Az infokommunikációs szakemberek a mesterséges intelligenciában bíznak

forrás: Prím Online, 2020. február 19. 16:13

Az 5G-forradalommal együtt járó technológiai bumm új kihívásokat is tartogat a telekommunikációs iparág számára. A szolgáltatókis tisztában vannak vele, hogy a lehető leggyorsabban lépniük kell a mesterséges intelligencia (MI) és az autmatizáció terén, hogy költséghatékony megoldásokat találjanak a folyamatosan növekvő felhasználói elvárásokra. Az 5G által kínált lehetőségek egyre komplexebb rendszereket hívnak majd életre, és az így létrejövő, minden eddiginél nagyobb adatmennyiséget csak mesterséges intelligenciával lehet majd hatékonyan kezelni. Azt már most látjuk, hogy az  5G-nek köszönhetően az olyan technológiák, mint a dolgok internete (IoT) és az Ipar 4.0 fokozatosan mindennapivá válnak.

Ez csak egy az Ericsson új, „Az MI és az automatizáció a felhasználói élmény növelésében” című jelentésének megállapításai közül. A világszerte több tucat telekommunikációs szolgáltató technológiai vezetőinek megkérdezésével készült kutatás rávilágít, hogy a mesterséges intelligencia iparági alkalmazása többé már nem csak koncepció szintjén működik, de a mindennapi működés valóságává vált. 

 

A jelentés főként arra kereste a választ, hogy az infokommunikációs iparág vezető szakemberei miként használják a mesterséges intelligenciát és az automatizációt az üzleti eredményeik növelésére, valamint új lehetőségek kiaknázására. Ugyanakkor a készítők arra is kíváncsiak voltak, hogy a cégek miként válaszolják meg a felhasználói élmény – és az ezt jelző támogatottsági szint mutató (net promoter score - NPS) – növelésének-, valamint a költséghatékonyság új kihívásait.

 

 

A főbb meglátások a következők:

  • A megkérdezettek 90 százaléka szerint a mesterséges intelligencia nagyban segítheti az ügyfélelégedettség növelését.
  • 10 szolgáltatóból 8 szerint az új technológiák bevezetése növeli a hálózatok komplexitását és ezen keresztül a költségeket.
  • A szolgáltatók 92 százaléka eszközölt olyan fejlesztéseket az elmúlt évben, melyek célja a teljesítmény növelése a hálózati adatok automatizált feldolgozása révén.
  • A megkérdezettek 90 százalékának jövőre vonatkozó terveiben a felhasználói élmény és az árbevétel növelése fontos helyet foglal el.
  • 10-ből 7 szolgáltató számára a technológia változása komoly kihívást jelent.

 

Az Ericsson kutatása azt igazolja, hogy a legtöbb szolgáltató már jelenleg is foglalkozik a gépi tanulás és az automatizáció alkalmazásával a szolgáltatási területén. Ugyanakkor a tapasztalataik szerint a technológia önmagában nem elegendő, új képességek elsajátítása és új módszerek bevezetése is elengedhetetlen a digitalizáció növelése érdekében. Ezek a szervezeti változások legalább annyira fontosak, mint technológiai beruházások. 

 

Mesterséges intelligencia a komplexitás leküzdésével

Az 5G elterjédese gyorsabb és sokoldalúbb hálózatokat jelent majd, ezzel együtt viszont nagyfokú komplexitást is hoz magával. Ezt leginkább akkor fogják a hálózatok üzemeltetői tapasztalni, amikor több spektrumsávot, vagy heterogén technológiákat, elosztott felhőt, hálózati szeleteket, vagy különösen sűrű hálózatokat üzemeltetnek párhuzamosan. Az összetett hálózatokat már jelenleg sem képes kizárólag ember kezelni, ezért az Ericsson a menedzselt szolgáltatásaiba gépi tanulást és mesterséges intelligenciát épít, mely megoldja ezt a problémát. 

 

Ennek több szintje lehetséges: 

  • A reaktív problémakezelés helyett proaktív hálózati beavatkozás.
  • Elmozdulás a zéró emberi beavatkozású hálózatok felé.
  • A meglévő hálózatok teljesítményének növelése.
  • Egyesített algoritmusok használata adatalapú problémák megoldására.

