részeként.
Az interaktív plüssök és robotok térnyerése vitathatatlan, elsősorban az új generáció megváltozott életviteli és játszási szokásai miatt. Gondolhatnánk, hogy a mai digitalizációs közegben (online- és mobiljátékok, e-sport) egyre nehezebb a gyerekeket rávenni fizikai játékokkal játszani. A tapasztalat viszont az, hogy a társasjátékok másodvirágzásukat élik – például a Monopoly már 85 éves – , a legnépszerűbb retró játékokat „újraöltöztetik” vagy épp adaptálódnak és mobilalkalmazásokkal, applikációkkal egészülnek ki, de a digitálisból fizikai megjelenítés is kedvelt irány, mint – többek között – a Fortnite videójáték figurái. A kiállítás tapasztalatai megerősítették a JátékNet.hu vezetőit, hogy a nagyobb gyártók hőseit mindig az adott évben megjelenő mozifilmek, rajzfilmek és videójátékok határozzák meg. Ahogy eddig is, már most készülhetnek a szülők: szinte kivétel nélkül, minden újdonság és trendkövető gyermekjáték felkerül a webáruház kínálatába.
Ahogy a divatszakmának, úgy a játékoknak is van „trenddiktáló” eseménye: ez a német játékgyártás több évszázados múltú központjában, Nürnbergben szervezett Spielwarenmesse. A piac legjelentősebb szakmai játékmustráját 71. alkalommal, január 29.-február 2. között rendezték meg. Itt egymillió termék és 120 ezer újdonság, a legfrissebb játékfejlesztések szerepeltek 70 országból; híres márkák, innovatív piacvezető óriáscégek és független gyártók, forgalmazók, továbbá a világsajtó is jelen volt. A nemzetközi játékkiállítás és vásár idején köttetnek meg a szakma jövőjét befolyásoló, akár világméretű üzletek, de itt születnek meg a következő évek szabadidős-, hobby- és játéktrendjei is.
Kapcsolódó cikkek
- Online játékvásárlási Black Friday rekordok, érdekes trendek
- A magyar e-kereskedelem szabadon értelmezi a Black Friday-t
- Az ünnepek előtti promóciók nem csak a vásárlók körében népszerűek
- Befektetést kapott a webáruházak keresőjét forradalmasító magyar startup
- Több millió termék egyetlen webáruházban
- Idén ünnepli 25. évfordulóját az e-kereskedelem
- Fekete péntek: ezek voltak tavaly a legnépszerűbb termékek világszerte
- Egyre trendibb Kínából rendelni a magyarok szerint
- Már lehet nevezni a webáruházak hiánypótló szakmai versenyére
- Több mint 1000 milliárd forintot költenek el Magyarországon az e-kiskereskedelemben
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az SAP AI-alapú fejlesztéseivel a gyáripar is átalakul
A termelékenység, a hatékonyság és a precizitás újabb szintje érhető el azokkal az AI-alapú fejlesztésekkel, melyeket az SAP mutatott be az ellátási láncokhoz kapcsolódó megoldásaiban a Hannover Messe kiállításon. A valós idejű adatokból származó, mesterséges intelligencia által felfejtett következtetések abban segítenek a vállalatoknak, hogy jobb döntéseket hozzanak az ellátási láncok egészében, racionalizálják a termékfejlesztést és javítsák a gyártás hatékonyságát.
Az LG OLED evo televíziók már a negyedik egymást követő évben kapják meg a környezetbarát minősítést
Az LG 2024-es OLED evo televíziói megkapták a Carbon Trust* szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséről** és szén-dioxid méréséről*** szóló tanúsítványait, valamint a Société Générale de Surveillance (SGS) környezetvédelmi védjegyét****, amellyel az LG folyamatos ESG-kezdeményezéseit immár negyedik egymást követő évben ismerték el. Az LG legújabb OLED tévéi továbbá kiérdemelték az Intertek újrahasznosítási tanúsítványát*****, amely immár második éve bizonyítja ezen a téren is az LG környezetvédelmi felelősségvállalását.
Megjelentek az első HMD okostelefonok
A Human Mobile Devices (HMD) bemutatta első saját gyártású okostelefonjait: megérkezett a HMD Pulse Pro, HMD Pulse+ és HMD Pulse. A Pulse kollekció már most lefekteti a HMD designalapjait: merész vonalvezetés, egyedi tónusok, modern és letisztult esztétika, elegáns kialakítás, előkelő formatervezés – és mindez elérhető áron.
A Samsung legújabb képernyői az AI TV-k új korszakát hozzák el
A Samsung az Unbox & Discover eseményen mutatta be 2024-es Neo QLED 8K és 4K, valamint OLED televíziókból és hangprojektorokból álló portfólióját. A világ egyik élvonalbeli televíziógyártójaként elismert Samsung idén bevezetett készülékei olyan hatékony, mesterségesintelligencia (AI)-alapú funkciókkal rendelkeznek, amelyek minőségibb otthoni szórakozást kínálhatnak.
Kiderült, hogy állnak a magyarok a robotokhoz
Idén is kitárta kapuit a HVG Állásbörze, ahol több mint száz munkaadóval személyesen és hibrid formában is találkozhattak azok az álláskeresők, akik ellátogattak április 17-19-e között a Papp László Budapest Sportarénába. Mindenki kedvence, a Bastion Group robotkutyája is jelen volt az eseményen, ahol hatalmas volt az érdeklődés a robotika iránt.