Karanténban nyert el összesen 60 milliós befektetést négy egyetemi startup

forrás: Prím Online, 2020. május 19. 11:39

Négy egyetemi startup kapott egyenként 15 millió forintos befektetést a teljes egészében virtuálisan megvalósuló Startup Campus x BME powered by Hiventures egyetemi inkubációs program csütörtöki Demo Day-én. A bemutatkozó csapatok az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures kezdő tőkebefektetési ajánlatát nyerték el.

A Startup Campus, a Budapesti Műszaki Egyetem, a BME Z10 és a Hiventures közös inkubációs programján legjobban szereplő négy csapat mérette meg magát a nagyközönség és a befektetők előtt csütörtökön. A résztvevők az azt megelőző vállalkozásfejlesztési képzésen öt másik csapattal kiegészülve sajátíthatták el egy startup indításához szükséges elméleti és gyakorlati tudást, valamint egyéni mentorálásban és pitch tréningen is részt vettek. A virtuális Demo Day-en bemutatkozott az újratölthető aeroszolos dezodorokat fejlesztő Respray (Zámbó Gergely és Réti Andor), a gyümölcsöskertek növényvédelmi problémáira megoldást nyújtó AgroMachine (Tóth Andrea Tímea és Punyi Milán), a gazdák számára precíziós bioszenzort készítő Deep Agro (Csorba Zsóka, Erdélyi Janka és Kiss Norbert Levente), valamint a gyógyszeripari okos szenzoron dolgozó SmartSense (Borsos Ákos, Borsos Viktor, Tacsi Kornélia). A Hiventures befektetői bizottsága mind a négy projektet pozitívan bírálta el, így a négy csapatnak összesen 60 millió forintos befektetési ajánlatot tett.

 

 

„A csütörtöki Demo Day különösen izgalmas volt számunkra, ugyanis ez volt az első alkalom, amikor a teljes befektetési bizottsági ülést online közvetítettük és mások is bepillanthattak ebbe az összetett folyamatba. Az külön öröm, hogy mind a négy csapat meggyőző volt és remek ötleteket prezentált, ezáltal mindannyiuknak lehetőséget tudtunk adni az inkubációs befektetésre. Az egyetemi ötletek támogatását kiemelten fontosnak tartjuk, ez volt a negyedik félévünk a Startup Campus közreműködésével és eddig nagyon pozitívak a tapasztalataink” - mondta el Katona Bence, a Hiventures vezérigazgatója.

 

A program tavaszi turnusának mezőgazdasági kihívásait a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) innovációs programja, a NAK TechLab adta. A kihívásokra jelentkező egyetemi csapatok megoldásai is rámutatnak a mezőgazdaság potenciáljára és a digitalizáció kulcsfontossáságára. A Demo Day-en induló két agrárfókuszú projekt egyikét a NAK különdíjban is részesítette; a Deep Agro csapata automatikus részvételt nyert a NAK TechLab második, ősztől induló inkubációs programjába, ahol hazai mezőgazdasági nagyvállalatokkal nyílik lehetősége együttműködni. “A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara hidat képez a NAK TechLab innovációs programjával. Nagy hangsúlyt fektetünk az agrárinnovációra, az agrárszektorban hasznosítható új digitális megoldásokra – amelyek akár az öntözésre, vagy a környezetterhelés csökkentésére, ezen belül is például inputanyagok felhasználásának mérséklésére irányulnak. Fő célunk, hogy a lehető leginnovatívabb, hiánypótló megoldások szülessenek, melyek a hazai agrárszektorba ültetve versenyképesebbé, fenntarthatóbbá és környezettudatosabbá teheti az agráriumot, közvetve pedig az így elérhető magasabb élelmiszerminőséggel a lakosság életminősége is javulhat” - tette hozzá a NAK elnöke, Győrffy Balázs.

 

 

A 225 szavazattal zárult közönségszavazáson is elsőként futott be a Deep Agro, akik a Demo Day stúdióját biztosító Millenáris Park felajánlásából ingyenes tárgyalóhasználatot kaptak.  

 

A Startup Campus folyamatosan dolgozik további innovációs programokon, hogy támogassa a magyar tehetségeket. A HU.B platformszervezettel csütörtökön jelentették be a járványügyi és ebből adódó gazdasági helyzetre válaszul indított Reload Hungary Inkubációs Programot, valamint zajlik a győri Széchenyi István egyetemmel közösen megvalósuló UNI Győr Startup Program powered by Hiventures & Quantum Leap, melyet május 28-án zár egy újabb Demo Day.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Május végén startolt a Publicis Groupe AI vezérelt platformja Magyarországon

Egyedülálló módon egyesíti a szaktudást a technológiával a Publicis Groupe mesterséges intelligencia alapú platformja, a Marcel, ami lehetővé teszi, hogy a szervezet 83 000 nemzetközi munkatársa egyetlen közös talent-poolként működjön, és minden projektre az arra legalkalmasabb szakemberekből álló csapat állhasson össze. A világ harmadik legnagyobb marketingkommunikációs cége a koronavírus-járvány miatt a tervezettnél korábban, április végén indította el új innovációját először az Egyesült Államokban, hogy ebben a kritikus időszakban egyedülálló és a lehető legmagasabb szintű támogatást biztosítsa ügyfeleinek. Május végétől pedig a cégcsoport minden országában, így Magyarországon is elkezdődött a bevezetés.

2020. június 4. 12:03

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Fél évig ingyenes az Adverticum „DataMe DMP adatok" szolgáltatása

2020. április 30. 09:47

Az LG történetének legjobb üzemi eredményét érte el 2020. első negyedében

2020. április 29. 17:15

Gigafelvásárlás az oktatási piacon

2020. április 21. 10:32

Az ABB ingyenessé tette a digitális szolgáltatásokat

2020. április 20. 09:20
online sportfogadás