Már a biztosítók is nekünk kedveznek

forrás: Prím Online, 2020. március 13. 10:28

A megkérdezett biztosító vállalatok 60%-a mondja azt, hogy olyan kommunikációs felületeket használ, vagy tart azok kialakításánál, amely lehetővé teszi a személyre szabott információk megjelenítését ügyfelei számára, derül ki az IDC és a Liferay közös tanulmányából.  Már megjelentek azok az insurtech cégek is, amelyek az okoseszközök által szolgáltatott adatok felhasználásával ajánlanak kedvezőbb biztosítási árakat ügyfeleiknek. A digitalizáció a kárbejelentő folyamatba is kezd beépülni, azonban még messze járunk attól, hogy a papír alapú dokumentáció megszűnjön. 

A tanulmány szerint 2022-ig a biztosítási szektorban várható IT-kiadások 5,1%-kal nőni fognak és így elérik a 126 milliárd dollárt. A beruházások jelentős része az ügyfélélmény növelésére fókuszáló megoldások bevezetésére kerül. A növekvő vásárlói igényeknek köszönhetően a biztosítók körében is egyre inkább megjelennek a személyre szabott megoldások. 

 

A külföldi piacra kitekintve, már három olyan digitalizációs újítás is megjelent, amely kiemelkedő ügyfélélmény talán a magyar biztosítói piacon is megjelenhet a következő néhány évben: 

 

Digitális eszközök

Svájcban már lehetőség van arra, hogy egy biztosítási csomag helyett, csak azokra az eszközökre kössenek biztosítást, amelyeknek az ügyfelek valóban szükségét érzik. Tehát, ahelyett, hogy a biztosító különböző, előre meghatározott biztosítási csomagokat ajánlana ki együttes kockázatviselésre, mi magunk szabhatjuk meg, például, hogy csak egy laptopra, két mobiltelefonra és egy fényképezőképre szeretnénk biztosítást kötni, mindezt fix hűségidő nélkül. Ez egy olyan fejlesztő cég megoldása, amelyet bármely biztosító beépíthet a portfóliójába.

 

Autó 

Már van olyan insurtech cég, amelyik az autóbiztosításhoz kapcsolódó kárbejelentésnél fénykép alapján, valós időben azonosítja be a bekövetkezett kár értékét. A biztosítottnak csak annyi a dolga, hogy okostelefonjával képeket készítsen a gépjármű sérüléséről és azt elküldje a biztosító részére. Így nem kell kárfelmérőre várni, előzetes információkat kapunk arról milyen mértékű kompenzációt várhatunk a biztosítótól, a vállalat pedig akár 10x gyorsabban tudja lezárni a kifizetést. Egy másik hasonló vállalkozás arra fekteti a hangsúlyt, hogy minél felhasználóbarátabb legyen a szolgáltatásuk, amihez az is hozzátartozik, hogy a papír alapú dokumentációt az applikációval helyettesítik. 

 

Még ennél is összetettebb megoldást nyújt az a brit biztosító, amelyik mobilalkalmazás segítségével leméri az ügyfelek vezetési stílusát és pontozza azt. Például, a gyorsulást, fékezést és azt, hogy milyen agresszívan veszik be a kanyarokat, mind értékelik és a végpontszám alapján kedvezményt adnak az autóbiztosítás összegéből. 

 

Egészség 

Végül, de semmiképpen sem utolsó sorban, Amerikában és az Egyesült Királyságban is megjelentek már azok a cégek, akik olyan biztosítást kínálnak, amely figyelembe veszi az egészségügyi szokásainkat. Az egészségtudatos életmód ebből a szempontból is megtérülni látszik, ugyanis a biztosító kedvezőbb ajánlatot ad azoknak az ügyfeleknek, akik egészségesen étkeznek és elegendő testmozgást végeznek. Sőt, azok az ügyfelek, akik dohányoznak, ami köztudottan a magas kockázatú szokások közé tartozik, magasabb havi díjat kötelesek fizetni. 

 

Azt, hogy az ügyfelek egészsége milyen szinten van, a különböző viselhető okoseszközökből, mint például az okosórákból, tudják lemérni (lépésszámláló, pulzusmérő, alvási idő, stb.) a folyamatos monitorozásnak és a megosztott adatoknak köszönhetően. 

