Gyakran nehezítik tévhitek az elektronikus fizetések terjedését

forrás: Prím Online, 2020. június 29. 11:55

A kormány április 16-án jelentette be, hogy 2021 januárjától minden online kasszát használó kereskedő köteles lesz elektronikus fizetési módot biztosítani vásárlóinak, ám sokan továbbra is ódzkodnak ezek bevezetésétől, jellemzően a költségekre vonatkozó pontatlan információk miatt. 

Egyértelműnek látszik, hogy az intézkedés jelentősen meggyorsíthatja a készpénzkímélő megoldások magyarországi terjedését, ami pozitív hatással lehet a gazdaság fehérítésére, és csökkenti majd a készpénzzel járó többletköltségeket, sőt jelen helyzetben az egészségügyi kockázatot is, mivel április közepe óta már 15 ezer forintos értékhatárig lehet a terminál megérintése nélkül kártyával és okostelefon vagy okosóra segítségével fizetni.

 

Az elektronikus fizetések legnépszerűbb módja a bankkártyás – vagy egyéb NFC chippel ellátott eszközzel történő, POS terminálon keresztüli fizetés. Bakonyi András, az egyszerű és biztonságos fizetések globális piacvezetője, az Ingenico Group Magyarországért felelős értékesítési igazgatója szerint azonban a kisebb kereskedők körében riadalmat keltett a bejelentés, ugyanis számos tévhit kering a kártyaelfogadás bevezetésének költségei körül: „Fontos leszögeznünk, hogy a bankkártya elfogadás bevezetése már  hosszú évek óta nem luxus, ezt eddig is megengedhette magának akár egy mikrovállalkozás is, különösen azóta, hogy az EU leszabályozta a bankközi jutalékok maximumát. Ügyfeleinktől folyamatosan azt a visszajelzést kapjuk, hogy a kártyaelfogadás növeli a kereskedés átlagos kosárértékét és ezáltal bevételét. Egy minden kártya elfogadására képes mPOS terminál beszerzése már olcsóbb, mint egy belépő kategóriás okostelefoné, számos ajánlatban a szolgáltatók akár ingyenesen – csupán a tranzakciók jutalékáért – biztosítják a terminált a kiskereskedőknek. De olyan ajánlatokkal is találkozhatunk a piacon, ahol fix havidíjért vehetünk igénybe terminálokat jutalék és minden egyéb költség nélkül.” 

 

Bakonyi András - Magyarországért felelős értékesítési igazgató, Ingenico Group

 

A piacon egyébként a hagyományos elfogadó bankok mellett több más, nem banki háttérrel működő, úgynevezett fintech szolgáltató szolgáltató is kínál kártyaelfogadó terminált, illetve van olyan mobilszolgáltató is, ahol jelképes 1 forintért juthatunk hozzá egy hordozható mPOS készülékhez havidíjas csomag részeként. 

 

A POS terminálok a bankkártyák mellett képesek valamennyi jelenleg széles körben használt fizetési mód elfogadására, mint például a népszerű mobil tárcák – GooglePay, ApplePay -, vagy akár más megfelelő NFC chippel szerelt eszközök. Sőt olyan kamerával szerelt POS terminálok is elérhetőek, amelyek képesek a QR kódok beolvasására vagy akár annak generálására is. 

 

 

Bakonyi András szerint az elmúlt években a Magyar Nemzeti Bank, a kártyatársaságok és az összes piaci szereplő rengeteg erőfeszítést tett annak érdekében, hogy a kártyaelfogadási szolgáltatás gyorsan, kényelmesen és jutányos áron álljon a kiskereskedők rendelkezésére, segítve ezzel a gazdaságot abban, hogy hatékonyabban, biztonságosabb és kiszámíthatóbban működhessen. Most, hogy a járványhelyzetben kiemelt figyelmet kapott a készpénzmentes fizetés lehetősége, a technológia további terjedésére számít a piac, amit az elmúlt hónapok igazolni látszanak.

