Chat Norris segít a munkaerőpiacon

forrás: Prím Online, 2020. július 17. 14:46

Az elmúlt hetekben már bizonyos szintű visszarendeződés volt érzékelhető a hazai munkaerőpiacon a járvány első hullámát követően. Átlagosan a korábbi termelés 40-60%-án indultak újra a cégek a HR-szolgáltatásokra specializálódott WHC Csoport tapasztalatai szerint, ami hatással volt a munkaerő-keresletre is, azonban egyelőre nehéz előre látni, hogyan alakul a toborzási terület az év további részében. Az biztos, hogy kulcsfontosságú lesz a gyors reagálás és a rugalmasság. Ehhez szállított mesterséges intelligencia megoldást a cégnek a ChatBoss Team a máris népszerű Chat Norris „személyében”: a  hi-tech toborzóeszközzel folytatott beszélgetések harmada zárult eddig jelentkezéssel.

Sokat változott a munkaerőpiac az elmúlt időszakban, a rendkívüli helyzet pedig kihívás elé állította a toborzásra specializálódott szolgáltatókat is. Habár sokan a karanténidőszaktól tartottak a legjobban, a jelenlegi „átmeneti” állapot még ellentmondásosabb: miközben a KSH friss számai szerint májusban 4,4 millióra nőtt a foglalkoztatottak száma, ezzel párhuzamosan a munkanélküliségi ráta is emelkedett, mivel a március-áprilisban elbocsátott munkaerő egy része csak most került be az álláskeresők rendszerébe. Kapkodhatják tehát a fejüket a toborzók és a munkaerő-közvetítők, ha át akarják látni, mi is történik most a piacon. Ez azonban csak a jéghegy csúcsa, mert a járványhelyzet bizonytalan alakulása miatt a következő hónapokra nézve jóval több a kérdés, mint a válasz.

 

Ide még az jósgömb is kevés lenne – csak a bizonytalanság biztos

A WHC Csoport külföldi irodái révén az egész régió munkaerőpiaci helyzetére rálát, így lépéselőnyben van a hazai szolgáltatókkal szemben. Tapasztalataik szerint az élelmiszer- és gyógyszeripar kivételével minden gazdasági szereplőt érintett valamilyen formában a gazdasági visszaesés, több hetes, néhol hónapos leállás után tudtak csak újraindulni, a legnagyobb kitettsége pedig az autóiparnak volt Európa-szerte. Első körben a szakképzettséget nem, vagy csak kevésbé igénylő munkaköröket érintette a járvány nyomában járó leépítési hullám, majd a szellemi munkaerőhöz is hozzányúltak a cégek a megrendelések volumenéhez igazítva a foglalkoztatottak létszámát. Jelenleg a nyitott pozíciókra nagyságrendekkel több jelentkezés érkezik be az év elején tapasztalható állapothoz képest, a cégek leginkább betanított munkásokat, operátorokat, takarítókat, minőségellenőröket, árufeltöltőket és pénztárosokat, valamint bolti eladókat keresnek. 

 

„Jelenleg azt látjuk, hogy a rugalmasság lesz a legfontosabb a következő időszakban, csak gyors reakciókkal fogunk tudni megfelelni a hozzánk forduló munkáltatók igényeinek. A most rendelkezésünkre álló adatokból arra következtetünk, hogy a gazdaság fokozatosan nyeri majd vissza erejét, a harmadik negyedév végére már 90%-os termelési szinten fog üzemelni a cégek többsége. Akkor várhatóan jelentősen csökkeni fog a munkanélküliek száma, amely újabb kihívás elé állítja a HR szakmát és a vállalati szférát is. Úgy tűnik, hogy 2020 ezt hozza számunkra: egy éven belül teljesen ellentétes irányokba mutató trendekkel kell megküzdenünk” – hívta fel a figyelmet Sághy József, a WHC Csoport győri területi vezetője.

 

 

Chat Norris napi többezer jelentkezőt kezel… és meg se kottyan neki

A válsághelyzetekben mindig megéri előre menekülni, így tett a WHC is, amely a digitalizációt és a mesterséges intelligenciát hívta segítségül a rendkívüli szituáció kezelésére. A Chatboss Team által fejlesztett MI-alapú eszköz egyszerre jelent létfontosságú támogatást az állásvadászoknak és a toborzóknak. A chatbot lehetőséget nyújt arra, hogy a jelentkezők bárhol és bármikor megkezdhessék a munkakeresés folyamatát, gyorsan bekerülhessenek a munkaerő-közvetítő adatbázisába és azonnal visszajelzést kaphassanak arról, milyen nyitott pozíciók érhetők el számukra. A toborzók ugyanakkor jelentős erőforrásokat spórolnak meg mind a munkaórák számát, mind a költségeket tekintve, ráadásul a gyorsaság és az azonnali reakciók nagy versenyelőnyt jelentenek a munkavállalói és a munkáltatói oldalon is. De mi a helyzet a hatékonysággal?

