Gyakran nehezítik tévhitek az elektronikus fizetések terjedését

forrás: Prím Online, 2020. június 29. 11:55

A kormány április 16-án jelentette be, hogy 2021 januárjától minden online kasszát használó kereskedő köteles lesz elektronikus fizetési módot biztosítani vásárlóinak, ám sokan továbbra is ódzkodnak ezek bevezetésétől, jellemzően a költségekre vonatkozó pontatlan információk miatt. 

Egyértelműnek látszik, hogy az intézkedés jelentősen meggyorsíthatja a készpénzkímélő megoldások magyarországi terjedését, ami pozitív hatással lehet a gazdaság fehérítésére, és csökkenti majd a készpénzzel járó többletköltségeket, sőt jelen helyzetben az egészségügyi kockázatot is, mivel április közepe óta már 15 ezer forintos értékhatárig lehet a terminál megérintése nélkül kártyával és okostelefon vagy okosóra segítségével fizetni.

 

Az elektronikus fizetések legnépszerűbb módja a bankkártyás – vagy egyéb NFC chippel ellátott eszközzel történő, POS terminálon keresztüli fizetés. Bakonyi András, az egyszerű és biztonságos fizetések globális piacvezetője, az Ingenico Group Magyarországért felelős értékesítési igazgatója szerint azonban a kisebb kereskedők körében riadalmat keltett a bejelentés, ugyanis számos tévhit kering a kártyaelfogadás bevezetésének költségei körül: „Fontos leszögeznünk, hogy a bankkártya elfogadás bevezetése már  hosszú évek óta nem luxus, ezt eddig is megengedhette magának akár egy mikrovállalkozás is, különösen azóta, hogy az EU leszabályozta a bankközi jutalékok maximumát. Ügyfeleinktől folyamatosan azt a visszajelzést kapjuk, hogy a kártyaelfogadás növeli a kereskedés átlagos kosárértékét és ezáltal bevételét. Egy minden kártya elfogadására képes mPOS terminál beszerzése már olcsóbb, mint egy belépő kategóriás okostelefoné, számos ajánlatban a szolgáltatók akár ingyenesen – csupán a tranzakciók jutalékáért – biztosítják a terminált a kiskereskedőknek. De olyan ajánlatokkal is találkozhatunk a piacon, ahol fix havidíjért vehetünk igénybe terminálokat jutalék és minden egyéb költség nélkül.” 

 

Bakonyi András - Magyarországért felelős értékesítési igazgató, Ingenico Group

 

A piacon egyébként a hagyományos elfogadó bankok mellett több más, nem banki háttérrel működő, úgynevezett fintech szolgáltató szolgáltató is kínál kártyaelfogadó terminált, illetve van olyan mobilszolgáltató is, ahol jelképes 1 forintért juthatunk hozzá egy hordozható mPOS készülékhez havidíjas csomag részeként. 

 

A POS terminálok a bankkártyák mellett képesek valamennyi jelenleg széles körben használt fizetési mód elfogadására, mint például a népszerű mobil tárcák – GooglePay, ApplePay -, vagy akár más megfelelő NFC chippel szerelt eszközök. Sőt olyan kamerával szerelt POS terminálok is elérhetőek, amelyek képesek a QR kódok beolvasására vagy akár annak generálására is. 

 

 

Bakonyi András szerint az elmúlt években a Magyar Nemzeti Bank, a kártyatársaságok és az összes piaci szereplő rengeteg erőfeszítést tett annak érdekében, hogy a kártyaelfogadási szolgáltatás gyorsan, kényelmesen és jutányos áron álljon a kiskereskedők rendelkezésére, segítve ezzel a gazdaságot abban, hogy hatékonyabban, biztonságosabb és kiszámíthatóbban működhessen. Most, hogy a járványhelyzetben kiemelt figyelmet kapott a készpénzmentes fizetés lehetősége, a technológia további terjedésére számít a piac, amit az elmúlt hónapok igazolni látszanak.

