Magyar startup hozza össze a termelőket a városi fogyasztókkal

forrás: Prím Online, 2020. április 1. 10:24

Tudta, hogy a magyarok több mint fele heti 3 ezer forintnál is kevesebbet költ zöldség- és gyümölcsfogyasztásra? Ez népegészségügyi szempontból is aggasztó adat. Ha azonban a magyar gazdák is kiaknáznák az internet adta lehetőségeket, jóval többen és többet is vásárolnánk tőlük, mint a szupermarketek polcairól.

Mindezt egy 2020 év eleji, 32 ezer fő körében végzett kutatásból tudhattunk meg, ami a zöldséges.com kezdeményezésére vizsgálta a magyarok zöldség- és gyümölcsfogyasztási szokásait. A magyar startup alapítói a fejükbe vették, hogy felkarolják a vidéki termelőket, mielőtt még teljesen ellehetetlenülne a helyzetük.

 

Ma már háztáji léptékben aligha éri meg zöldséget, gyümölcsöt termeszteni: a kiskereskedelmi ár alig 30 százaléka jut a termelők zsebébe. Az alapítók szerint ez a képlet megfordítható, és a termelők könnyen gazdálkodhatnának akár a kisker árak 70 százalékából is. Igény ugyanis bőven lenne a háztáji árura: a városi lakosság közel háromnegyede szeretne közvetlenül termelőktől vásárolni a vasárnapi ebédhez vagy épp a reggeli zöldségturmixhoz.

 

 

A közvetlenül, interneten keresztül történő vásárlásnak bőven lenne létjogosultsága, hiszen már mindenki rendelkezik okostelefonnal. Akkor mégis mi akadálya lenne, hogy a magyar kistermelők is online hirdessék meg az áruikat? - teszi fel a kérdést Goda Szilárd, a zöldséges.com alapítója.

 

“Ha a vidéki ember kisgazdasága lenne támogatva, akár fel is dolgozhatná, amit megtermelt. Ez lehetne kereskedelmi forgalomban, nem a nyugati lekvár tele tartósítószerrel. Akkor mindenki sokkal elégedettebb lenne az életével.”

 

Egymást taníthatnák neten eladni a gazdák

Az egyik komoly akadály, hogy az átlagosan 50 fölötti termelői réteg még nem kezeli magabiztosan az internetet. A zöldséges.com-nál épp ezért készítik lelkesen YouTube-csatornájukra az oktatóvideókat a rendszer használatáról, ami 15 perc alatt elsajátítható. Olyannyira, hogy a termelők akár a szomszédjaiknak is átadhatják a technikáját, elérve, hogy így közösen spóroljanak a szállítási költségen.

 

“Az internetező és a vidéken gazdálkodó még más motiváció szerint gondolkodik. Olyan, mintha két különböző frekvencia lenne. De nézzük csak meg, mi történt a rádiókkal: átköltöztek az internetre, és abban a dimenzióban kit érdekelnek már a frekvenciák?” - teszi fel a kérdést az alapító Goda Szilárd. “Aki pedig spórolni szeretne a kisker árakból, biztosan kíváncsi lesz a termelőkre: sejthető, hogy ők nem bérelnek belvárosi üzleteket, nem alkalmaznak 3 műszakot, nem költenek drága berendezésre, de cserébe elérhető áron biztosítanak valódi, vitamindús ízeket.”

 

A másik kihívás éppen az, hogy ma a webshopokkal együttműködő logisztikai vállalatok még nincsenek felkészülve a törékeny és romlandó áruk szállítására. Kis kreativitással azonban ez a probléma is áthidalható - folytatja a zöldséges.com alapítója, aki szerint a kulcs a proaktivitás.

 

 

Ha ugyanis a termelők is elolvassák a kutatás eredményeit, motiváltak lesznek feltölteni termékeiket a zöldséges.com-ra, ami a világon az első online élelmiszer előállításra szakosodott piactér. Miután a gazdák termékei elérhetővé válnak, a városi lakosság rendelni kezd, ennek hatására költséghatékony szállítási útvonalak fognak kialakulni. Ezáltal újra levegőhöz jut a kínálati oldal, beáll a kereslet és kínálat egyensúlya.

