Bevált az intelligens üzemanyagkút-rendszer a Volánbusznál
Hozzájárulás a felhasznált üzemanyag mennyiségének csökkenéséhez, az utaspanaszok hatékonyabb kivizsgálása, esetleges járatkimaradások megelőzése, naprakész adatok, műszaki problémák feltárása, új alapokra helyezett, fenntarthatóbb üzemeltetés – csak néhány példa, hogy milyen eredményeket hozott az i-Cell egyedi fejlesztése a Volánbusznál. A három megyében 2019-ben bevezetett komplex üzemanyag-monitoring és -kontrollingrendszer folyamatosan ellenőrzi a gázolaj mennyiségét a beszerzéstől a felhasználásig.
A Volánbusz Zrt. jogelődje, az Észak-magyarországi Közlekedési Központ (ÉMKK) Zrt. 2019 elején vezette be az i-Cell által fejlesztett intelligens üzemanyagkút-rendszert. A beruházás részeként közel ezer autóbuszt szereltek fel i-Fleet nyomkövető egységgel, és 12 kutat automatizáltak, majd hangoltak össze a zárt üzemanyag-felügyeleti rendszerrel. Az ÉMKK Borsod-Abaúj-Zemplén, Hajdú-Bihar és Szabolcs-Szatmár-Bereg megye helyközi közlekedését, valamint Nyíregyháza, Ózd, Kazincbarcika, Tiszaújváros, Balmazújváros és Hajdúszoboszló helyi közlekedését biztosította a közlekedési központok tavaly őszi integrációjáig. A Volánbusz ezer buszra és 20 üzemanyagtartályra kialakított, komplex üzemanyag-monitoring és -kontrollingrendszert vett át az ÉMKK-tól, amely azóta is működik. Lényege, hogy a kútra való beérkezéstől egészen a motorban történő elégetésig végigkövethető az üzemanyag útja. A hálózat egyes pontjain mért tankolási adatok automatikusan bekerülnek a felügyeleti rendszerbe, amely a várttól eltérő értékek esetén azonnal riaszt.
Az eddigi tapasztalatok igazolták az intelligens üzemanyagkút-rendszer hatékonyságát. Bevezetése óta a volt ÉMKK szervezeti egységeinél folyamatosan csökken a felhasznált üzemanyag mennyisége, ami más tényezők (hőmérséklet, üzemanyag-megtakarítást ösztönző rendszer, menetrend, utazási szokások változása) mellett az i-Cell fejlesztésének is köszönhető. Az üzemanyag-monitoring operatív tevékenységét, valamint a további szakterületek munkáját, napi feladatainak elvégzését nagymértékben támogatják az i-Fleet által szolgáltatott adatok.
A beérkező tankolási információk napi szintű elemzése segíti a szakembereket annak megállapításában, hogy az esetleges fogyasztásnövekedést műszaki probléma, megváltozott forgalmi körülmény, idegenkezűség vagy rosszul megválasztott vezetéstechnika okozta-e. Az i-Fleet olyan területeken is hatékony segítséget nyújt, mint például a klímaberendezés és a fűtés működésével kapcsolatos utaspanaszok kivizsgálása, a járművek pontos helyzetének meghatározása műszaki mentésnél, az alacsony akkumulátorfeszültség érzékelése a telephelyeken parkoló autóbuszoknál (esetleges járatkimaradások megelőzése), a felhasznált üzemanyag-mennyiség ellenőrzése szervizeléskor, a menetlevél-módosítások elmaradása vagy a rendszer esetleges szabotálása.
Az i-Cell a Volánbusszal együttműködve a jövőben további fejlesztésekkel segíti az intelligens üzemanyagkút-rendszerben rejlő lehetőségek még jobb kihasználását.
Kapcsolódó cikkek
- Már applikációval is vehetünk 30 napos bérletet a Volánbusz járataira
- Közlekedési mobiljeggyel vehetők igénybe a Volánbusz járatai
- Üzleti növekedés 2019-ben az i-Cell-nél
- Tudjuk biztonságban kedvenceinket szilveszterkor is!
- A vitorlások fele nem ért célba az év egyik legnehezebb Balatoni versenyén
- Balatonkerülő verseny az i-Cell nyomkövető rendszerével
- Egyedülálló parkolási okosmegoldás a büntetések kizárására
- Elektronikus útdíj: folytatódik a Waberer’s és az i-Cell szakmai együttműködése
- Megkezdődött az Alba Volán elektronikus utastájékoztatási rendszerének tesztüzeme
- A finnek érdeklődését keltette fel a magyar e-útdíj rendszer
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megtörtént az eddigi legsikeresebb exit a Hiventuresnél
Lezárta eddigi legeredményesebb exitjét az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures Zrt. A tőkealap-kezelő az egyik legnagyobb magyar tulajdonú logisztikai vállalatnak, a Trans-Spednek adta el 27%-os kisebbségi tulajdonrészét a Webshippy-ben, az e-kereskedelmi logisztika digitalizálásában úttörő startupban.
Milliárdos megrendeléseket kapott a Bosch a fedélzeti számítógépeire
A Bosch fedélzeti számítógépei a járműelektronika mindeneseként, a szabályzóegységek egyre több funkcióját gyűjtik össze a nagy teljesítményű központi elektronikai modulokban. Ezek az eszközök már több mint egy éve segítik a vezetéstámogató és járműdinamikai rendszereket, hamarosan pedig elérhetők lesznek a vezetőtér funkcióit és a karosszériaelektronikát vezérlő központi számítógépek is. Így a Bosch minden más vállalatnál szélesebb portfólióval rendelkezik majd a fedélzeti számítógépek fejlesztésében.
Növénytermesztési eljárást automatizálnak a SZTAKI kutatói
Az ELKH SZTAKI is részt vesz a HydroCobotics nevű projektben, melynek célja hidropónián alapuló, környezetbarát, automatizált, robotos növénytermesztési eljárás kidolgozása. A hidroponia olyan fenntartható és profitábilis növénytermesztést jelent, ahol talajt nem, csak vizet és ásványi anyagokat használnak. Ezzel helyet is lehet spórolni, sokkal több és többféle növényt lehet termeszteni egy viszonylag kis területen, mint ahogy azt a klasszikus eljárások lehetővé teszik.
Másfél év kell az Európai vállalatoknak a visszaálláshoz
A digitális és a fenntarthatósági átállást sürgető európai vállalatok rövidebb időn belül, megerősödve hagyják maguk mögött a Covid19 okozta válságot az Accenture új kutatása szerint.