Mobilfizetéssel is csökkenthető az ökológiai lábnyom

forrás: Prím Online, 2020. március 13. 11:45

A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. célja, hogy a lakosság körében tovább növekedjen a hazai készpénzkímélő digitális, mobilfizetési megoldások alkalmazása, amely a hagyományos készpénzes fizetéssel szemben a széndioxid kibocsátást is csökkenti.

Egyes elemzések szerint 6 500 milliárd forintra növekedhetett 2019-ben (a Magyar Nemzeti Bank jelentése szerint 2018-ban megközelítette az 6 000 milliárd forintot) a magyarországi készpénzforgalom, amelynek eredményeként, az ebből eredő CO2e (karbon lábnyom) kibocsátás 2019-ben szakértők szerint elérte a 25 ezer - 30 ezer tonnát.

 

A Magyar Nemzeti Bank által közétett és a szakértői adatok ismeretében a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. megvizsgálta azt, hogy a készpénzkímélő mobilfizetési megoldással 2019-ben mennyivel csökkent a CO2e kibocsátás, hogy a Társaság szolgáltatásai mennyire támogatják a környezeti fenntarthatóságot. A szakértői vizsgálat megállapította, hogy 2019. évi 30 milliárd forintot meghaladó elektronikus mobilfizetési tranzakció a CO2e kibocsátást 129 tonnával csökkentette, akkor, ha a szolgáltatásokat készpénzzel vették volna igénybe az ügyfelek. A Társaság szolgáltatásait 2019-ben 37 millió alkalommal (tranzakció) vették igénybe, amely alapján megállapítható, hogy a Nemzeti Mobilfizetési Rendszeren nyújtott egy tranzakció 3,5 gramm CO2e-t váltott ki.

 

„Számunkra a környezettudatosság pont olyan fontos, mint az új készpénzkímélő lakossági kényelmi szolgáltatások bevezetése, ezért a 2020-ban azt a cél tűztük ki, hogy olyan fejlesztéseket indítunk el, amelyek a környezeti fenntarthatóságot támogatják. A környezetünkért a gyermekeink jövőéért a károsanyagot kibocsátóknak, a vállalatoknak kell a legtöbbet tenniük, még akkor is, ha egy-egy társaság kibocsátása nemzetközi szinten elenyészőnek tűnik" – nyilatkozta Veres Mihály a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. vezérigazgatója.”

 

Nemzeti Mobilfizetési Zrt.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Május végén startolt a Publicis Groupe AI vezérelt platformja Magyarországon

Egyedülálló módon egyesíti a szaktudást a technológiával a Publicis Groupe mesterséges intelligencia alapú platformja, a Marcel, ami lehetővé teszi, hogy a szervezet 83 000 nemzetközi munkatársa egyetlen közös talent-poolként működjön, és minden projektre az arra legalkalmasabb szakemberekből álló csapat állhasson össze. A világ harmadik legnagyobb marketingkommunikációs cége a koronavírus-járvány miatt a tervezettnél korábban, április végén indította el új innovációját először az Egyesült Államokban, hogy ebben a kritikus időszakban egyedülálló és a lehető legmagasabb szintű támogatást biztosítsa ügyfeleinek. Május végétől pedig a cégcsoport minden országában, így Magyarországon is elkezdődött a bevezetés.

2020. június 4. 12:03

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Fél évig ingyenes az Adverticum „DataMe DMP adatok" szolgáltatása

2020. április 30. 09:47

Az LG történetének legjobb üzemi eredményét érte el 2020. első negyedében

2020. április 29. 17:15

Gigafelvásárlás az oktatási piacon

2020. április 21. 10:32

Az ABB ingyenessé tette a digitális szolgáltatásokat

2020. április 20. 09:20
online sportfogadás