 

„A digitalizáció olyan lehetőségeket hoz magával a biztosítási piacra, amellyel minden érintett jól jár. A gyorsaság, a személyre szabottság, valamint a mindennapi élet megkönnyítése kerül fókuszba a biztosító társaságok számára, hiszen így tudják kielégíteni azokat a kényelemre irányuló igényeket, amelyekhez már hozzászoktak az ügyfeleik. Véleményem szerint megjelennek majd olyan szolgáltatások, amelyek az összehangolt adatmegosztás révén kényelmesebbé teszik az ügyintézést. Például, az omnichannel használatával egyszerűen elkezdhetek egy kárbejelentést a mobilomon és nem okoz fennakadást, ha a bejelentést a laptopomon vagy tabletemen fejezem be, mert az addig megadott adatok már a rendszerben lesznek.” – magyarázza Balogh Zsolt, a Liferay Hungary szoftvervállalat ügyvezetője. 

 

A biztosítási szektor és a digitalizáció összeolvadása még korai fázisban tart, az azonban általános igényként jelenik meg, hogy a papír alapú adatszolgáltatástól egyszer és mindenkorra elköszönjünk. A technológia adott, már csak a törvényi előírásoknak kell felzárkózniuk. 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Bevállalós ötletekkel versenyeznek a Megoldások a holnapért döntősei

Kiválasztották a legjobb nyolc csapatot a Samsung és az EdisonKids Megoldások a holnapért kihívásán. A jövő oktatása, a fenntarthatóság és a közösségfejlesztés iránt elkötelezett fiatalok megkezdhetik a felkészülést a döntőre. A következő hetekben a csapatok elképzelésük prototípusát alkothatják meg és tesztelhetik működését a mentorok közreműködésével. A diákok a szakértők segítségével készülnek a végső, májusi megmérettetésre, ahol a három legjobb csapat összesen 6 millió forint összértékű Samsung készülékkel bővítheti egyéni és oktatási intézménye eszközparkját.

2024. április 23. 14:44

A boldog gyerekekből lesznek sikeres felnőttek

Több mint 600 támogatott, 105 diploma, 606 nyelvvizsga, 246 informatikai bizonyítvány. Csak néhány eredmény, amit a 19 éve működő Csányi Alapítvány és az általa mentorált fiatalok elértek. Az alapítvány valódi sikere a számok mögött, a személyes történetekben rejlik – hangzott el Zánkán az Alapítvány által szervezett idei Életút Fesztiválon április 20-án. A kiemelkedő informatikai és idegen nyelvi képzések mellett a végzett fiatalok a megszerzett kapcsolati tőkét, a közösség erejét tartják a legfontosabbnak. Nemcsak a Csányi Alapítvány nagykorú már, hanem egyre több mentoráltból vált olyan fiatal felnőtt, akik büszkén támaszkodhatnak az alapítvány segítségével megszerzett tudás mellett egymásra, „Csányisokra” is.

2024. április 23. 11:35

Állásbörzét és karrierfelkészítést tart szerdától a Corvinus

Több mint kétszáz állásajánlat közül lehet válogatni a Corvinus Egyetem idei karrierexpóján április 24-én és 25-én. Az eseményen részt vevők sok tippet gyűjthetnek karrierjük beindításához, kiteljesítéséhez is. Ebben nemcsak több tucat, corvinusos diplomával színes és sikeres életutakat bejáró szakember segít személyesen, de megtanulható a ChatGPT és a LinkedIn munkakeresői célokra optimalizált, profi használata is. 

2024. április 23. 09:57

A szombati kiszállítás bevezetése után aznapi csomagautomatás kiszállítással erősít az eMAG

Jelentős logisztikai fejlesztésekkel segíti az eMAG a Budapesten és Pest vármegyében élő ügyfelek kiszolgálását: az online áruház a hétköznap délig leadott megrendeléseket várhatóan még aznap több mint háromszáz, a térségben működő easyboxba szállítja ki. Az új szolgáltatás a platformon aznapi kiszállításra jelölt termékekre vonatkozik.

2024. április 22. 16:07

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50