 

Az intézkedés kapcsán felmerül, hogy az AFR (azonnali fizetési rendszer) is alkalmas lehet a kereskedők számára  a megfelelésre, azonban komoly kérdéseket vet fel, hogy bár azonnali elektronikus fizetési megoldásról beszélünk, az kizárólag magyarországi bankszámlával rendelkező vásárlók esetében működik. Ennek következtében nem beszélhetünk folyamatos és általános rendelkezésre állásról, mivel külföldi számlával rendelkező vásárlók, turisták vagy pl. Revolut, N26, TransferWise, Monzo ügyfelek számára nem érhető el ez a szolgáltatás. Ezen felül további kérdés, hogy azok az ügyfelek, akik megszokták, hogy bankkártyájukkal ingyenesen vásárolhatnak, hajlandóak lennének-e átállni egy olyan átutalásos fizetési megoldásra, ahol a számlavezető bankjuk tranzakciós költségeit nekik kell állniuk. 

 

Az online kasszával rendelkező kereskedőknek 2021 január 1-ig van idejük arra, hogy felkészüljenek a megfelelésre, és folyamatosan rendelkezésre álló elektronikus fizetési megoldást vezessenek be üzleteikben.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Új magyar földi kiszolgáló a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren

Az Airport Service Budapest Zrt. közelmúltban megkezdett üzletfejlesztése újabb mérföldkőhöz érkezett. A Társaság 2020. június 24-én kézhez kapta a kiterjesztett földi kiszolgálási engedélyét, amely fővállalkozóként is feljogosítja a teljeskörű földi kiszolgálási tevékenységre a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.

2020. július 9. 17:32

Egyre többen nem akarnak villanyszámlát fizetni

A fővárosban és vidéken is felfutási szakaszban van a napelemes megoldások használata - árulták el a szakértők. Míg korábban ez az energiatakarékos technológia úri huncutságnak számított, a pályázatoknak hála egyre megfizethetőbb a hétköznapi emberek számára is. Mennyire reális tehát, hogy napelemre váltsunk, és ezzel örökre búcsút mondjunk a villanyszámlának?

2020. július 9. 15:58

A Madách Színház zárt ajtók mellett is közel 6000 nézőt fogadott júniusban

A koronavírus megjelenése a szórakoztatóipart és a színházakat sem kímélte, a kényszerű bezárások miatt alternatív megoldásra volt szükség a közönség kiszolgálása érdekében. A Madách Színház és az IBM együttműködése nyomán a nézők júniusban 11 előadást láthattak élőben, online.

2020. július 9. 14:40

Egyedülálló 8 TB-os SSD-t mutatott be a Samsung

A Samsung bemutatja második generációs QLC flash meghajtóját, a 870 QVO SATA SSD-t, amely új szintre emeli a nagy kapacitású, felhasználói adattárolók teljesítményét. Az iparági szinten is kiemelkedő, akár 8 terabájtos (TB)  SSD-re egyaránt jellemző a szupergyors sebesség, a nagy tárolókapacitás és a megbízhatóság.

2020. július 9. 13:15

Mostantól háromszor annyi adat jár az autók okosórájához

Februárban vezette be a Telenor az autósoknak szóló Drivey szolgáltatást, amely segítségével a „felokosított” autókban könnyen követhetővé válik számos, a jármű helyzetével, mozgásával és műszaki állapotával kapcsolatos információ, megismerhetőek a sofőr autóhasználati szokásai, a megtett útvonalak és akár wifi hotspotként is használható autóban. Újdonság, hogy a gondtalan autós wifizés érdekében a Telenor a Drivey 4 tarifacsomagba foglalt 5 GB-os adatkeretet július 2-ától háromszorosára, 15 GB-ra emeli minden új és meglévő ügyfelének egyaránt.

2020. július 9. 11:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Újdonságok a szegedi informatikatörténeti kiállításon

2020. július 3. 18:53

Új funkcióval bővült a WIWE

2020. június 15. 16:23

Fél évig ingyenes az Adverticum „DataMe DMP adatok" szolgáltatása

2020. április 30. 09:47

Az LG történetének legjobb üzemi eredményét érte el 2020. első negyedében

2020. április 29. 17:15
online sportfogadás