Matek érettségi: ezek a témakörök a legesélyesebbek
Kíváncsi rá, hogy melyik témakörrel hány pontot lehet szerezni a matek érettségin? 70 ezer diákot és családjukat ez most biztosan érdekli két héttel a dolgozatírás előtt. Egy friss statisztikából kiderül, hogy az elmúlt évek 10 legutóbbi középszintű matek érettségi feladatai közöl a legtöbb pontot erő témakör a valószínűségszámítás volt, ezzel átlagosan 13,4 pontot lehetett szerezni a maximálisan elérhető 100-ból. A második legtöbb pontot erő téma a számtani és mértani sorozatok volt, ez dolgozatonként átlagosan 10,4 pontot ért. A következő három helyen elég szoros versenyben van három nem igazán népszerű témakör. A teljes listát a https://www.mateking.hu/matekerettsegi#top20 oldalon találja.
Az elmúlt évek tapasztalatai alapján jól kivehető trendek látszanak a középszintű matek érettségi feladatoknál. Az egyik ilyen trend, hogy minden évben stabilan tartja magát három témakör. A vizsgált feladatlapokon többnyire a legtöbb pontot erő témakör a valószínűségszámítás volt, ezzel átlagosan 13,4 pontot lehetett szerezni a maximálisan elérhető 100-ból. A második legtöbb pontot erő téma a számtani és mértani sorozatok volt, ez dolgozatonként átlagosan 10,4 pontot ért. Ezek helyes megoldása már önmagában 30 pontot jelent, ami egy erős kettest ér a diákoknak – állítja a statisztikát készítő Mosóczi András egyetemi óraadó, a mateking.hu alapítója.
A számok alapján egy másik fontos trend, hogy egyre gyakoribbak a függvényes feladatok, szinte mindig van lineáris függvény, és valamilyen másfajta függvény is. Ezzel egyidőben jóformán teljesen eltűntek a trigonometrikus és logaritmikus egyenletek, amelyeknek hadat üzent a közoktatás és ki is kerülnek a középszintű tananyagból. Nem tűnnek el viszont a trigonometria segítségével megoldható geometriai feladatok. A szinusz és koszinusz benne marad az új matematika tantervekben és az érettségin is sokat ér, átlagosan 8,9 pontot. Két témakörre oszthatóak fel ezek a típusú feladatok, az egyik a derékszögű háromszögekkel kapcsolatos rész, a másik pedig az általános háromszögekkel foglalkozó.
Nagy kérdés a szinte minden diák által mérsékelten kedvelt témakör, a koordinátageometria sorsa. Ez jelenleg még a sokpontos feladatok között szerepel, átlagosan 8,6 pontot értek az elmúlt 10 középszintű érettségiben, ám ez a témakör is megkapta a selyemzsinórt. Kérdés tehát, hogy a mostani érettségiben figyelembe veszik-e a feladatok összeállítói, hogy pár év múlva már szinte teljesen eltűnnek ezek a típusú feladatok, vagy még utoljára kiélik magukat és betesznek néhány sok pontot érő feladványt.
"A hátralevő kevés időben nagyon fontos, hogy a diákok már főleg csak olyan feladatokon keresztül gyakoroljanak a matek érettségire, amelyek az elmúlt évek tapasztalatai alapján évről évre biztosan felbukkannak. Ebben most számos online felület is segíti őket. A rendkívüli járványhelyzetre tekintettel a teljes középiskolai matematika tananyagot március 15-én ingyenessé tevő mateking.hu oldalon is található ilyen érettségi felkészítő felület és a youtube csatornájukon is nézhetők a szokatlanul vicces stílusban készült érettségi videók" – mondja Moscóczi.
Kapcsolódó cikkek
- Március 16. óta megtízszereződött az Okos Doboz forgalma
- A Föld Napjára ajánl digitális tananyagot az E.ON
- Gigafelvásárlás az oktatási piacon
- Idén jelentősen nőtt az ELTE Informatikai Karra jelentkezők száma
- A MOL Mester-M Díjával jutalmazták a Neumann Társaság alelnökét, Erdősné dr. Németh Ágnest
- Robbanás előtt a digitális képzési szektor
- Jelentős növekedés mérhető az online oktatás területén
- Online is le lehet tenni az ECDL-vizsgát a koronavírus-járvány alatt
- Így lehet eredményes az egyetemek alapítványi működése
- Égető kérdések megvitatásával kezdte meg a távolléti oktatást az ELTE Informatikai Kara
Oktatás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az ABB és partnerei felújított robotokat ajándékoztak az Óbudai Egyetemnek
Az ABB és partnerei felújított robotokat ajándékoztak az Óbudai Egyetem Alba Regia Műszaki Karának.
A cég több mint 40 országban működik együtt iskolákkal, főiskolákkal és egyetemekkel, hogy a diákok elsajátítsák a robotprogramozás és működtetés alapjait. Partneri kapcsolataik révén az intézmények részt vehetnek az automatizált megoldások kutatásában és fejlesztésében a tényleges alkalmazásokban történő felhasználás érdekében, ezáltal a diákok foglalkoztatási lehetőségeit is javítják.