Digitális képességekkel a munkanélküliség ellen

forrás: Prím Online, 2020. július 12. 10:03

A digitális képességek fejlesztése lehet a leghatékonyabb módja, hogy olyan embereket segítsünk vissza a munka világába, akik a közelmúltban valamilyen okból kiszorultak a munkaerőpiacról. A hátrányos helyzetű álláskeresőket karolja fel a Magyar Máltai Szeretetszolgálat Incorpora projektje, amelyhez a Microsoft Magyarország is csatlakozott – digitális kompetenciafejlesztő tréninggel.

A munkaerőpiacra történő be- vagy visszalépés támogatása a digitális kompetenciák erősítésével – ezt nyújtja az a képzési program, amelyet a Microsoft biztosít civil szervezetek közreműködésével a hátrányból induló munkakeresők számára. Az irodai programok és csoportmunka-alkalmazások használatában szerzett jártasság a multinacionális vállalatok, az államigazgatás, de a kis- és közepes vállalkozások kapuit is megnyithatja a végzettek előtt.

 

Az elhelyezkedés esélyét növelő digitális képességfejlesztő tréningekkel csatlakozott a Microsoft Magyarország a Magyar Máltai Szeretetszolgálat által koordinált Incorpora projekthez, amelynek legfőbb célja a munkaerő-piaci szempontból veszélyeztetett helyzetű álláskeresők elhelyezkedésének támogatása és társadalmi beillesztése. Mindez a projekt integrációs mentorainak, valamint a kezdeményezéshez csatlakozó civil szervezetek elkötelezett, közös munkája által valósul meg.

 

 

A digitális átállásra teljes mértékben felkészült cégből egyelőre kevés van idehaza, olyan munkaadóból viszont rengeteg, amelynek jóval több, az informatikát készségszinten használó munkatársra lenne szüksége – ezt erősítette meg néhány hónappal ezelőtt az IDC és a Microsoft közös kutatása is. A digitális kompetenciák ma már egyre több munkakörben nélkülözhetetlenek, vagyis a napi munkához szükséges képességként egyre inkább belépési küszöbbé válnak a munkaerőpiacon. Olyan feltétellé, amelynek megléte látványosan javítja az emberek elhelyezkedési esélyét.

 

Az Incorpora projektben a résztvevő szervezetek a saját területükön toboroznak jelentkezőket a kurzusokra, a jelentkezőket testre szabott oktatással és mentorálással igyekeznek elvezetni egészen a majdani munkahelyig. A digitális képzések eddig közel száz olyan embert vezettek végig a vállalatoknál ma már elvárt digitális képességeken, akik fokozottan ki vannak téve a hátrányos megkülönböztetésnek. Tudásuk révén azonban immár előnnyel indulhatnak egy kiválasztási folyamatban. A tréning-sorozaton a leendő munkavállalók naprakész tudásanyagot és gyakorlási lehetőséget kaptak, amit azonnal hasznosítani tudnak a munkaerőpiacon. Megtanulták többek között hogyan szervezzenek és vezessenek Teams meetinget, újra tanulhatták a fájlkezelést és az online csoportmunkát a felhő alapú megoldásokkal, és megismerték a OneNote, Whiteboard és Forms alkalmazások használatát is.

 

A kiterjedt vállalati ügyfélkörrel rendelkező Microsoft-trénerek saját tapasztalata, hogy a hátrányos helyzetű álláskeresők esetében a személyes versenyképességet növelő ismeretek még nagyobb jelentőséggel bírnak, hiszen ezekhez az érintettek korlátozott anyagi lehetőségeik miatt amúgy is nehezebben, vagy egyáltalán nem tudnának hozzáférni. A digitális tudás az ő esetükben valóban sorsfordító lehetőség, hiszen ez segít megteremteni az egzisztenciájukat.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését

Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.

2024. április 18. 16:54

Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel

Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.

2024. április 18. 09:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09