 

“Termelők és fogyasztók a világ megváltozását nem károsultként fogják megélni. Miután megszoktuk, hogy a rádió az interneten jön be, a zöldség is dobozban érkezik majd. Olcsóbb lesz és finomabb, hazai a hazainak” - mondja Szilárd, aki szerint mégis úgy fest, hogy van jövője a magyar vidéknek.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Jobb teljesítmény és több funkció a céges adatok biztonságban tartásához

A tajvani Zyxel bemutatta új, a kisvállalkozásokra szabott és távoli munkavégzés kihívásaira is választ adó tűzfal eszköztárát. Az USG FLEX sorozattal a járványhelyzet csillapodása után is biztosított a mobilis munkavégzés, és a folyamatos biztonságos kapcsolódás.

2020. június 5. 17:25

Azért fizet egy budapesti étterem, ha nem lájkolod őket

Szokatlan akciót indított egy belvárosi étterem, hogy kimozdítsa az embereket a számítógép elől. A Tapassio nevű tapasozó 3000 forintot von le mindenkinek a számlájából, aki felvállalja, hogy egy hétig nem lájkolja a Facebook-bejegyzéseiket. Ezzel a húzással szeretnék ösztönözni a lakosságot arra, hogy a koronavírus miatti bezártság után ismét keressék fel kedvenc vendéglátóhelyeiket.

2020. június 5. 15:58

Indul a Startup Plastic Surgery program

Idén először szervezi meg a Klímainnovációs Közösség a Startup Plastic Surgery inkubációs programot, amelyre olyan magyar startupok jelentkezését várja, melyek megoldást nyújtanak a műanyag által okozott környezeti és egészségügyi kihívásokra. A program során kiválasztott legígéretesebb projektek gyorsított eljárású lehetőséget kaphatnak az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures inkubációs tőkeprogramjában, ahol 15 millió forintos befektetésben részesülhetnek. A programra június 20-ig lehet jelentkezni.

2020. június 5. 14:42

Még a járvány sem fogott ki a szerelmeseken

Minden negyedik távkapcsolatban élő, vagy arra kényszerült pár úgy érzi, hogy a fizikai távolság ellenére köteléke a veszélyhelyzet ideje alatt tovább erősödött társával – derül ki a Huawei Technologies Hungary 1000 fős, reprezentatív online felméréséből. A kutatás szerint a távkapcsolatban élők több időt töltöttek együtt beszélgetéssel, étkezéssel és egyéb közös online programokkal, mint azok a párok, akik egy háztartásban éltek a járvány alatt. A felmérés alapján a szerelem még a korlátozásoknál is erősebbnek bizonyult: tízből heten az óvintézkedések ellenére is találkoztak néha-néha, vagy akár gyakrabban is szerelmükkel. Egy ember átlagosan 9 másikkal tartott rendszeres kapcsolatot online, és naponta mintegy 45 percet töltött videóhívásokkal. 

2020. június 5. 13:20

A HONOR elindítja a HONOR Academy programsorozatát

A Honor nemzetközi okotelefon és okoseszköz márka bejelentette, hogy elindítja Honor Academy programsorozatát. A kezdeményezés célja, hogy támogassa a felhasználókat a produktivitásban, a kreativitásban és új ismeretek elsajátításában, mindezt exkluzív oktatási és fejlesztési anyagokon keresztül. A program keretében a Honor számos online oktatási platformmal és kulturális intézménnyel működik együtt, így biztosítva különleges programokat a felhasználóknak.

2020. június 5. 12:01

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Fél évig ingyenes az Adverticum „DataMe DMP adatok" szolgáltatása

2020. április 30. 09:47

Az LG történetének legjobb üzemi eredményét érte el 2020. első negyedében

2020. április 29. 17:15

Gigafelvásárlás az oktatási piacon

2020. április 21. 10:32

Az ABB ingyenessé tette a digitális szolgáltatásokat

2020. április 20. 09:20
online sportfogadás