 

„Nagyon elégedettek vagyunk az eddigi eredményekkel, ugyanis a Chat Norris-szal folyatatott beszélgetések 32%-a zárul jelentkezéssel, pedig 10%-ot tűztünk ki célul. Azt tapasztaljuk, hogy a jelöltek számára érthetők a folyamatok, könnyen és szívesen használják ezt az eszközt, főleg a népszerű közösségi oldalakon belül. A chatbot ráadásul „szeret” tanulni, folyamatosan tudjuk alakítani a funkciókat a hatékonyság érdekében” – teszi hozzá Szabó Flóra, a WHC toborzás-technológiai koordinátora.

 

„Arról sem szabad elfelejtkezni, hogy a chatbot ma már a HR digitalizációs stratégia fontos eleme lehet: gyors reakciót, a folyamatos visszajelzés lehetőségét hordozza magában, így az ügyfélkapcsolatokban és a toborzásban is igazi hatékonyságnövelő eszköz. Minden esetben igyekszünk személyre szabni a chatbotokat, hogy a lehető leghatékonyabban láthassák el a feladatukat, és hűen tükrözzék „alkalmazójuk” értékeit és üzeneteit. Fontos a névadás is: a Chat Norris előtt fejlesztettünk már a belső kommunikációt segítő Chatelkát is az Audi Hungária Zrt-nek, amit nagyon gyorsan elfogadtak és megszerettek a munkavállalók” – fogalmazott Baltay Kristóf, a ChatBoss Team ügyvezetője.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Mobilapp segítségével edukál az MKIK

A szakképzést népszerűsítő applikációval jelentkezik a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara, így a szakmavilág.hu weboldal és a továbbtanulási lehetőségeket bemutató rendezvények mellett egy újabb felületen veheti fel a kapcsolatot a 12-14 éves fiatalokkal. A pályaorientációt segítő alkalmazással a tanulók nemcsak az érdeklődési körüknek megfelelő tartalmak között válogathatnak, akár a számukra legmegfelelőbb intézményre is rátalálhatnak. 

2020. szeptember 21. 17:41

Maradjunk otthon – de játsszunk élőben!

A világjárvány második hullámának berobbanásával szinte minden országban korlátozásokat terveznek bevezetni, ami azt jelenti, hogy előbb-utóbb Magyarországon is változások lesznek. Négy fal között töltve az időt számos lehetőség van arra, hogy lekössük magunkat, szórakozzunk, vagy éppen olyasmit próbáljunk ki, amit eddig nem. Ez talán az egyik legjobb idő arra is, hogy kipróbáljunk egy-kettőt a legjobb élő kaszinó oldalak közül!

2020. szeptember 21. 16:41

Hamarosan újra pályázható a budapesti 98,0 MHz körzeti rádiófrekvencia

Hír-, közéleti és kulturális magazinműsorok gyártására összesen 127 millió forintot nyertek el helyi és körzeti televíziók a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsának legutóbbi ülésén hozott döntése szerint. A grémium elfogadta egy zalaegerszegi, egy mosonmagyaróvári és egy nyíregyházi frekvenciapályázat felhívásainak tervezetét és felkérte az NMHH-t a Budapest 98,0 MHz körzeti rádiós lehetőség frekvenciatervének kidolgozására. A testület bírságot rótt ki egy szombathelyi rádióra, szerződéses vállalásainak mulasztása miatt, valamint egy répcei televízióra engedély nélküli hálózatba kapcsolódásért.

2020. szeptember 21. 16:05

Okos gabonaszondát fejlesztett egy magyar startup

A világon egyedülálló okos gabonaszondát dobott piacra egy magyar fejlesztőkből álló startup. A síktárolókban bekövetkező nedvesedéssel a kezdetek kezdete óta küzdenek a gazdák, de a GrainMonitor olyan automatizált megoldást kínál a problémára, ami néhány éve még elképzelhetetlen volt. A technológia alkalmazását agrármérnökök javaslatai alapján dolgozták ki, egyik legnagyobb előnye pedig az, hogy a szondák három-négy éves akkumulátoridővel rendelkeznek, ez idő alatt még csak tölteni sem kell azokat.

2020. szeptember 21. 14:40

Az ABB és a Hydrogen Optimized közösen fejleszt zöld hidrogéntermelési rendszereket

Az ABB globális technológiai vállalat és a Hydrogen Optimized megállapodott, hogy közösen vizsgálja meg a villamos hálózatokra csatlakoztatott, nagyvolumenű, zöld hidrogéntermelő rendszerek fejlesztését, hogy tiszta, fenntartható és megfizethető energiaforrást kínáljanak. 

2020. szeptember 21. 13:17

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A vírusveszély miatt idén online rendezik meg a cégvezetők csúcskonferenciáját

2020. szeptember 21. 10:11

Virtuális nézőteret nyit a Budai Szabadtéri Színház

2020. szeptember 9. 12:11

Év Informatikai Vezetője díj 2020

2020. augusztus 27. 11:07

Early Bird kedvezménnyel indul ‘Az Év Honlapja’ pályázat

2020. augusztus 13. 14:58
online sportfogadás