 

“Az 5G és az IoT bevezetése, a csatlakoztatott eszközök számának ugrásszerű növekedése és a szolgáltatások relevanciájának megőrzéséért folytatott küzdelem óriási hatással van a hálózatok és a technológiai háttér üzemeltetésére – mondta el Peter Laurin, az Ericsson menedzselt szolgáltatásokért felelős alelnöke. – Az 5G globális indulásával a szolgáltatók új kihívásokkal néznek szembe, több egyidőben működő hálózati technológiát kell üzemeltetniük, új felhasználói eseteket kell kidolgozniuk, új elvárásoknak kell megfelelniük, és olyan új eszközöket kell bevezetniük, mint a virtualizáció és a hálózati szeletelés. Ezek együtt elengedhetetlenül azt eredményezik, hogy a következő generációs hálózatok irányítása minden eddiginél összetettebb feladat lesz. Az MI-vezérelt megoldások abban segítenek, hogy a jövő hálózatainak komplexitása kezelhető legyen.”

 

2020. április 6-7-én már másodszor kerül megrendezésre a legnagyobb magyarországi mesterséges intelligencia konferencia, a Reinforce. Az igazi különlegességnek számító MI, a „deep learning” témáit, a terület kutatási eredményeit, lehetséges fejlődési irányait boncolgató konferenciára Budapesten, az Uránia Filmszínházban kerül sor. Az Ericsson Magyarország szakmai irányítása és fő támogatása mellett létrejövő esemény nemcsak a hazai, de a hasonló nemzetközi rendezvények között is kiemelkedőnek számít, miután áprilisban Budapestre érkezik számos, az MI fejlesztések terén meghatározó világcég, területért felelős vezetője, kutatója. Előadást tart majd többek között a Google, a Microsoft, a Verizon Media szakembere is. 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A magyar 3D nyomtató is felveszi a harcot a koronavírussal

A koronavírus elleni harc világszerte jelentős erőket mozgatott meg, 3D csoportok alakultak, hogy orvosi eszközöket, alkatrészeket, védő felszereléseket gyártsanak a kórházaknak. A magyar 3D nyomtató is beszállt ezekbe a folyamatokba, hogy a lehető leghamarabb a hazai orvosok és önkormányzatok segítségére siessen. A CraftUnique Kft. éppen ezért 3D nyomtatott arcvédő pajzsokat és ajtónyitó segédeszközöket – tenyér használata nélkül használható – adományoz több intézménynek.

2020. március 30. 16:21

A hazai webshopok üzemeltetői körében kutatott a Virgo csoport

A webáruházakat működtető cégek kétharmada fejlesztene, de jó részük tanácstalan, hogy merre induljon el – derül ki a Virgo csoport iparági kutatásából. Az eredmények szerint az üzemeltetők számára legfontosabb szempont a webshop működésének gyorsasága, valamint jelentős igény van a magyar nyelvű terméktámogatásra.

2020. március 30. 11:27

A marketing kiemelt feladata ma az, hogy motorizálja a gazdaságot

Sokat változott a környezet, sokat változtak a gazdasági kilátások és még többet változott a marketingkommunikációs szakma szerepe és súlypontja az utóbbi alig két hét leforgása alatt. Hatalmas szervezési, üzleti és szakmai feladatcsomagot kaptak a szervezetek, amelyet tudatosan kell menedzselniük. A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) képviselői szerint jelen körülmények között a marketingszakma kiemelt felelőssége éppen abban áll, hogy lendületben tartsa, illetve motorizálja a hazai gazdaságot.

2020. március 30. 10:16

Online feladatbankkal segíti az informatika érettségire készülő diákokat a Neumann Társaság

Internetes feladatbankkal segíti a Neumann Társaság és ELTE IK a programozás érettségire készülő diákok, illetve az őket felkészítő tanárok munkáját. A Mester.inf.elte.hu című honlap adatbázisa a 2005 és 2017 közötti összes közismereti emelt és szakmai programozás érettségi feladatot tartalmazza. Az oldalra a diákok hat különböző programnyelven feltölthetik a kódjukat, a szerver pedig automatikusan kiértékeli a munkájukat. A rendszerben a tanárok nyomon követhetik diákjaik tevékenységét.

2020. március 30. 09:21

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Hogyan legyenek a gyerekek és a tanárok biztonságban a digitális oktatás ideje alatt is?

2020. március 25. 10:43

Hasznos tippek, hogy előnyünkre fordítsuk a bezártságot!

2020. március 24. 16:55

Koronavírusos átverést azonosított az ESET

2020. március 18. 09:11

Javaslatcsomag szülőknek és pedagógusoknak a HiperSuli digitális tanáraitól

2020. március 15. 11:53
online sportfogadás