Miért van szüksége az FMCG szektornak automatizált belső logisztikára?
Jesper Sonne Thimsen, a Mobile Industrial Robots Közép- és Kelet-európai régiójának értékesítési igazgatója
Az FMCG szektort, azaz a napi fogyasztási cikkek szektorát nemcsak a gyorsan forgó termékek, hanem a változékonyság és az innovatív megoldások is jellemzik. Mivel a piaci igények folyamatosan változnak, az ellátási láncnak is tartania kell a lépést. A mai gyárterületek igencsak különböznek az akárcsak húsz évvel ezelőtti kialakításoktól, hiszen autonóm mobil robotok (AMR-ek), nagysebességű szállítószalagok, kobotkarok és további automatizációs technológiák kerültek alkalmazásra, melyek a kétkezi munkánál gyorsabban és pontosabban végzik el a feladatokat.
Amíg olyan FMCG-nagyvállalatok, mint a P&G, a CocaCola vagy az Unilever sikereket értek el az automatizálási gyakorlataik révén (vagy a kínai gyógynövény-feldolgozó Infinitus, amely a MiR autonóm mobil robotok segítségével megtriplázta termelékenységét), a kisebb vállalkozásoknak is folyamatosan meg kell újulniuk, hogy versenyképesebbek legyenek, optimalizálják költségeiket, növeljék az üzemidőt, valamint nagyobb alkalmazkodóképességet és rugalmasságot érjenek el.
Még 2011-ben jelentette ki a Harvard Business Review, hogy az alkalmazkodóképesség jelenti a legújabb versenyelőnyt. Most, amikor az FMCG-iparra állandó nyomást gyakorol a termelés magas-, a költségek pedig alacsony szinten tartása, miközben a fogyasztói és piaci igények egyre csak ingadoznak, az alkalmazkodóképesség már nem az előnyt, hanem a túlélést biztosítja. A külföldi konkurencia, a bizonytalan árak, és a szakképzettség hiánya miatt az FMCG-ipar szereplői könnyedén kellemetlen helyzetben találhatják magukat.
Az automatizáció éllovasai, az AMR-ek, bizonyítottan bevált és biztonságos megoldást kínálnak, mellyel a nem kifejezetten hatékony kézi szállítást hatékony, rugalmas és automatizált belső logisztikára lehet cserélni. Ez nemcsak a gyártási feltorlódásokat és késéseket csökkenti, hanem megkönnyíti a munkaerőhiánnyal küzdő vállalatok helyzetét is azzal, hogy lehetővé teszi, a szakképzett alkalmazottak értékteremtő, komplex feladatokkal való foglalkoztatását.
Emellett az AMR-ek nagy mértékben fedélzeti érzékelőik és kameráik segítségével tájékozódnak, így nincs szükségük sem vezetékekre, sem mágnesszalagokra. A gyárterület átalakítására tehát nincs szükség, ami azt jelenti, hogy nem kell állásidőt betervezni, amire más új technológia telepítése alkalmával sor kerülhet. Az AMR-ek alkalmazásával a gyártóvállalatok csökkenthetik a költséges és időigényes manuális szállítási folyamatokat, amivel a lean megközelítést és egyre magasabb fokú alkalmazkodóképességet támogatják.
„Az automatizáció új lehetőségeket teremt, melyekkel biztonságosabb, tisztább és termelékenyebb munkakörnyezetek jöhetnek létre. Ennek a változásnak a fényében a gyártók elsődleges célja változatlan marad. Csak úgy tudnak globális szinten versenyképesek maradni, ha időt takarítanak meg, csökkentik költségeiket, és hatékonyabban válaszolnak az ügyféligényekre.” – mondja Thomas Visti, a Mobile Industrial Robots (MiR) vezérigazgatója.
Mindezek tudatában nem meglepő, hogy a legújabb iparági adatok szerint 2021-re az FMCG vállalatok 58%-a fog használni AMR-eket a belső logisztika optimalizálására. 2024-re ez a szám úgy tűnik, hogy eléri a 79%-ot is – a Mobile Industrial Robots kutatása szerint.*
__________________
* A Mobile Industrial Robots egy iparág-központú felmérést végzett az intralogisztikában szereplő AMR-ekről
Kapcsolódó cikkek
- MiR-diadal: a dán cég ismét új mércét állított fel egy új robottal
- Az ABB és a Covariant MI-vel támogatott robotikai megoldásokat fejleszt
- A MiR kutatást végzett az AMR-ek belső logisztikában betöltött szerepéről
- Az OnRobot bővíti termékcsaládját!
- Ezekre a techológiai trendekre érdemes most figyelnie cégvezetőként!
- Bemutatkozik az autonóm fúrórobot
- Az ABB robotjai segítenek ünnepi hangulatot varázsolni New Yorkban
- Virágzik az AMR-eket alkalmazó logisztikai rendszerek piaca!
- Hogyan lehet legjobban megtéríteni az automatizációs befektetésünket?
- Új piacot hívott életre az autonóm mobil robotok elterjedése
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Évet értékelt a Binance: már 128 millióan használják a világ legnagyobb kriptotőzsdéjét
A kriptoszektor tavalyi, több platform számára válságos évében a piac legnagyobb cége, a Binance fejlődni tudott: jelentősen növelte ügyfelei számát, emelte többek között az innovációra és kiberbiztonságra szánt összeget, komoly segítséget nyújtott az ukrán humanitárius válság áldozatainak. Évértékelőjükben az iparág megújulását célzó stratégiájukról is közöltek fontos részleteket.