Vállalati stratégiává vált a digitális munkahelyek kialakítása

forrás: Prím Online, 2020. április 20. 10:26

Azok a vállalatok, akik képesek lemondani a klasszikus munkavégzési kontroll kereteiről és képesek a digitális világ adta lehetőségeket rugalmasan kihasználni, ennek köszönhetően a céges munkakörnyezetet át tudják helyezni otthoni környezetbe vagy ügyfeleiket sikerül az online térbe átterelni, tovább tudják működtetni munkafolyamataikat. “A koronavírus okozta rendkívüli gazdasági helyzetben a digitális átalakulás új és szükséges módszerként jelenik meg az üzleti modellek átdolgozásában,” - fogalmazza meg Balogh Zsolt, a Liferay Hungary ügyvezetője.

A digitális világ kínálta eszközrendszereknek köszönhetően a klasszikus irodai munkavégzés folyamata kihelyezhető vagy áthelyezhető és ez az ügyfélszolgálatra épített szervezetek esetében is megoldható. Például bankok, biztosító társaságok, mobilszolgáltatók gyorsabban tudják a személyes ügyfélkezelést online platformokra irányítani, de a nem klasszikus irodai környezethez kötött feladatok is mozgathatóvá váltak. “Az egyre fejlettebb portálrendszereknek, a csoportmunkát támogató felületeknek, az egyéb intranetes megoldásoknak köszönhetően és az integrált rendszereknek köszönhetően egyszerűen létrehozhatóak a digitalizált munkahelyek” - magyarázza Balogh Zsolt.

 

Mozgó munkahelyek

Amióta megjelentek a mobileszközök a piacon és egyre több online megoldás került a privát életünkbe, mint például a Dropbox, a Gmail, a Facebook, Skype vagy az egyéb webkonferenciát támogató eszközök, amelyek komponensei a digitalizált munkakörnyezetnek, ezzel párhuzamosan, válaszképpen az üzleti környezet is adoptálta a technológiát és megjelentek a vállalati közösségi platformok és az integrált portál-keretrendszerek is. “Tisztában voltunk vele, ha a vállalatoknál megindul a klasszikus munkakörnyezet modernizálása a digitalizálásnak köszönhetően, az már komoly paradigmaváltást eredményezhet. A járvány miatt kialakult helyzet, azonban átírta és felgyorsította ezt a folyamatot” - emeli ki Balogh Zsolt.

 

dezeen.com

 

Ahhoz, hogy a munkakörnyezet mobil szervezetté alakulhasson, az alábbi komponensekkel kell számolni: 

  • Távoli elérésű munkaeszközök és mobil megoldások, s ugyanazok az üzleti szoftverek, amelyek az irodában is körbeveszi a munkatársakat.
  • Felhasználói élményekkel felruházott, virtualizált üzleti megoldások, amelyek alkalmazzák a közösségi médiát és a különböző üzleti alkalmazásokat. 
  • Központosított kommunikációs eszközök, amelyek képesek szinkronizálni az online és az offline együttműködést, beleértve a levelezést és a vállalati közösségi média eszközöket is. 
  • A háttérben futó üzleti intelligencia elemző eszközök, amelyek folyamatosan gyűjtik és elemzik a beérkező információkat.

 

“A digitális munkahely előnye az is, hogy beépíthetik a tanulásmenedzsment rendszereket (LMS) a folyamatokba, ezzel segítve, hogy közelebb hozzák a tanulást az alkalmazottakhoz, és megmérjék, hogy a szervezet milyen gyorsan szerez új készségeket és ismereteket. A digitális munkahely kialakításának célja, hogy a hatékony kommunikációra és a munkatevékenységek egyszerűsítésére koncentráljon” - sorolja Balogh Zsolt.

 

Mi így csináltuk!

“A Liferay Hungary humán stratégiájának egyik sarkalatos pontja volt, hogy bármilyen rendkívüli helyzet előállása esetén lehetősége legyen a munkatársainknak home office modellben végezni munkájukat. Ehhez már korábban nemcsak a szükséges infrastruktúrát biztosítottuk, hanem különböző HR-eszközöket is kapcsoltunk. A magyar leányvállalatnál már a koronavírus okozta rendkívüli helyzet előtt is készen álltunk az otthoni munkavégzésre, így a #Maradjotthon központi intézkedésre azonnal tudtunk reagálni.

 

A munkatársaink megtartása nagyon fontos szempont számunkra, ezért a munkavállalói élményre is nagy hangsúlyt helyezünk. Kiemelten kezeljük a munkatársak folyamatos fejlesztését és képzését. Szem előtt tartjuk, hogy mindenki másképp szeret és tud tanulni, ezért megadjuk számukra a lehetőséget, hogy a leginkább megfelelő lehetőséget válasszák, azaz ugyanannyira támogatjuk a továbbképzéseken való részvételt, amelyet a mostani helyzetben online is el tudnak végezni” - magyarázza Balogh Zsolt.

 

“Az iskolák kényszerű digitális átállása miatt kialakult helyzet pedig kiprovokálta, hogy gyors megoldásokat keressünk, ezért együttműködést alakítunk ki a HRENKO Digital Agency-vel, amely vállalkozás hozzájárul a digitális munkahelyek kialakításához és a digitális oktatás támogatásához” - fűzi hozzá a Liferay Hungary ügyvezetője. Hozzáteszi, hogy a jelenleg kialakult helyzetre senki nem számított és a digitalizált munkahelyi modell nem lesz minden üzleti vállalkozás számára megoldás, de egy alternatív megoldásként azért érdemes lehet számolni vele.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Hány liter benzint lehet vásárolni egy átlagfizetésből Magyarországon és a világban?

A Picodi.com analízis csapata megvizsgálta a benzinárak változását néhány országban és kiszámolta hány liter benzint engedhet meg magának egy átlagos Magyar 2020-ban.

2020. augusztus 5. 10:50

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Új energiacímkék jönnek a háztartási gépekre

2020. augusztus 4. 16:36

Online sportfogadás Magyarországon

2020. július 23. 20:39

Harmadával nőttek a kibertámadások a koronavírus miatt

2020. július 16. 09:36

Újdonságok a szegedi informatikatörténeti kiállításon

2020. július 3. 18:53
online sportfogadás