 

Az intézkedés kapcsán felmerül, hogy az AFR (azonnali fizetési rendszer) is alkalmas lehet a kereskedők számára  a megfelelésre, azonban komoly kérdéseket vet fel, hogy bár azonnali elektronikus fizetési megoldásról beszélünk, az kizárólag magyarországi bankszámlával rendelkező vásárlók esetében működik. Ennek következtében nem beszélhetünk folyamatos és általános rendelkezésre állásról, mivel külföldi számlával rendelkező vásárlók, turisták vagy pl. Revolut, N26, TransferWise, Monzo ügyfelek számára nem érhető el ez a szolgáltatás. Ezen felül további kérdés, hogy azok az ügyfelek, akik megszokták, hogy bankkártyájukkal ingyenesen vásárolhatnak, hajlandóak lennének-e átállni egy olyan átutalásos fizetési megoldásra, ahol a számlavezető bankjuk tranzakciós költségeit nekik kell állniuk. 

 

Az online kasszával rendelkező kereskedőknek 2021 január 1-ig van idejük arra, hogy felkészüljenek a megfelelésre, és folyamatosan rendelkezésre álló elektronikus fizetési megoldást vezessenek be üzleteikben.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Várkonyi Balázs a hazai digitális piac legmeghatározóbb szakembere

A Marketing & Media magazin idén tizenegyedik alkalommal állította össze Top25 – a legmeghatározóbb digitális szakemberek címet viselő rangsorát, amelyen az első helyet 2020-ban Várkonyi Balázsnak, az eMAG és az Extreme Digital ügyvezetőjének ítélte oda a szakmai zsűri.

2020. december 2. 19:47

Díjmentes Digitális Maszk mindenkinek

A koronavírus-járvány miatt napjainkra a maszk a távolságtartás és az egészségvédelem legfőbb szinonimája lett, de az élet bizonyos területein elkerülhetetlenek voltak a személyes találkozások. Egy magyar vállalat innovációjának köszönhetően ennek vége: a Digitális Maszkkal a civil és a céges szféra azon területein is tovább csökkenthetjük a kontaktusok számát, ahol az eddig nem volt megoldott. A fejlesztésnek köszönhetően online is tudunk már szerződést kötni, ráadásul mindezt magánszemélyként díjmentesen tehetjük.

2020. december 2. 18:13

Az LG szervezeti átalakításokat jelentett be

Az LG Electronics (LG) egy sor szervezeti intézkedést jelentett be, melyek célja, hogy felgyorsítsák a szórakoztató elektronikai és háztartási gépeket forgalmazó világmárka átalakulását egy olyan vállalattá, amely jobban meg tud birkózni a jövő év kihívásaival azáltal, hogy ezeket lehetőségekké változtatja át. 

2020. december 2. 16:28

Akár három hónapos extra garanciát kínál termékeire a Huawei

Akár három hónapos, automatikusan kiterjesztett garanciát kínál minden eszközére a Huawei. A vállalat azon mobiltelefonjain, PC-in, táblagépein, hordozható eszközein, valamint az audio- és routereszközökön, melyeknél 2020. november 28. és 2021. február 28. között járna le a jótállási, a garanciaidő automatikusan 2021. március 1-ig meghosszabbodik. Emellett a Huawei ismét elindítja háztól-házig szolgáltatását is: ingyenesen szállítják el a garanciális Huawei készülékeket a szervizbe, majd a javítást és fertőtlenítést követően vissza is juttatják tulajdonosának. 

2020. december 2. 14:59

Kódolt válaszok a járványhelyzet kihívásaira

„Lásd el az embereket élelemmel, de vigyázz arra, hogy ne fertőzd meg őket!” Ez a feladat abban a retro hangulatú, összetett kódolást igénylő menedzsment-szimulációs játékban, amely egyike volt a Formáld a világod! <19 Szabadfogású Számítógép Verseny díjazott projektjeinek. Összesen mintegy 250 pályamunkát adtak be a C3 Alapítvány szervezésében és a Microsoft Magyarország támogatásával immár 18. alkalommal megrendezett megmérettetésre. Több pályázat a karanténhelyzetre reflektált, ahogy a díjkiosztó ünnepség is az online térben zajlott le, a díjazott pályamunkákból álló labirintus-kiállítás pedig biztonságos módon, a szervező honlapján tekinthető meg.

2020. december 2. 13:31

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ismét lehet pályázni a Magyar Innovációs Nagydíjra

2020. december 1. 14:57

Hazánkban elsőként továbbított röntgenfelvételt egy diák 5G-n keresztül

2020. november 24. 12:01

A virtuális térben is nagyszabású startup találkozót szervezett a Hiventures

2020. november 21. 10:18

Robbanhat itthon év végén az e-kereskedelmi forgalom

2020. november 12. 15:52
online sportfogadás