Új dimenziók az e-kereskedelemben - itt a Google Shopping

forrás: Prím Online, 2020. február 14. 16:59

Az elején vagyunk egy új eszköz térhódításának, amely alapjaiban fogja megrengetni a webshoptulajdonosok stratégiáját!

Bár hazánkban még csak gyerekcipőben lépeget a Google Shopping, azonban a külföldi elemzéseket nézve látható, hogy a Shopping kampányok hatékonyságában szignifikáns eredmény várható. Lássuk, miről is van szó!

 

Google shopping a gyakorlatban

 

A hagyományos hirdetésektől eltérően, a Google Ads legfelső részében kerül listázásra a leendő vásárló által megadott kifejezés. Nem is akárhogy! Azonnal képpel, árral és a bolt nevével látható a keresett áru, ráadásul a legjobb ajánlat jelenik meg, ami ebben az esetben a legkedvezőbb árat jelenti. Tehát, ha több weboldalon is elérhető ugyanaz a termék, akkor a legolcsóbbat hozza elöl. Mit jelent ez a webshop tulajdonosoknak? Fantasztikus hatékonysággal lehet reklámozni az e-boltjaik termékeit!

 

Népszerűség

 

A világon folyamatosan nő azoknak a száma, akik a Google Shopping segítségével vásárolnak. Egyszerűen azért, mert azonnali döntésre tud a fogyasztó jutni, amikor árat és termékfotót egyszerre lát!

 

Előny és hátulütő

 

Vásárlóként kizárólag előnyünk származhat a Shopping használatával, mert elképesztő időt tudunk megspórolni azzal, ha nem kell árakat hasonlítgatnunk a különböző webáruházak oldaláról. A kereső ezt megteszi helyettünk, mi már csak csemegézünk a képek és árak láttán. 

 

Az árösszehasonlító oldalak érezhetik kellemetlennek a kereső megjelenését, mert ők ezzel olyan szintű konkurenciát kapnak, amivel nem lesz egyszerű lépést tartani. 

 

Magyarországi statisztikát még nem tudunk mondani, tekintve az újdonság faktorát, azonban külföldi eredmények szerint a Shopping-kampány - piacok típusától függően - 30-80%-kal jobb konverziós rátát mutat a hagyományos szöveges hirdetésekkel szemben. 

 

Kulcskérdések a Google Shopping hirdetésben

 

A Shopping-kampányok beindításával érdemes felkészült ügynökséget megbízni, akik tapasztalattal és pontos kivitelezéssel juttathatnak kedvező pozícióba minket. Ilyen a Drive Online Marketing csapata, akik professzionális segítséget nyújtanak a témában. 

 

Nézőpontot és gondolkodást is váltanunk kell a hagyományos hirdetéseknél megszokott irányelvekkel szemben. Hisz míg eddig a kulcsszó volt az, amiben gondolkodtunk, most a termék és az ár lesz fókuszban. 

 

Kijelenthetjük, hogy a termékleírás részletessége és pontossága az elsődleges technika, miközben a figyelmet az árképzésre is összpontosítani kell. Ez utóbbi fog stabil versenyelőnyhöz juttatni.

 

Az újdonságoknál megszokott, hogy azok nyernek, akik időben jelen vannak. Így a legnagyobb előny, ha minél előbb cselekszünk! Nem várunk hónapokat, de heteket sem. És mire elterjed az új formátum, már piacvezető pozícióban is lehetünk. Ennek megfelelően a halogatást választó réteg későn fog észbe kapni, és hátulról kell előretörnie. De az már egy nehezebb felállás lesz.

Kulcsszavak: e-kereskedelem Google

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A szülők háromnegyede félti gyermekét az okoseszköz-függőségtől

Négy szülőből hárman aggódnak a gyermeküket veszélyeztető okoseszköz-függőségtől, minden negyedik szülő pedig már tapasztalt is függőségi tüneteket gyermekénél – derült ki a Huawei Techologies Hungary kutatásából, amely az Y-generációs szülők digitális nevelési szokásait vizsgálta. A felmérés szerint a szülők jellemzően csak rövid időre adják készülékeiket gyermekeik kezébe, azonban akadnak olyan helyzetek is, amikor egy hároméves gyermek naponta 5 óránál többet használt okoseszközt. A szülők túlnyomó többsége ugyanakkor felügyeli, mire használja csemetéje az okoseszközöket. 

2020. február 22. 13:32

A kiskereskedelmi vállalatok minden IT-igényét képes kielégíteni a Fujitsu

A Fujitsu bemutatta a kiskereskedelmi folyamat minden lépését lefedő, egyedülállóan gazdag kínálatát a világ legnagyobb kiskereskedelmi szakvásárán, a németországi Düsseldorfban megrendezett EuroShop 2020-on.

2020. február 22. 12:33

Rangos díjat kapott az Epson két nyomtatója

A Seiko Epson Corporation bejelentette, hogy a Surecolor SC-P7500 és a Surecolor SC-P9500 nagy formátumú nyomtatói nyertek az iF Design Award 2020 versenyen, amelyet a hannoveri iF International Forum Design GmbH rendez.

2020. február 22. 11:00

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megjelent az NMHH 2020-as felügyeleti terve

2020. február 18. 10:35

Informatikai szakembereket keres az SAP Labs Hungary

2020. február 14. 10:33

20 éves Magyarország egyik legrégebbi email rendszere

2020. február 7. 09:03

A három legnépszerűbb rádiót négymillió ember hallgatja

2020. február 3. 10:01
online sportfogadás